Switch 2 Pro-kontrollens batteri räcker 40 timmar

Robot
Switch 2 Pro-kontrollens batteri räcker 40 timmar

Och laddas dubbelt så snabbt som föregångaren.

#nintendo, #switch-2

Medlem

herregud, vilka priser...

Medlem

Dags att damma fram "it prints money" gif:en

Medlem

Köpte 3st Pro kontroller begagnat för priset av vad en Pro 2 kontroll kostar, verkar varit ett bra köp?
Det är väl bara möjligtvis Rumble 2 som lockar.

Man kan nästan få 2st nya pro kontroller för priset som Pro 2 kostar...

Medlem

Kunde dom inte designat en lite snyggare kontroll för det priset ändå.

Medlem

Så de har inte fixat det oerhört glappa digitala styrkrysset med andra ord? Path of Pain i Hollow Knight Är verkligen smärtsam med den kontrollern men av helt fel orsaker.

Medlem

Lyckades boka konsolen från utlandet med hjälp av FZ medlemmar och även köpt de två (svindyra) Zelda spelen för typ halva priset jämfört med Switch 2 versionerna så jag har lyckats komma undan än så länge rätt billigt. Får se om jag tycker pro-kontrollern är värt det. Då blire att beställa utomlands eller köpa när man är ute i Europa.

Har inte köpt en Nintendo produkt sedan 3Ds som jag tyckte var en besvikelse så blir intressant. Men att kunna köra de två Zelda spelen i soffan och på resande fot med bättre upplösning och framerate gjorde en hypad.

Medlem

Om jag köper en Switch 2 så får det nog bli en 8BitDo kontroll de verkar typ bättre än originalet eller iaf likvärdiga fast till halva priset!

Medlem

Skönt att den "gamla" kontroller funkar på Switch 2 då kan jag spara den och börja med den för priset på Pro 2 kontrollern känns lite väl hög för att köpas direkt.

Medlem

Tar det 7 timmar att ladda switch 1 pro controllern?!!

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Så de har inte fixat det oerhört glappa digitala styrkrysset med andra ord? Path of Pain i Hollow Knight Är verkligen smärtsam med den kontrollern men av helt fel orsaker.

Vi behöver mer info om detta. Hittills har jag bara hört av en youtuber som tyckte att styrkorsen kändes lika mellan switch1 vs switch 2 prokontroller.

Sjukt hur dålig nintendo hanterat både ergonomi på switch och styrkors på prokontroll denna generationen.

signatur

Medlem

Om Switch 2 även är kompatibel med min 8bitdo blir jag glad. Den är underbar ❤️

Medlem

Och handhållen switch 2 skulle hålla vad? 2-5h?

Medlem
Skrivet av lonian:

Tar det 7 timmar att ladda switch 1 pro controllern?!!

Inte för min. Brukar ta 3 timmar lite drygt.

Medlem

Personligen föredrar jag Xbox simpla koncept, att köra två AA-batterier. På så vis kan jag använda två uppladdningsbara 2600 mah batterier vilket tillsammans ger 5200 mah. Räcker utan problem i en veckas lirande och tar 1 min att byta.🤷

Skribent
Skrivet av lonian:

Vi behöver mer info om detta. Hittills har jag bara hört av en youtuber som tyckte att styrkorsen kändes lika mellan switch1 vs switch 2 prokontroller.

Sjukt hur dålig nintendo hanterat både ergonomi på switch och styrkors på prokontroll denna generationen.

Jag har inte haft några problem med styrkorset på min pro-kontroll till Switch. Tycker till och med det är bästa styrskorset som existerar jämfört med xbox och ps-kontrollerna.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har inte haft några problem med styrkorset på min pro-kontroll till Switch. Tycker till och med det är bästa styrskorset som existerar jämfört med xbox och ps-kontrollerna.

Det blev korrigerat har jag för mig nått år efter Switch release. Min release Pro-kontroller har ett mindre "urgröpt" styrkors än en nyare Pro-kontroll jag köpte senare. Tycker för övrigt att det är ett utmärkt styrkors på en helt fantastisk handkontroll. Nu ska vingarna tydligen vara lite ändrade på Pro kontroll 2...hoppas de inte lyckats göra den utmärkta komforten sämre på något sätt. Trevligt också med vingknapparna då jag avskyr att trycka in spakarna för att t.ex. ducka eller sprinta.

Skribent
Skrivet av Majoren:

Det blev korrigerat har jag för mig nått år efter Switch release. Min release Pro-kontroller har ett mindre "urgröpt" styrkors än en nyare Pro-kontroll jag köpte senare. Tycker för övrigt att det är ett utmärkt styrkors på en helt fantastisk handkontroll. Nu ska vingarna tydligen vara lite ändrade på Pro kontroll 2...hoppas de inte lyckats göra den utmärkta komforten sämre på något sätt. Trevligt också med vingknapparna då jag avskyr att trycka in spakarna för att t.ex. ducka eller sprinta.

Aah ok! Ja jag köpte min handkontroll senare så då fick jag väl en av de bättre modellerna

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Okej, så 7k för konsolen, 2400kr för två vettiga kontroller och sen spel för över 1k styck. Vad tror de att folk är gjorda av? Nä, känns som att de börjat tappat kontakten med verkligheten, Nintendo.

Redaktör
Skrivet av PeterAries:

Okej, så 7k för konsolen, 2400kr för två vettiga kontroller och sen spel för över 1k styck. Vad tror de att folk är gjorda av? Nä, känns som att de börjat tappat kontakten med verkligheten, Nintendo.

