Kingdom Come-regissören hoppas att AI kan snabba på spelutveckling
Det här med tid kommer nog bli allt viktigare i framtiden, även inom spel. Och då inte bara utveckling.
För hur är det med oss spelare? Vår tid är begränsad och vi kan inte gärna låta AI spela alla spel vi vill spela. Eller kommer vi det i någon utsträckning? AI-companion-trenden är ju ett tecken på det.
Min egna hållning är dock ganska klar:
Vi behöver fler riktigt bra spel som inte är så långa.
Det här med tid kommer nog bli allt viktigare i framtiden, även inom spel. Och då inte bara utveckling.
För hur är det med oss spelare? Vår tid är begränsad och vi kan inte gärna låta AI spela alla spel vi vill spela. Eller kommer vi det i någon utsträckning? AI-companion-trenden är ju ett tecken på det.
Min egna hållning är dock ganska klar:
Vi behöver fler riktigt bra spel som inte är så långa.
Vår tid är kanske begränsad men jag vill ju inte ha en AI som spelar åt mig. Vad ger det mig?
Viam inveniam aut faciam
Vår tid är kanske begränsad men jag vill ju inte ha en AI som spelar åt mig. Vad ger det mig?
Folk tittar ju på twitch när andra spelar så…
Kanske kan man låta AI:n spela en tråkig sektion av ett spel man inte orkar/vill spela själv…
… eller köra hjärndöd exp-grind medans man sover.🤷🏻♂️🤣
Folk tittar ju på twitch när andra spelar så…
Kanske kan man låta AI:n spela en tråkig sektion av ett spel man inte orkar/vill spela själv…
… eller köra hjärndöd exp-grind medans man sover.🤷🏻♂️🤣
Folk tittar på Pernilla Wahlgrens liv i TV. 🤷🏻♂️
AI:n kan sköta mitt jobb medan jag lägger 300 timmar i Kingdom Come: Deliverance 3. Det har jag mer nytta av.
Viam inveniam aut faciam
Folk tittar på Pernilla Wahlgrens liv i TV. 🤷🏻♂️
AI:n kan sköta mitt jobb medan jag lägger 300 timmar i Kingdom Come: Deliverance 3. Det har jag mer nytta av.
Jag röstar på ditt förslag med en ai som jobbar åt mig så jag kan spela mer 😄