Star Wars Outlaws
Svenska Massive siktar mot stjärnorna med kommande Star Wars Outlaws. FZ:s Jonas Vågström har provspelat – och han vill ha mer.
"Men på det stora hela kändes det mesta dynamiskt, filmiskt och levande."
Precis vad jag vill höra om ett open world spel som utspelar sig i en galax långt, långt borta!
Blev faktiskt lite överraskad. Samtidigt som det var lite stelt rent fysiskt var det annat som vägde upp. Flera karaktärer ropade mig till dem för att tipsa om något, och jag fick känslan att jag själv kunde bestämma vad jag skulle göra med informationen.
När jag brände över savannen på speeder cykeln snappade jag upp ett radiomeddelande från imperiet om att en skyttel som blivit stulen av pirater skymtats i området. Givetvis åkte jag dit, gjorde processen kort med piraterna och plockade åt mig godbitarna själv 😁
Sen kan det kanske vara så att detta blir tröttsamt eller förutsägbart i längden, men mina första intryck på Toshara lovar gott 🙂
Har de förbättrat explosionerna eller såg det ut som från tidigt 2000 tal fortfarande?
FÖRSLAG: Innan en förhandstitt skulle jag önska att vi på forumet kunde ställa frågor eller önska om ni kan undersöka X sak när ni spelar en förhandstitt T.ex. för mig är det avgörande om jag köper eller inte om explosionerna ovan inte blivit bättre och om fler har den oron (som jag redan läser att de har) skulle du kunna svara på det.
Typ "Det här är det viktigaste folk på forumet vill veta"
https://www.youtube.com/watch?v=NO5h8uFj9DA&t=18s
Har de förbättrat explosionerna eller såg det ut som från tidigt 2000 tal fortfarande?
FÖRSLAG: Innan en förhandstitt skulle jag önska att vi på forumet kunde ställa frågor eller önska om ni kan undersöka X sak när ni spelar en förhandstitt T.ex. för mig är det avgörande om jag köper eller inte om explosionerna ovan inte blivit bättre och om fler har den oron (som jag redan läser att de har) skulle du kunna svara på det.
I vissa fall åker reportrar långt tidigare och provspelar spelen innan förhandstitten kommer ut. Detta brukar ju vara något man måste hålla tyst om, innan det finns ett exakt datum som förhandstitten kan släppas till.
Asmongold video? ditt argument är nu ogiltigt
Nu spelade vi som sagt på distans, så känns inte rättvist att hårdgranska det grafiska då - men med det sagt så reagerade jag inte på att det såg förfärligt dåligt ut 🙂
Bra förslag, men när det kommer till förhandstittar och recensioner får man ibland inte ens nämna att man ska kika närmare på spelet 🤷🏼♂️
Ibland kan det funka, när jag åkte till Blizzcon förra året och intervjuade två Diablo-utvecklare fanns inga sådan restriktioner och vi fick grönt ljus att samla in frågor från våra läsare.
Nu spelade vi som sagt på distans, så känns inte rättvist att hårdgranska det grafiska då - men med det sagt så reagerade jag inte på att det såg förfärligt dåligt ut 🙂
Bra förslag, men när det kommer till förhandstittar och recensioner får man ibland inte ens nämna att man ska kika närmare på spelet 🤷🏼♂️
Ibland kan det funka, när jag åkte till Blizzcon förra året och intervjuade två Diablo-utvecklare fanns inga sådan restriktioner och vi fick grönt ljus att samla in frågor från våra läsare.
Så ni testade via streaming eller? Xbox gaming cloud?
Var det PC-versionen? Om konsolversion - såg ni tillstymmelse till att kunna få 60 fps någonstans via performance mode och har ni lite mer info om det?
Jahaa är det så pass hemligt? Där ser man. Tack för svaret
Är det inte ovanligt att ni remote spelar? Jag menar det tekniska är ju rätt viktigt för många
Får du skriva negativt om spelet eller fick ni skriva på något ?
Varför skulle dom inte få skriva något negativt? Det är ju inget sponsrat innehåll.
Varför skulle dom inte få skriva något negativt? Det är ju inget sponsrat innehåll.
