F.d. Dragon Age-boss: The Veilguard "det bästa Dragon Age jag spelat"

Robot
F.d. Dragon Age-boss: The Veilguard "det bästa Dragon Age jag spelat"

"Tillbaka till rötterna", lovar Mark Darrah.

#dragon-age-the-veilguard


Medlem
Medlem
Medlem

Hah, första April har varit

almost had me there.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Tillbaka till rötterna? Så isometrisk vy och en bra story? Som kennyg123 sade, X for doubt.


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker alltid att såna kommentarer är så komiska. Vad ska han annars säga?

"Det här är utan tvekan det tredje bästa dragon age spelet vi har skapat"

DAO var lite utmanande att lära sig/få grepp om för oss vanliga dödliga casuals. Men när man väl kommit över tröskeln var det MAGISKT.

DA2 var väl rätt bra men för kort utvecklingstid och scope jämfört med alla förväntningar.

DA:I hade askul ambitioner - och bitvis riktigt fräcka delar - men motorn var en alldeles för dålig kompromiss mellan action-äventyr och taktisk rpg (man fick inget bra på något håll).

Tycker ovan speglar rätt bra hur svårt det är att få till bra spel i genren med brett appeal.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tycker alltid att såna kommentarer är så komiska. Vad ska han annars säga?

"Det här är utan tvekan det tredje bästa dragon age spelet vi har skapat"

Ja det är klart att man inte sågar sitt egna spel, men jag tycker ändå det är rätt vanligt att folk som inte är helt nöjda med något de skapat uttrycker sig lite diplomatiskt men försiktigt.

Typ "Vi testar lite nya ideer som vi hoppas spelarna kommer uppskatta" är ju mer eller mindre kodord för "Utgivaren tror att x är det nya heta, så de tvingades oss att trycka in funktionen i spelet."

Sen kan det ju vara så att han bara blåljuger för att han vill att spelet ska sälja bra.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Få saker väger så tungt som partiska lovord.

Medlem

Skulle snarare påstå att dom knäckte koden redan i första spelet mellan bra story och strider. Sedan har det bara gått utför.ä

Medlem

Har läst en massa previews från olika spelsidor, väldigt många är väldigt positiva.
Så kanske har Bioware något bra,på gång.

Medlem

Vilket skämt uttalande....


signatur

Gillar munkar!

Medlem

Jag är i alla fall hoppfull och ser fram emot att göra en dvärg-karaktär som jag alltid gör om jag får chansen

Medlem

Elon Musk: Tesla är bästa bilarna jag kört !

Avstängd
Skrivet av GenitaliskaGardet:

DAO var lite utmanande att lära sig/få grepp om för oss vanliga dödliga casuals. Men när man väl kommit över tröskeln var det MAGISKT.

DA2 var väl rätt bra men för kort utvecklingstid och scope jämfört med alla förväntningar.

DA:I hade askul ambitioner - och bitvis riktigt fräcka delar - men motorn var en alldeles för dålig kompromiss mellan action-äventyr och taktisk rpg (man fick inget bra på något håll).

Tycker ovan speglar rätt bra hur svårt det är att få till bra spel i genren med brett appeal.

Det är som vanligt. Försök gör alla nöjda, slutresultat är ingen är nöjd.


signatur

I drank what?

Medlem

Mannen som stod helt blind inför vad som gjorde Origins bra och intressant. Lite som att få en hyllning från Peter Jackson efter Hobbit-filmerna.

Medlem

Jag vill se mer gameplay, gärna när de går igenom karaktärsskapandet och hur djupa striderna är.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Jag blev väldigt misstänksam nu

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Ja det är klart att man inte sågar sitt egna spel, men jag tycker ändå det är rätt vanligt att folk som inte är helt nöjda med något de skapat uttrycker sig lite diplomatiskt men försiktigt.

Typ "Vi testar lite nya ideer som vi hoppas spelarna kommer uppskatta" är ju mer eller mindre kodord för "Utgivaren tror att x är det nya heta, så de tvingades oss att trycka in funktionen i spelet."

Sen kan det ju vara så att han bara blåljuger för att han vill att spelet ska sälja bra.

Han bekymrar sig inte särskilt över försäljningen utan det ska förstås som en politisk inlaga från en He/Him.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag tror att det kan bli bra det här.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar