Lords of the Fallen har fortfarande inte gått med vinst

Medlem

Ett av de bättre "souls like" som inte är FROM, rekommenderar starkt

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hmm, typ sant.

Tror ifs inte att folk är lika peppade på Elden Ring som dom var på Dark Souls. Jag var iaf inte det.

Men med det sagt så breddade dom ju på och öppnade grundkonceptet rätt ordentligt på ett sätt som funkade utan att kompromissa på det som gjorde "originalet" fett.

Elden Ring känns som "Harry Potter 2" ist för Lords of the Fallens "Percy Jackson"... Eller nått sånt.

Men iaf jag personligen har verkligen inte lika stor kärlek till Elden Ring som jag har till Dark Souls.. Även fast Elden RIng är bättre på typ alla sätt.
Jag kände rätt påtagligt att jag har spelat det här spelet och haft dom här upplevelserna redan, när jag spelade det..

Sen kan och är ju många spel/filmer osv en succé trots detta, men om dom inte är det så gråter jag inga tårar för dom.

Tänk om Elden Ring hade varit en storflopp - då kanske utvecklare och utgivare tänkt "shit det verkar som vi måste komma på något nytt och fräscht igen istället!"

Det hade jag hurrat för

Enig om Elden Ring. Säkert jättehäftigt för förstagångsspelare men har man kört igenom alla andra Soulsbornespel så kände iaf jag mig rätt trött på det hela i Elden Ring, jag upplevde det bara som mer av exakt det jag redan spelat (och älskat) många gånger innan.

Håller dock inte alls med om Percy Jackson-liknelsen, tycker ändå att LOTF bidrar med något och framförallt en härligt tyngre känsla än From Software. Även om jag inte direkt älskade konceptet med olika världar försökte man iaf göra något nytt. Jag hade iaf mycket roligare med LOTF än Elden Ring. Lies of P var också bättre än Elden Ring. Noll entusiasm för den här multiplayer-varianten av Elden Ring jag inte ens minns namnet på.

Medlem

Jag har spelet på skiva till Xbox men jag har inte spelat genom det ännu. Finns så jäkla mycket andra spel som är bättre att prioritera just nu.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Testade det efter uppdateringen igen. Det är inte ett jätte bra spel tyvärr

Medlem

köpte lords of the fallen direkt efter att jag klarade shadow of the erdtree förra året, och blev så sjukt besviken. spelade inte längre än första bossen, alt-F4 och avinstallerade.

testade igen nu efter 2.0 uppdateringen och jävlar, så glad att jag gav det en andra chans. är precis på väg att klara första genomspelningen nu och måste säga att det är minst top 3 bästa soulslike jag spelat. vet inte exakt vad för trolleri dom gjorde med 2.0 patchen, men fan vad bra det är. inte perfekt, men absolut värt att spelas.

Moderator | Testpilot

Rensat tråden. Håll er till ämnet och skippa att prata om koncentrationsläger och könspolitik, tack

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av quadratis:

köpte lords of the fallen direkt efter att jag klarade shadow of the erdtree förra året, och blev så sjukt besviken. spelade inte längre än första bossen, alt-F4 och avinstallerade.

testade igen nu efter 2.0 uppdateringen och jävlar, så glad att jag gav det en andra chans. är precis på väg att klara första genomspelningen nu och måste säga att det är minst top 3 bästa soulslike jag spelat. vet inte exakt vad för trolleri dom gjorde med 2.0 patchen, men fan vad bra det är. inte perfekt, men absolut värt att spelas.

Måste man starta om från början för att få igång nyaste uppdateringen eller går den in direkt på den save fil man redan har?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Måste man starta om från början för att få igång nyaste uppdateringen

nix.

Medlem

Spelade innan senaste patchen och tycker det är riktigt bra. Inget elden ring men i klass med dark souls 3 tycker nog till och med det är bättre. Mycket bättre grafik , mindre clunky och snabbare än dark souls

Medlem

Jag gillade spelet väldigt mycket pre-patch så jag ser fram emot att spela det igen. Håller med om att det inte slår Elden Ring men jag tycker att det är ett av de bättre spelen i genren.

12
Skriv svar