Skön, grön, brutal spelhelg

Robot
Skön, grön, brutal spelhelg

Turtles, Indiana Jones, Oblivion-remastern – nu tar vi spelhelg!

#spelhelg

Releasehästryttare

Försökte nyligen kolla på 1987s turtles serien, men den har inte åldrats bra, tyvärr.

Medlem

Spelandet i helgen blir minimalt då det är 24 timmar jobb (12 timmar lördag och 12 timmar söndag) men nästa vecka blir en spelvecka av rang. Tarkov, Hearthstone Battlegrounds och eventuellt lite Helldivers 2 för omväxling. Det kan bli nån klick nostalgi också med extremt gamla spel

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

It's not a lake, it's an ocean

Clair Obscur: Expedition 33 är nedladdat och väntar. Tyvärr är jag halvt knockad i en förkylning så det lär nog inte bli så många timmar.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Moderator | Testpilot

Spelar TMNT på min Twitch 18:30 om någon är sugen på att kolla.

Började lite igår, kom en bit, men fick slut på continues. Nu är jag klokare och hoppas kunna bli klar med spelet!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Clair Obscur talar för oväntad goty-kandidat efter de första 10 timmarna, får se om det håller i sig.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

de blir oblivion remaster nog hela helgen tror jag.

signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

de blir oblivion remaster nog hela helgen tror jag.

Samma här, råkade testa för några dagar sedan och nu är jag fast... hoppsan!

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Har några dagar Gamepass kvar och tänkte prova Clair Obscur: Expedition 33 fast jag egentligen inte uppskattar turordningsbaserade spel.

Medlem

World of Warcraft (Ja, jag har fastnat i träsket igen..), och The Finals. Möjligen lite Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered emellanåt också.

Medlem

Klar med The Last of Us 2, så denna helgen blir det att börja med Assassin's Creed Shadows
Kommer bli lite R.E.P.O, Outlast Trials och The Headliners också
Fullspäckad helg!

Medlem

Clair Obscure för hela slanten
Har bestämt mig att pausa Endera Magnolia som hållit mig sysselsatt de senaste kvällarna,( pausar med lite vemod faktiskt), Har aldrig tidigare gillat s,k plattforms spel pga styrningen som fått mig totalt villrådig, upp ner sida och inte 360. Men Ender Magnolia eller rättare sagt Mandragora som jag började spela tidigare ( som tyvärr vid tre tillfällen sabbat savefilen på xsx att jag gav upp då jag inte pallade starta om och om igen trots det är kanon )
Så helt begeistrad av en ny genre i plattform köpte jag på mig ett antal till xsx bl a Prince persia , Tales of Iron 1 och 2 Men de får vila ett tag för ny blir det Clair Obscure

Blir Nekketsu Fighting Legend den här helgen! Ett av de sista Kunio-kun-spelen till Famicom/NES... Snart har jag tagit mig igenom allihop!

medlemsrecensions-bonanza på 15 Kunio-spel är att vänta!

Medlem

Fortsätter med Honkai: Star Rail men ska försöka hinna prova Clair Obscur: Expedition 33 också.

En turbaserad helg helt enkelt.

Hoppas det gäller lottoraden också...

Medlem

Jag har spelat ut god of war 3 i veckan så helgen blir något snällare med days gone 🤩

Medlem

Art of Rally blir det i alla fall

Skrivet av DarkSvenn1002:

Art of Rally blir det i alla fall

Måste testa det snart, det ser helt fantastiskt ut!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av magma:

Samma här, råkade testa för några dagar sedan och nu är jag fast... hoppsan!

haha,. råkade testa.. du var allt sugen tror jag!

signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

haha,. råkade testa.. du var allt sugen tror jag!

Med betoning på "råkade"

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Har spenderat veckan med att ställa in och ordna med min nya Moza R5 så blir det körande i helgen.

Assetto Corsa Compitezione
Le Mans Ultimate
American Truck Simulator

Medlem

Blir AC Valhalla Dawn of Ragnarök ska försöka klara av det så kag kan testa AC Shadows sen. Eventuellt blir det lite Age of Wonders 4 också. Hoppar alldeles för mycket mellan spel nu.

Redaktör

Helgen ser ut att vara här.

signatur
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Måste testa det snart, det ser helt fantastiskt ut!

Det är väldigt kul när man får lite häng på det

Medlem

Spela klart och börja jaga achievements i Split Fiction!

Medlem

Inledde helgen med klassikern Wheel of Time från 1999. Köpte det för 15 kr på GOG-rea. Bra pris, minst sagt. Hade roligt med det i några timmar - mycket nostalgi och faktiskt ganska trevligt rent speltekniskt. Tyvärr kraschar det aningen för ofta för att jag ska orka kämpa mig igenom hela spelet.

Nu sitter jag istället och väntar medan Alan Wake 2 laddas ner. Det har legat på min 'att köpa'-lista sedan det släpptes och nu när jag såg det på Epic-rea (halva priset) kunde jag inte låta bli. Ska bli riktigt kul att sätta tänderna i Hoppas att det gör sig bra med gamepad så att jag kan halvligga i soffan.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är väldigt kul när man får lite häng på det

Yes, har spelat en del Rush Rally Origins på sistone och det är väl lite liknande... Om än inte i närheten av lika artsy fartsy!

Hmm...denna helg blir det nog en blandning av Mafia III, The First Berserker: Khazan och Dragon Ball Sparking! ZERO tror jag.
Kanske ska testa Oblivion Remastered också bara för att kolla hur det har åldrats.
Sedan blir det väl även Balatro som vanligt.

Medlem

Khazan i vanlig ordning känns det som, framme vid sista bossen nu dock men lär väl ta några dagar innan man klarar den... xD

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Det blir Days Gone Remastered på PS5 hela helgen. Som jag väntat!

Ett toppenspel som nu blivit ännu snyggare.

Medlem

Ja det kommer nog bli två timmar Ghost Recon Breakpoint per kväll om jag känner flickvännen och hunden rätt.. Det brukar bli att man klämmer in ett uppdrag på storyn och rensar POIs tills man blir trött. La Balatro på hyllan i ett par veckor men kan kanske försöka mig på att klara av en av gul lek på gröna svårighetsgraden nu i helgen. Har dock inte fått in nån bra strategi på hur man ska spela än sålänge.

signatur

I have spoken..

12
Skriv svar