Concord läggs ner – 2 veckor efter release

Robot
Concord läggs ner – 2 veckor efter release

Men alla köpare får pengarna tillbaka.

#concord, #nyhetstips, #pc, #ps5


Medlem

Med noll exemplar sålda måste detta vara spelhistoriens största flopp genom tiderna. XD

Medlem

Det var ändå lite oväntat för mig, trodde dom skulle köra F2P och ge dom som köpte spelet ett skin eller två!

Medlem

Ja j**lar, vilket fiasko!!

Jag skyller mycket på de totalt ointressanta och fula karaktärerna! De har helt misslyckats med att göra karaktärer som folk vill göra t.ex Cosplay av...

Medlem

Majoriteten av spelarna är/var PlayStation Studios egna arbetare.

Medlem

Detta måste vara den största floppen på väldigt länge. Det får ju Anthem att framstå som ganska lyckat i jämförelse.

Medlem

ouch.... den känns nog

Redaktör

Starkt av Sony att rycka plåstret så snabbt, och mycket snyggt att direkt ge besked om återbetalning. Det hedrar dem.


signatur
Medlem
Skrivet av reaver:

Det var ändå lite oväntat för mig, trodde dom skulle köra F2P och ge dom som köpte spelet ett skin eller två!

Det kommer säkert bli F2P men jag skulle tro att det är bättre för de flesta att få pengarna tillbaka än att få lite "lull-lull" så här pass nära att spelet släppts.

Detta borde varit F2P redan från början.

Medlem

Tre problem:

1. Inte tillräckligt med marknadsföring. De enda som verkar ha hört talas om spelet är folk som har läst om vilken shitshow lanseringen varit.

2. Det går inte ta betalt för den här typen av spel 2024 om det inte är något OTROLIGT utöver det vanliga.

3. Karaktärsdesignen är fullständigt katastrofal.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Jozo:

Ja j**lar, vilket fiasko!!

Jag skyller mycket på de totalt ointressanta och fula karaktärerna! De har helt misslyckats med att göra karaktärer som folk vill göra t.ex Cosplay av...

Håller med.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Men släpp det även på Xbox och gör det till F2P. 💸

Medlem

Bra att folk får pengarna tillbaka. Otroligt pinsam release av Sony, någon måste ju få sparken för att slänga runt så mycket pengar utan någon som helst koll på vad spelarna vill ha.

Medlem

Kanske dags att börja göra nåt annat, hero shooters börjar bli extremt uttjatat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Men släpp det även på Xbox och gör det till F2P. 💸

Knappast. Det här spelet kommer att vara helt bortglömt och borta inom en månad.

It's not a lake, it's an ocean

Ja, jösses. Vilket praktfiasko. Men förmodligen lika bra att göra detta redan nu. Inget tydde väl på att det gick att rädda.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hade inte ens hört talas om spelet förren alla memes dök upp

Medlem

Var ju en värre flop än senaste Halo, ungarna tittade lite gäspade och startade Fortnite igen


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Ambassadör
Xbox

Trodde nog att de skulle försöka andas lite liv i det via PS+ men det hade nog inte gett något heller. Jävlar vilket magplask.


signatur

Jump in.

Medlem

Noll fingertoppskänsla av So y och utvecklarna.
Det var kostym-nissarna som ville släppa detta spel. The Jim Ryan Legacy


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bra beslut. Och strongt att bita i det äpplet så tidigt som möjligt.
Jag tror det kan vara ett bra drag att designa om karaktärerna, lägg till en unik spelmekanik och återlansera det gratis. Mun till mun är den bästa typen av marknadsföring, och nu kommer folk att snacka. Rid på vågen.

Medlem

Bra, lägg ner skiten och gå vidare. Det här tjafset med "vi står bakom spelet till 100% och har en ambitiös plan för att bla bla" har man hört lite för många gånger på senare år. Redfall är väl ett exempel. Anthem också.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Och spelaren med det passande namnet Living Legend är den enda som fixat Platinum. 🤣

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Hade inte ens hört talas om spelet förren alla memes dök upp

Samma här. Först var jag var bara brydd varför den gamla omstridda supersoniska flygplanet blivit en så het potatis helt plötsligt...

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Och spelaren med det passande namnet Living Legend är den enda som fixat Platinum. 🤣

Stämmer detta är det ju helt underbart!

Största fiaskot sedan E.T. kan man nog säga. Kudos till Sony att faktiskt tar tag i det och ser över vad (eller ens om) som går att rädda. Och under tiden återbetala dom stackarna som köpte spelet.


signatur

We have far more in common than which devide us...

Medlem

Haha ja detta blev ju ett pinsamt magplask. Var inget för mig så sörjer det inte. Sony borde göra fler starka enspelarkampanjer som under PS3 och PS4-eran där är de som starkast!

Medlem

Nu får GVMERS en dokumentär att göra.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Detta måste väll nomineras till årets spelflopp när vi sammanfattar året i December Eller vad tycker ni?

Skriv svar