Game Awards har lyckats – nu behöver den göras om
När det kommer till längden, antalet utmärkelser och sådant så är jag motsats.
Jag älskade och titta i 3 timmar, var inte en enda gång det vart långsökt.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Det stora problemet är att det är en kommersiell prisgala som går ut på ryggdunkande. De har 29(!) priser att dela ut, i princip får du något pris om du anmäler dig och har ett hyfsat populärt spel.
När en gala har mer än 7-8 priser så blir de inte särskiljt mycket värda längre.
Är och har alltid varit ett gloriferat reklamjippo. Skillnaden idag är att allt blivit pretantiöst, sterilt och nedvattnat.
Om man nu ska ha ett sådant event kan man likväl göra som för 20 år sedan och ha lite kul med det...
https://youtu.be/RIBbNsTpmNg?si=77J0rqQHiwfPctjw
Ju mer pengar det finns i industrin ju mer måste de vara rumsrena så investerarkostymerna inte blir rädda.
Som tur är så lever vi i framtiden. Och andra människor klipper galan och kommenterar åt oss ifall vi mot förmodan missat något. Och det bästa av allt vi kan bestämma själva när vi vill se det. Själv så tittade jag live och ytterligare 2 gånger till med olika kommentarer dagen efter. Och det var riktigt roligt tyckte jag iaf.
Citerar mig själv från samma artikel på SweClockers:
Ser inte att det behöver vara varken eller?
Ryggdunkandet och prisutdelning är för utvecklarna, medan trailers är för tittarna (spelarna). Något för båda sidor av spektrumet att glädjas över och se fram emot
Även om TGA strävar efter, och är på god väg att bli spelvärldens Orscarsgala, så hoppas jag aldrig vi får samma torra upplägg som den faktiska Oscars – sämre TV för mig, som slutkonsument, är svårt att hitta.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >