Kräkmedel
huxflux, mja, anledningen till att det smakar skit är ju att man hällt i en massa prylar som smakar just... skit.
ja, men eftersom de mest desperata fyllesvinen kan tänka sig att dricka skit så har de även lagt till kräkmedel
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Man filtrerar T-röd genom vanligt vetebröd. De lite större partiklarna i kräkmedlet fastnar i limpan och resten av skiten kommer ut. Det betyder självklart inte att det är nyttigt att dricka, men det är iaf lite enklare att trycka i sig skiten.
Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.
Man filtrerar T-röd genom vanligt vetebröd. De lite större partiklarna i kräkmedlet fastnar i limpan och resten av skiten kommer ut. Det betyder självklart inte att det är nyttigt att dricka, men det är iaf lite enklare att trycka i sig skiten.
Har du fått det där från en säker källa (med säker menar jag packad och utan spya på kragen)? Jag läste något liknande i Populärmusik från Vittula, men tog det inte direkt på allvar
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Har du fått det där från en säker källa (med säker menar jag packad och utan spya på kragen)? Jag läste något liknande i Populärmusik från Vittula, men tog det inte direkt på allvar
Mja, en kemilärare jag har. Snubben brukar underhålla oss med att tända eld på katedern för att demonstrera redox-reaktioner och förklara hur man gör knark av svampar som växer ur älgskit, så det är andrahandsiformation. Jag har inte kollat upp det närmre dock
Edit: Han är en sådan som verkar vara packad jämt, och han hade inte spya på kragen, så de kriterierna kan väl fyllas med lite god vilja
Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.
... och förklara hur man gör knark av svampar som växer ur älgskit, så det är andrahandsiformation. Jag har inte kollat upp det närmre dock
Vore kul att se hans magiska formel för att göra knark av den typen av svampar. Mängden psilocin som finns i dyng-, rot samt gul kragslätskivling (de enda svamparna i sverige som växer på älg- eller koskit) har för liten effekt för att överhuvudtaget ge någon verkan, vilket gör att de är inaktiva svampar.
Såvida han nu inte förväxlar dom med toppslätskivling som har en mängd på 0.98% psilocybin så snackar han bokstavligen "skit".
8)
Drugs are bad, mmkay...
And Jingai goes science on us!
Jag gick ut en sväng där jag bor och pratade med alkisarna. Trevliga killar. Tydligen arbetar man bort kräkreflexen (vilket iof är ganska logiskt när man tänker på det) så kan man dricka skiten om man blandar det med något som smakar väldigt starkt så skitsmaken inte känns så mycket.
Så filtrering är antagligen en myt, men det går att kringgå problemen ändå.
... och förklara hur man gör knark av svampar som växer ur älgskit, så det är andrahandsiformation. Jag har inte kollat upp det närmre dock
Vore kul att se hans magiska formel för att göra knark av den typen av svampar. Mängden psilocin som finns i dyng-, rot samt gul kragslätskivling (de enda svamparna i sverige som växer på älg- eller koskit) har för liten effekt för att överhuvudtaget ge någon verkan, vilket gör att de är inaktiva svampar.
Såvida han nu inte förväxlar dom med toppslätskivling som har en mängd på 0.98% psilocybin så snackar han bokstavligen "skit".
8)
Drugs are bad, mmkay...
Titta inte på mig. Jag är nykterist och stenhård drogmotståndare. Spenderade den lektionen med att plocka små blå blommor
Du kan ju försöka få tag i syrup of ipecac: [http://en.wikipedia.org/wiki/Syrup_of_ipecac]
Och så en demostration(Alla vet ju att allt som händer i Family Guy är sant ) :
[http://www.youtube.com/watch?v=KghzMaaJPRE]
Det finns kräkmedel i t ex T-röd just för att det inte ska drickas. Det finns dock inte i alla vätskor då det i vissa fall skulle bli mycket värre om man kräktes, och i andra fall p g a av att natureringen skulle förstöra produktens användsningsområde. T-röd är t ex Dubbelnaturerad med både ett illasmakande ämne och ett kräkmedel. Allt för att skydda våra stackars alkisar.
Man lär sig ett och annat på att jobba på bensinmack.
T - röd lägger man på HALSEN! inget annat!
My way is better than yours :D
Surströmming? När jag pluggade upp min kemi på komvux satt några jeppar alltid längst bak i klassrummet - en dag när läraren gått för att hämta/kopiera något öppnade de fönstret och gick ut. Strax efteråt började folk som satt långt bak hosta och få problem med andningen, varpå vi började ana oråd, och snart gick det knappt att befinna sig i rummet längre.
Någon av jepparna hade alltså haft med sig något slags tårgas, varpå en annan skulle kolla och "testa" lite grann. De två inblandade dök aldrig upp igen...
Notums succé är just också en succé en skola här i kring som blivit utrymd och sanerad pga av det.
Till kräkdebatten: Myten om kräkmedel i spit är 100% lögn och innehåller alltså ingen dvs 0% sanning. Därimot tillsätter man som nämnt smakämnen i t ex T-röd som gör att det smakar så jävla illa som det bara går.
Jag tvivlar starkt på att det skulle innehålla någon form av kräkmedel, tror de litar att det smakar så illa att du inte kan hålla det inne.