Oblivion Remastered avslöjat – släpps idag!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Högt pris för en remaster titel dock. 54,99€ för standard eller 64.99€ för deluxe.

Det är mer en remake än en remaster

Medlem

Laddade ner spelet på PC via Gamepass på Xbox-appen. Köpte deluxe upgraderingen för att nu få med den också.

Edit. Loggade också in på XSX för att försäkra mig om att Deluxe Edition Content faktiskt följt med, vilket det hade. Tummen upp!

Medlem

Första gången på extremt länge som det blev ett instant buy. Satt hela kvällen och lirade i går. Helt underbart och vilken nostalgitripp med extra all!

Fem av fem drakar till Bethesda!

Medlem

Priset är ok för att vara ett "gammalt" spel. Arbetet är ju samma som ett helt nytt spel med tanke på att de gjort hela spelet från grunden. Det är ju en remake o inte bara en remaster

Medlem

Installerade på Xbox Series S under presentationen. Försökte få barnen att sova tidigt....gick inte och självklart så valde dom en tjock bok för kvällssagan. Men men om man offrar lite sömn så han jag spela till klockan var 1 på natten. Fixade och körde en wood elf Thief, måste ju bara kunna smyga och öppna alla kistor och dörrar.

Funkar bra på Series S, inte bästa frames på vissa ställen men inget mer jag tänkte på och var redan nostalgisk och distraherad av allt utom huvuduppdraget och överlastad med loot som man måste ha i inventoryt 😁

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Köper man till Deluxe Edition i Xbox-appen så behöver man manuellt kryssa för tillägget även efter nedladdningen (aktiveras inte automagiskt).

Medlem

Kollade lite jämförelsebilder med en reshade-mod. Remastern ser lite brun/grå ut, som ett filter? Kanske för att få en lite mer "realistisk" look, antar jag. Har inte lirat spelet(varken originalet eller remastern) men minns att originalet var mer färggrant.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

De moddar sitt eget spel och tar betalt för det igen. Hurra!

signatur

Viam inveniam aut faciam

eld
Medlem
Skrivet av heady89:

Du skämtar ? Beskriv gärna hur motorn INTE spelar roll då det låter betydligt mer intressant. Om det inte är uppenbart för dig själv så kan jag ju bara gratulera. Läs artiklar eller kika på videos från sajter som Digital Foundry, kanske spela ett och annat UE-spel ? Man får dock sticka huvudet i sanden rätt hårt för att inte märka något de senaste decenniet.

Jag har jobbat i 25 år med spel, mängder med spelmotorer, just nu jobbat jag specifikt med integration av olika spelmotorer i kexmotorn, ganska likt de som de gjort här, och jag kan absolut säga: du kan göra vilket spel du vill, med vilken stil du vill i Unreal engine.

Medlem

Går på jobbet och lyssnar på soundtracket idag. Hann installera det igår men tyvärr inte spela något. Så idag går man bara och längtar hem

Ska bli underbart!

Medlem

Är väldigt sugen. Jag fick en väldigt dålig upplevelse av Oblivion första gången jag spelade det. Men jag har tyvärr inte tid. Och på fredag kommer ju Days Gone Remastered! Har fullt upp tills på söndag kväll (med annat) om jag nu orkar!

Medlem
Skrivet av eld:

Jag har jobbat i 25 år med spel, mängder med spelmotorer, just nu jobbat jag specifikt med integration av olika spelmotorer i kexmotorn, ganska likt de som de gjort här, och jag kan absolut säga: du kan göra vilket spel du vill, med vilken stil du vill i Unreal engine.

Du verkar hakat upp dig på något helt annat, läs om första inlägget istället.

eld
Medlem
Skrivet av heady89:

Du verkar hakat upp dig på något helt annat, läs om första inlägget istället.

Att olika motorer gör spelen fundamentala olika från början?

Vad är likheterna mellan civilization 4 och Oblivion tex.

Counter strike 2 och Dota 2.

Titanfall och halflife 2.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Håller med om UE-spel. Majoriteten av spelen känns så... opersonliga och som att de är tillverkade enligt löpande band-principen!

Min killkänsla säger mig att den ökade realismen i motorn också kräver högre nivå på unika objekt i samtliga miljöer för att själva innehållet i världen man byggt ska uppfattas som själlös. Med en sämre motor så kanske det inte var lika viktigt då du ändå inte kunde uppnå grafisk realism, men att göra t ex. en skog med en grafiskt realistisk motor ställer därför högre krav på naturliga oregelbundenheter som fallna träd, kvistar på marken, bergsknallar, stubbar, rotvältor och sten.
Utan allt det där kommer realismen att kännas onaturligt just för att det är realistiskt.

Skriv svar