6 700-6 800 för Switch 2 (utan spel) och ca 2 200 för två nya Pro-kontroller. Spelen (fysiska) ligger på 800-900 kr, bara Mario Kart World än som är dyrare (från ca 930 kr). Det är en riktigt jäkla dyr spelkonsol, men något mindre dyr än dina exempel åtminstone.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

6 700-6 800 för Switch 2 (utan spel) och ca 2 200 för två nya Pro-kontroller. Spelen (fysiska) ligger på 800-900 kr, bara Mario Kart World än som är dyrare (från ca 930 kr). Det är en riktigt jäkla dyr spelkonsol, men något mindre dyr än dina exempel åtminstone.

Om vi ska va petiga, så är det 1190kr för 1 kontroll, vad jag kan se. Då avrundar åtminstone jag uppåt. men ja, konsolen var något billigare än i mitt exempel, hittar den för 6795kr. Och ja, oavsett, väldigt dyrt. Känns som ett missat guldläge för Nintendo att lägga sig strax under alla "gamla" current gen konsoler. Men man kanske tänker att man inte konkurrerar med samma kundgrupper ändå, vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Mina pro kontrollers är köpt dag 1. Spelar man tetris och trycker nedåt så kan det glida åt höger eller vänster. Samma sak om man ska pogo hoppa i Hollow knight så aktiveras inte alltid nedåt knappen.

På Xbox series kontrollern är styrkorset visserligen högljudd men du kan lixom bara trycka åt en riktining i taget så helt perfekt för Hollow Knight eller andra 2D spel.

signatur

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det blev korrigerat har jag för mig nått år efter Switch release.

Okej. Ännu ett bevis varför man inte ska köpa konsoler när de är nysläppta.

Känns verkligen som att man är en form av beta testare när man köper dag1 . Kände samma sak med ps5. Nu finns det vad jag förstår 5 versioner av dualsense kontrollern.

signatur

Redaktör
Skrivet av PeterAries:

Om vi ska va petiga, så är det 1190kr för 1 kontroll, vad jag kan se. Då avrundar åtminstone jag uppåt. men ja, konsolen var något billigare än i mitt exempel, hittar den för 6795kr. Och ja, oavsett, väldigt dyrt. Känns som ett missat guldläge för Nintendo att lägga sig strax under alla "gamla" current gen konsoler. Men man kanske tänker att man inte konkurrerar med samma kundgrupper ändå, vad vet jag.

Från 1 059 till 1 190 i svenska butiker. (Förlåt, jag är överpetig nu!)

Ja, jag hoppades på omkring 5 000 kr för konsolen. Trodde inte de skulle gå över PS5 och Xbox Series X eftersom hårdvaran är klenare än i de (som ändå är inne på femte året). Å andra sidan borde även de ha sjunkit nu, så man ska kanske inte vara chockad. handlar väl om att de ser sin chans efter 160 miljoner sålda Switch. Intresse finns, trots priserna.

signatur
Medlem
Skrivet av lonian:

Okej. Ännu ett bevis varför man inte ska köpa konsoler när de är nysläppta.

Känns verkligen som att man är en form av beta testare när man köper dag1 . Kände samma sak med ps5. Nu finns det vad jag förstår 5 versioner av dualsense kontrollern.

Beror väl på hur känslig man är för imperfektioner. Har personligen aldrig haft något problem med styrkorset på pro controller, tycker det är rätt bra för att vara en universaldosa som inte är gjord specifikt för 2D spel.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Beror väl på hur känslig man är för imperfektioner.

Man vill ju naturligtvis ha en komplett produkt.
3DS när den släpptes köpte jag naturligtvis. Jag har aldrig prövat New 3DS men då ska ju kameran följa efter ögonen så 3D:n skall vara lagad. Blev grymt störande att spela när man missade Sweet spoten i 3D läget varpå jag helt bytte till 2DS i stället.

signatur

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Från 1 059 till 1 190 i svenska butiker. (Förlåt, jag är överpetig nu!)

Ja, jag hoppades på omkring 5 000 kr för konsolen. Trodde inte de skulle gå över PS5 och Xbox Series X eftersom hårdvaran är klenare än i de (som ändå är inne på femte året). Å andra sidan borde även de ha sjunkit nu, så man ska kanske inte vara chockad. handlar väl om att de ser sin chans efter 160 miljoner sålda Switch. Intresse finns, trots priserna.

Haha, snyggt! Helt ok att va överpetig, man ska va noga.

Jag tror jag sa att min smärtgräns låg där runt 5k också innan priset annonserades.

Nej precis, de har väl räknat kallt på det att de som gillade Switch 1 kommer gilla denna lika mkt eller mer. Får väl se hur snabba de är med att sluta släppa spel till Switch 1. Känns som om de fortsätter supporta 1:an finns nog viss risk att 2:an kommer gå trögare än vad de räknar med. Känner flera som inte äger nån Switch idag som funderade på 2:an, men när de fick reda på priset, börjat leta efter begagnade Switch 1 istället.

Medlem

En fråga:

Hur skulle ni förkorta/smeknämna Nintendo Switch 2 Pro Controller?
Switch 2 Pro-kontrollen
S2 Pro-kontrollen
NS2PC
Switch 2 Pro Controller
Pro controller 2
Pro controller S2
Pro controller Switch 2
???

Medlem
Skrivet av Famipan:

En fråga:

Hur skulle ni förkorta/smeknämna Nintendo Switch 2 Pro Controller?
Switch 2 Pro-kontrollen
S2 Pro-kontrollen
NS2PC
Switch 2 Pro Controller
Pro controller 2
Pro controller S2
Pro controller Switch 2
???

"Pro kontrollen till Switch 2" 🤷‍♂️

1
Skriv svar