Vi som ska importera Switch 2
Tänkte åka till Polen i sommar. 5660kr för bara konsol eller 6170 för bundle med Mario Kart...intressant! Dock är det förutsatt att de finns i butik.
Undrar om samma garanti gäller i Svenska MediaMarkt om man köpt i Polska MediaMarkt? Hade vart jävligt tryggt.
Sen hade det vart trevligt att hitta Pro handkontroll billigare, 1200kr är ju för fasiken äckligt!
Mediamarkt har lämnat Sverige. Power har köpt upp deras butiker här.
Jodå, det får man. Jag har handlat många spel från Nintendo EU/Nintendo Tyskland. Som jag upplevt det så är frakten från tyskarna snabb också, alla spel jag beställt därifrån har jag fått ungefär lika snabbt som när man beställer inrikes. Fördelen med att köpa från Nintendo officiellt är ju om det blir ett garantiärende då de ger fri retur etc. så jag kommer själv nog att avboka min Amazon-beställning om jag kvalar in för att få förboka från Nintendo.
Om du nu aldrig handlat från Nintendo EU förut, passa på att kolla vilka Platinum-points belöningar du kan lösa ut. Har löst in mina platinums för en kortlek, vykort, nyckelkedjor mm. med Nintendotema. Oftast brukar det vara mest småbarnsgrejor, men ibland har de nått intressant man kan få gratis.
Skrev upp mig för båda och fick invite samt bokade bundlen i lördags.
Nu kom detta för min andra (bara konsol) från Amazon.de som jag också skrev upp mig på.
Hello,
You had recently requested to buy the Nintendo Switch 2 on amazon.de
Unfortunately, we were not able to accommodate your request.
Good news: Invitations are no longer required to buy the Switch 2 on amazon.de and the console will be available to purchase without invitation soon.
If still interested in buying the console, we kindly ask you to visit amazon.de and buy the Nintendo Switch 2 by putting it into your cart when available and proceed to checkout as usual.
Please note that it is possible that the console sells out quickly, so check our website regularly.
Thank you for choosing amazon.
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Hej,
Det gick att beställa från Spanska Amazon förra veckan men det kanske ändrat sig.
TIPS: Fick svar från Tyska Amazon att de inte kan ge mig en nedladdningslänk (tidigare begäran) men att de inom kort släpper den fri för försäljning direkt på Amazon.de så länge den räcker.
Edit: Såg att Taskman hann före med ovanstående tips. 😇
Din lyckost.
Fick ingen invite som det verkar från Nintendo, tror dessvärre jag hade ett längre uppehåll från NSO-medlemskapet, så föll väl på det. Får hoppas Nintendo kör en andra runda med invites eller öppnar upp förbokningarna innan release, vill hellre köpa från Nintendos butik än från Amazon.
Man begär inte en invite från dem, kvalar du för en så får du ett mail från dem per automatik.