Comhem byter namn till Tele2

Inaktiv
Comhem byter namn till Tele2

Jag brukar gå igenom mina mail nästan dagligen för att jag inte ska ha några olästa mail och idag såg jag att jag hade fått ett mail från Tele2 igår.

Jag har ju Comhem och har haft det i ungefär tio års tid nu, tror till och med att det kan vara mer.
För några år sedan köpte ju Tele2 upp Comhem och nu verkar det som att Comhem inte kommer finnas något mer.
Tele2 berättade att Comhem och Tele2 kommer bli ett och kommer fortsättningen heta Tele2.
Så från att ha haft Comhem i många år så finns de inte något mer och nu kommer jag ha Tele2 istället.
Ja, det är väl sådant som händer.
Ungefär som Statoil som var uppköpta av Circle K i många år innan de bytte namn. Inget varar ju för evigt.

Får väl säga att det var tur att det var Tele2 som köpte upp Comhem, tycker att det är ett bra företag, men samtidigt så hade inte gamla ”Comhem” behövt ha problem med TV4 om vi säger att Telia hade köpt upp de istället.

Tack för alla dessa år Comhem, synd att ni inte finns mer men jag ändå glad att ni nu inte bara är en del av Tele2 utan att ni också är Tele2.

Medlem

Där ser man! Hade mitt första "bredband" via Comhem. 1 Mbit eller något sånt. Äntligen gick det att spela CS utan att tappa anslutningen när någon hemma svarade i telefon.

På senare år har jag dock inga erfarenheter ifrån Comhem. Men hoppas ni som är nöjda med Comhem fortsatt får vara det under annan "flagg" från och med nu.

Medlem

Det är tråkigt att inget får vara för evigt, men i detta fallet vet jag inte om det spelar så stor roll...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Där ser man! Hade mitt första "bredband" via Comhem. 1 Mbit eller något sånt. Äntligen gick det att spela CS utan att tappa anslutningen när någon hemma svarade i telefon.

På senare år har jag dock inga erfarenheter ifrån Comhem. Men hoppas ni som är nöjda med Comhem fortsatt får vara det under annan "flagg" från och med nu.

Var Comhem de som köpte Chello? Chello var mitt första bredband, tror det blev ComHem sen.

Medlem
Skrivet av wololo:

Var Comhem de som köpte Chello? Chello var mitt första bredband, tror det blev ComHem sen.

Det låter bekant. Jag har även fått för mig att Comhem var ett "dotterföretag" till Telia där i början? Jag kan ha fantiserat ihop det i och för sig.

Edit: Mitt minne svek mig inte. På Wikipedia går följande att läsa: "Företaget ägdes ursprungligen av Televerket och efter bolagiseringen av Telia, men av konkurrensskäl var man vid samgåendet mellan Telia och det finländska telebolaget Sonera 2003 tvungen att avyttra Com Hem."

Medlem

Jag som är kund på båda ställen sen evigheter tillbaks ser bara fördelar med detta. Nu är allt samlat under ett tak och det är väl alltid trevligt! Kanske man ska kontakta dem och beställa samlingsfaktura.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

It's not a lake, it's an ocean

Jag har bredbandet och TV:n hos Comhem via samfälligheten och Tele2 på mobilerna. Vet inte om det blir någon skillnad alls av detta.

Jag saknar Glocalnet!

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Har aldrig haft varken comhem eller Tele2 förutom att jag ägt aktier i bolagen.

Jag tyckte det kändes mer konstigt när Bredbandsbolaget blev Telenor.
Bredbandsbolaget var verkligen en epok.
Mitt första "bredband" där vid 00-talet och man minns bla alla DC-hubbar och servrar i olika spel som hette BBB då visste man att det var bra fart med Bredbandsbolaget

Inaktiv
Skrivet av anon_1399:

Har aldrig haft varken comhem eller Tele2 förutom att jag ägt aktier i bolagen.

Jag tyckte det kändes mer konstigt när Bredbandsbolaget blev Telenor.
Bredbandsbolaget var verkligen en epok.
Mitt första "bredband" där vid 00-talet och man minns bla alla DC-hubbar och servrar i olika spel som hette BBB då visste man att det var bra fart med Bredbandsbolaget

Oj, jag bytte från Bredbandsbolaget till Comhem och sen dess har jag inte alls haft koll på Bredbandsbolaget, hade ingen aning om att inte ens dem finns längre.

1
Skriv svar