Oblivion Remastered avslöjat – släpps idag!
Högt pris för en remaster titel dock. 54,99€ för standard eller 64.99€ för deluxe.
Det är mer en remake än en remaster
Installerade på Xbox Series S under presentationen. Försökte få barnen att sova tidigt....gick inte och självklart så valde dom en tjock bok för kvällssagan. Men men om man offrar lite sömn så han jag spela till klockan var 1 på natten. Fixade och körde en wood elf Thief, måste ju bara kunna smyga och öppna alla kistor och dörrar.
Funkar bra på Series S, inte bästa frames på vissa ställen men inget mer jag tänkte på och var redan nostalgisk och distraherad av allt utom huvuduppdraget och överlastad med loot som man måste ha i inventoryt 😁
Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit
Kollade lite jämförelsebilder med en reshade-mod. Remastern ser lite brun/grå ut, som ett filter? Kanske för att få en lite mer "realistisk" look, antar jag. Har inte lirat spelet(varken originalet eller remastern) men minns att originalet var mer färggrant.






The more I practice, the luckier I get.
Du skämtar ? Beskriv gärna hur motorn INTE spelar roll då det låter betydligt mer intressant. Om det inte är uppenbart för dig själv så kan jag ju bara gratulera. Läs artiklar eller kika på videos från sajter som Digital Foundry, kanske spela ett och annat UE-spel ? Man får dock sticka huvudet i sanden rätt hårt för att inte märka något de senaste decenniet.
Jag har jobbat i 25 år med spel, mängder med spelmotorer, just nu jobbat jag specifikt med integration av olika spelmotorer i kexmotorn, ganska likt de som de gjort här, och jag kan absolut säga: du kan göra vilket spel du vill, med vilken stil du vill i Unreal engine.
Jag har jobbat i 25 år med spel, mängder med spelmotorer, just nu jobbat jag specifikt med integration av olika spelmotorer i kexmotorn, ganska likt de som de gjort här, och jag kan absolut säga: du kan göra vilket spel du vill, med vilken stil du vill i Unreal engine.
Du verkar hakat upp dig på något helt annat, läs om första inlägget istället.
Du verkar hakat upp dig på något helt annat, läs om första inlägget istället.
Att olika motorer gör spelen fundamentala olika från början?
Vad är likheterna mellan civilization 4 och Oblivion tex.
Counter strike 2 och Dota 2.
Titanfall och halflife 2.
Håller med om UE-spel. Majoriteten av spelen känns så... opersonliga och som att de är tillverkade enligt löpande band-principen!
Min killkänsla säger mig att den ökade realismen i motorn också kräver högre nivå på unika objekt i samtliga miljöer för att själva innehållet i världen man byggt ska uppfattas som själlös. Med en sämre motor så kanske det inte var lika viktigt då du ändå inte kunde uppnå grafisk realism, men att göra t ex. en skog med en grafiskt realistisk motor ställer därför högre krav på naturliga oregelbundenheter som fallna träd, kvistar på marken, bergsknallar, stubbar, rotvältor och sten.
Utan allt det där kommer realismen att kännas onaturligt just för att det är realistiskt.