Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Då kan du ju lika gärna vänta på Nintendo Switch 3. Boka den nu istället och njut!

Ja du har såklart helt rätt👍🏻🥳

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Lite kluven om jag ska försöka importera en eller vänta till en v2 med bättre batteritid 😅

Jag har väl väntat 3 år på att först Switch PRO ska släppas ”snart” vilken sen blev Switch 2, så mitt tips är att inte vänta på nästa för det kan ta längre än vad du tror…

Har beställt bundle från Amazon.fr, smidigt och billigt. Hade först en beställning från Amazon.es utan tillbehör, men den avbokade jag enkelt när jag fick tag i alla tillbehör från Amazon.fr-sidan(de låg inte uppe för försäljning i början).

Medlem

Beställde två Mario Kart bundles från FNAC, en till mig och en till en vän genom PayPal. Blev lite förvånad när det totala priset (11 690:-) drogs direkt, men men.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag har väl väntat 3 år på att först Switch PRO ska släppas ”snart” vilken sen blev Switch 2, så mitt tips är att inte vänta på nästa för det kan ta längre än vad du tror…

Har beställt bundle från Amazon.fr, smidigt och billigt. Hade först en beställning från Amazon.es utan tillbehör, men den avbokade jag enkelt när jag fick tag i alla tillbehör från Amazon.fr-sidan(de låg inte uppe för försäljning i början).

Det gick väl typ två år mellan första launchmodellen och den med något bättre batteri 2019 och sen till 2021 när OLED lanserades vilket var tänkt som Pro-modellen så tror inte de som vill vänta behöver vänta ända till Switch 3 så inte riktigt samma sak. Kommer antagligen liknande mindre uppgraderingar, och kanske större, med sisodär 2-3 års mellanrum denna vändan också.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag har väl väntat 3 år på att först Switch PRO ska släppas ”snart” vilken sen blev Switch 2,

Vissa ser Switch 2 som Switch pro snarare än ny konsol vilket jag tror blir ett feltänk i slutändan då det inte ens är säkert att Switch 1 spel kommer att fungera bättre. Åtminstone inte alla.

Väntar man in Switch 3 så kanske den inte ens är bakåtkompatibel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ni alla som vet! Att beställa Nintendo switch 2 från tex Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien osv (europeiska sidor) är konsolen regionslåst eller är det samma som att beställa från tex Power, Elgiganten och webbhallen? Inga konstigheter med laddare och andra språk osv i systemet? Inga krångel med att utländska inte har svenska språket tex eller om den är exakt samma som en svensk såld? Är helt ny på detta och kan inget om Nintendo, orkar inte med ungarnas tjat mer och dålig svensk ryggradslös politik när det kommer till för höga priser på i princip allt! :/ Tacksam för svar

Medlem
Skrivet av Pacman22:

Ni alla som vet! Att beställa Nintendo switch 2 från tex Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien osv (europeiska sidor) är konsolen regionslåst eller är det samma som att beställa från tex Power, Elgiganten och webbhallen? Inga konstigheter med laddare och andra språk osv i systemet? Inga krångel med att utländska inte har svenska språket tex eller om den är exakt samma som en svensk såld? Är helt ny på detta och kan inget om Nintendo, orkar inte med ungarnas tjat mer och dålig svensk ryggradslös politik när det kommer till för höga priser på i princip allt! :/ Tacksam för svar

De är inte regionlåsta. Svenska språket finns precis som vanligt då det hanteras i mjukvaran. Beställer du från de listade länderna så får du en Typ C "Europlug" vilket är samma strömadapter som vi använder i Sverige. Så inga problem där heller.

Det enda som kan vara olikt är att det kanske står ett annat språk på själva kartongen. Men det kommer finnas manualer på alla europeiska språk som vanligt om det funkar som det brukar. (om man nu bryr sig om pappersmanualer)

Undantaget är om du beställer från Storbritannien eller Irland. Skeppas det från dessa länder så får du en brittisk adapter och måste köpa en Typ C "europlug" separat. Finns i Svenska nätbutiler. Tex för 309kr nintendo original på retrospelsbutiken.se.

Medlem

Tackar för snabbt svar! Såg lite längre upp i tråden att någon rekommenderade att beställa från fnac, pålitligt? Speciellt när det ska skickas utomlands?

Medlem
Skrivet av Pacman22:

Tackar för snabbt svar! Såg lite längre upp i tråden att någon rekommenderade att beställa från fnac, pålitligt? Speciellt när det ska skickas utomlands?

Fråga en fransk polare, han sade det är som franska bestbuy. Typ Elgiganten i vår lingo.

Medlem

Kollade lite på trustpilot om fnac, såg ut som att några haft lite halvproblematiska leveranser till just utlandet, där paket hamnar på villovägar eller tar lång tid att få hem, men många verkar ändå rätt nöjda! mest därför jag tänkte om hur pålitligt det är

Medlem

Beställde en nu från retrospelbutiken. Bundeln med Mario kart för 6900. Ett tips om fler än jag väljer bekvämligheten att köpa från Sverige ifall något mot förmodan skulle krångla

Medlem
Skrivet av Pacman22:

Kollade lite på trustpilot om fnac, såg ut som att några haft lite halvproblematiska leveranser till just utlandet, där paket hamnar på villovägar eller tar lång tid att få hem, men många verkar ändå rätt nöjda! mest därför jag tänkte om hur pålitligt det är

Jag har handlat telefoner därifrån. Fick rekommendation från swedroid och jag har inte haft några problem med leveranser.

