Baldur's Gate 3-Swen om att göra två spel samtidigt: "Hoppas kunna säga: vi lyckades!"

Robot
Baldur's Gate 3-Swen om att göra två spel samtidigt: "Hoppas kunna säga: vi lyckades!"

Swen Vincke om Larians framtid.

#larian

Medlem

Har Europa blivit centrum för rollspel?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har Europa blivit centrum för rollspel?

Hell yeah

Medlem
Medlem
Skrivet av sezth:

Hell yeah

Hell yeeeeeah!

Medlem

antar han glömt att de redan gjort detta en gång.. Dragon Commander samt D:OS. När man backade D:OS fick man Dragon Commander gratis.

Medlem

Riktigt riktigt bra! Detta spel kommer bli något så underbart coolt, tror jag. Om de säger att det är ambitiöst, jag menar efter Baldur´s Gate då kan vi vänta oss en game changer.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Swen har ju redan sagt att nästa spel kommer vara något helt nytt med egen IP, det blir alltså inget DOS:3 etc vilket jag är glad för. Innan BG3 sa Swen att han länge haft en dröm om att göra något slags sci-fi-spel i ett nytt eget IP men att tekniken inte riktigt fanns där för att göra det så enormt och massivt som han ville. Så det är väl en no-brainer att anta att nästa spel kommer vara det Swen drömt om då detta är "galet ambitiöst" och som sagt något helt nytt...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cantila:

Swen har ju redan sagt att nästa spel kommer vara något helt nytt med egen IP, det blir alltså inget DOS:3 etc vilket jag är glad för. Innan BG3 sa Swen att han länge haft en dröm om att göra något slags sci-fi-spel i ett nytt eget IP men att tekniken inte riktigt fanns där för att göra det så enormt och massivt som han ville. Så det är väl en no-brainer att anta att nästa spel kommer vara det Swen drömt om då detta är "galet ambitiöst" och som sagt något helt nytt...

Klargjorde lite, men blev nyfiken. Har han verkligen sagt att det är ett helt nytt IP? Hittar att han har sagt att det blir "nytt" vad gäller ton, stil och hur de gör det, men tycker han verkar dodga det här med nytt varumärke lite grann.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Klargjorde lite, men blev nyfiken. Har han verkligen sagt att det är ett helt nytt IP? Hittar att han har sagt att det blir "nytt" vad gäller ton, stil och hur de gör det, men tycker han verkar dodga det här med nytt varumärke lite grann.

Vad jag kan hitta så säger han att de ska jobba med sina egna IPs:

https://www.pcgamer.com/games/rpg/instead-of-making-baldurs-g...

https://kotaku.com/baldurs-gate-3-larian-new-next-game-ip-div...

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny

Känner doften av Divinity!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja det kan nog vara så att ett av titlarna är Divinity 3 då. Särskilt när de har tänkt ut Act 1 i nya spelet, Divinity hade väl också akter? Samtidigt säger han att det inte är vad vi tror, och alla tror ju på Divinity 3.
https://www.ign.com/articles/larian-boss-swen-vincke-reckons-...

Samma artikel citerar Swen som säger att de kommer återkomma till Divinity vid någon tidpunkt. Tror det är det som fick mig att tro det inte är nästa spel, då uttrycker man ju det inte just så.

Jag tror dock stenhårt på att det första nya spelet är det Swen drömt om, de har ju resurserna nu och han är ju en väldigt passionerad gamer som låter det kosta om det behövs. Sedan det längre fram kanske blir Divinity.

1
Skriv svar