Att ens få delta i en sådan gameplay innebär en jävla massa klausuler om vad som är tillåtet och inte, så frågan är väldigt relevant ja
Att ens få delta i en sådan gameplay innebär en jävla massa klausuler om vad som är tillåtet och inte, så frågan är väldigt relevant ja
Jaså? Då hade det ju varit marknadsföring och eftersom artikeln inte är sponsrad så är det inte marknadsföring.
Så nej den är inte relevant.
Kollade precis gameplay. Ser ju uselt ut på alla sätt och vis…
Jaså? Då hade det ju varit marknadsföring och eftersom artikeln inte är sponsrad så är det inte marknadsföring.
Så nej den är inte relevant.
Va?
Tycker du ska vänta på ett svar från Jonas, om det ens kommer, innan du uttalar dig.
Som jag skrev, att FZ ens får en ticket att delta i ett sådant event innebär en jävla massa signande av papper med do’s and dont’s så huruvida artikeln är sponsrad eller ej är totalt orelevant i det här fallet.
Frågan är med det sagt högst relevant, jo.
Men förmodligen innefattar avtalet även att en sådan fråga helt enkelt inte får svaras på.
Tystnad från Jonas på frågan är ju ett svar i sig dock. Om det blir så.
Va?
Tycker du ska vänta på ett svar från Jonas, om det ens kommer, innan du uttalar dig.
Som jag skrev, att FZ ens får en ticket att delta i ett sådant event innebär en jävla massa signande av papper med do’s and dont’s så huruvida artikeln är sponsrad eller ej är totalt orelevant i det här fallet.
Men förmodligen innefattar avtalet även att en sådan fråga helt enkelt inte får svaras på.
Nej för då blir det marknadsföring och då ska det tydligt framgå, vilket det inte gör.
Kollade precis gameplay. Ser ju uselt ut på alla sätt och vis…
Tycker att det ser helt fantastiskt ut.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Nej för då blir det marknadsföring och då ska det tydligt framgå, vilket det inte gör.
I en perfekt värld fungerar det så ja. Nu lever vi tyvärr inte i en perfekt värld dock.
I en perfekt värld fungerar det så ja. Nu lever vi tyvärr inte i en perfekt värld dock.
Nej men detta är lagstadgat, dom har inget val.
Och jag har väldigt svårt att tro att Fz skulle bryta mot lagen för en förhandstitt.
Asmongold video? ditt argument är nu ogiltigt
"Det spelar ingen roll vad som sägs, fel person sade det!!!!"
I drank what?
Självklart får vi vara negativa om det är så vi känner 🙂
Va?
Såna här förhandstittar, recensioner och annat är vanligtvis rätt hemliga och det finns ofta saker/detaljer som är belagda under embargo. Då går vi alltså med på att inte publicera något innan ett visst datum och det kan också innebära att utvecklarna inte vill att vi spoilar vissa saker i våra texter. Men jag har svårt att se hur något utvecklare/utgivare skulle komma undan med att förbjuda negativa åsikter.
Så du kan vara lugn.
Vi har inte blivit förbjudna att uttrycka oss negativt kring Star Wars Outlaws.
Sen tycker jag att det är sunt att vara källkritisk och funderar man över något så är det bara att fråga - precis som du gjorde! 👍🏻 🙂
Sen ber jag om ursäkt för att mitt svar dröjde drygt 40min men det hade inte något med Ubisofts Pr-avdelning att göra, det var livet som kom i mellan. 😉
Jahaa är det så pass hemligt? Där ser man. Tack för svaret
Är det inte ovanligt att ni remote spelar? Jag menar det tekniska är ju rätt viktigt för många
För mig var det första gången, men det förekommer. Tror det vägs mot kostnaden att få alla skribenter till en viss plats och allt som det innebär. Men när jag flögs till Los Angeles för att testa Star Wars Jedi Survivor brasklappade dom ändå för att allt inte var 100% färdigt 🤷🏼♂️
Spelet programmeras i Malmö, "kom hit så ska du få prova det på distans"
Hade gärna tagit en sväng till Malmö då jag aldrig varit där så lite synd att inget anordnades på plats hos Massive 😅