Medlem

Tack för alla svar! En sak är dock säker och det är att man inte kommer inhandla NSW2 från en svensk butik el sida! Dags att lilla Sverige lär sig! Att ha dessa överpriser ständigt och jämt på nästan allt är pinsamt och säger väldigt mycket om hur landet mår, man kan inte jämt skylla på svag krona och hitta på skatter hit och dit, PINSAMT!

Skrivet av Pacman22:

Tack för alla svar! En sak är dock säker och det är att man inte kommer inhandla NSW2 från en svensk butik el sida! Dags att lilla Sverige lär sig! Att ha dessa överpriser ständigt och jämt på nästan allt är pinsamt och säger väldigt mycket om hur landet mår, man kan inte jämt skylla på svag krona och hitta på skatter hit och dit, PINSAMT!

Ser likadant ut i princip hela Norden för den som vill köpa en Switch, med några hundralappars skillnad. Och man får väl säga att vi Överlag har det rätt bra här.

Kanske har missat detta men har någon annan också beställt från FNAC och fått sin vara återbetald? Skrev till kundtjänsten och han sa att allt såg bra ut. Kanske får en gratis switch hoppas man iallafall på🤣

Medlem
Skrivet av Buzzlightyear12:

Kanske har missat detta men har någon annan också beställt från FNAC och fått sin vara återbetald? Skrev till kundtjänsten och han sa att allt såg bra ut. Kanske får en gratis switch hoppas man iallafall på🤣

Troligen en reservation på ditt kreditkort som släpps och sedan debiteras när varan skickas på riktigt

Medlem
Skrivet av Reiker:

Man kan också köpa tillbehören från Nintendo EU/Tyskland utan inbjudan. La in en beställning hos dem för en Pro-kontroll. Kameran avvaktar jag med.

Skrivet av Pacman22:

Vi har billig bensin i alla fall, så nått glädjeämne finns ju ändå...tills dom i Stockholm och Bryssel hittar på nått otyg för att sabba det för oss också.

Medlem

Haha snart inför väl regeringen en Nintendo skatt, sägs att den kommer 1 juli! 😂

Medlem
Skrivet av Majoren:

Man kan också köpa tillbehören från Nintendo EU/Tyskland utan inbjudan. La in en beställning hos dem för en Pro-kontroll. Kameran avvaktar jag med.

Vi har billig bensin i alla fall, så nått glädjeämne finns ju ändå...tills dom i Stockholm och Bryssel hittar på nått otyg för att sabba det för oss också.

Tack för tips, men känns bra att få konsol och tillbehör i samma paket, blir tidig födelsedagspresent när den kommer! 😊

Medlem

Beställde precis från fnac. Blev 5900kr inkl. Mario kart 😊

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Beställde precis från fnac. Blev 5900kr inkl. Mario kart 😊

Grattis! 🥳

Medlem

Jippi! Lyckades beställa från amazon.es 🥳

5860:- med Mario kart 🤗

Medlem

Vi bara upplysa om att båda varianterna just nu finns att boka på Amazon.fr.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det har de redan. 2027 kommer EU’s nya utsläppsrätter där nu vägtransporter ska ingå. Vissa tror på 6-8 kr höjning medans vissa säger 15kr. Jag tror det beror på hur aktionerna på utsläppsrätter faller ut men jag är rätt så oinsatt tyvärr. Vilket visas av att jag nyss har beställt en ny bensinbil 😔. Tur att den åtminstone var av den billigare sorten.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Ser likadant ut i princip hela Norden för den som vill köpa en Switch, med några hundralappars skillnad. Och man får väl säga att vi Överlag har det rätt bra här.

Jo, Bergsala har ju Norden som sitt område samt Färöarna. 😉

Gen
Medlem
Skrivet av Dish:

Vi bara upplysa om att båda varianterna just nu finns att boka på Amazon.fr.

Ska nog fan slå till jag också. Känns ju sjukt att betala 7500 SEK i Sverige när man kan betala ca 5700 SEK till fransmännen. Tänkte först köpa i Polen men där blev det ~6100 SEK.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det har de redan. 2027 kommer EU’s nya utsläppsrätter där nu vägtransporter ska ingå. Vissa tror på 6-8 kr höjning medans vissa säger 15kr. Jag tror det beror på hur aktionerna på utsläppsrätter faller ut men jag är rätt så oinsatt tyvärr. Vilket visas av att jag nyss har beställt en ny bensinbil 😔. Tur att den åtminstone var av den billigare sorten.

Ja, makthavarna märkte nog att det klagades för lite på bränslepriserna i Svea Riket, så då måste man ju trycka till oss hårdare på den punkten. Gråter vi inte o ber om nåd, då är det ju något fel.

Medlem

Jag var faktiskt tvungen att regga ett konto för att säga att jag precis bokade en bundle på amazon fr för 5800.

V Ä G R A R stödja svenska griseriet, känns riktigt bra nu.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, makthavarna märkte nog att det klagades för lite på bränslepriserna i Svea Riket, så då måste man ju trycka till oss hårdare på den punkten. Gråter vi inte o ber om nåd, då är det ju något fel.

Nja. Nu är det här en del av EU lagpaket för att halvera våra utsläpp av växthusgaser till 2030.
De här höga herrarna och damerna i vår regering som lovade oss lägre bensinpriser glömde att meddela att det bara var kortvarigt. Men det är nog ett ämne för en annan tråd.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nja. Nu är det här en del av EU lagpaket för att halvera våra utsläpp av växthusgaser till 2030.
De här höga herrarna och damerna i vår regering som lovade oss lägre bensinpriser glömde att meddela att det bara var kortvarigt. Men det är nog ett ämne för en annan tråd.

Precis bensinpriser känns lite off topic 😂

Skriv svar