Vi som ska importera Switch 2

Gen
Medlem

Tänkte åka till Polen i sommar. 5660kr för bara konsol eller 6170 för bundle med Mario Kart...intressant! Dock är det förutsatt att de finns i butik.

Undrar om samma garanti gäller i Svenska MediaMarkt om man köpt i Polska MediaMarkt? Hade vart jävligt tryggt.

Sen hade det vart trevligt att hitta Pro handkontroll billigare, 1200kr är ju för fasiken äckligt!

Medlem
Skrivet av Gen:

Tänkte åka till Polen i sommar. 5660kr för bara konsol eller 6170 för bundle med Mario Kart...intressant! Dock är det förutsatt att de finns i butik.

Undrar om samma garanti gäller i Svenska MediaMarkt om man köpt i Polska MediaMarkt? Hade vart jävligt tryggt.

Sen hade det vart trevligt att hitta Pro handkontroll billigare, 1200kr är ju för fasiken äckligt!

Mediamarkt har lämnat Sverige. Power har köpt upp deras butiker här.

Medlem
Skrivet av Taskman:

6490 för bundlen med Mario World, ser inte den för under 7249:-

Notera också att många kort har noll valutapåslag/växling så du kan få 2-300 billigare än 6369 med dagens kurs
544,68 EUR (ink allt) är för bundeln från Amazon.de - jag har beställt samma.

Men sen har väl forex högre valutakurs ändring än bankerna själva?

m67
Medlem

Jag köpt från amazon.fr imorse. Blev 529€ med frakt. Jag kollade några gånger och det var tillgängligt att köpa då och då.

Gen
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Mediamarkt har lämnat Sverige. Power har köpt upp deras butiker här.

Just ja, herregud, snacka om måndagströtthet

Medlem
Skrivet av Majoren:

De skickar dig en invite från My Nintendo om du kvalar för att få förboka från Nintendo EU

Kan man som svensk köpa från My Nintendo i EU eller är det omöjligt?

Har själv bokat/beställt Bundle från Amazon.es med expressfrakt, blev så trött på allt när jag såg de svenska priserna.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Har själv bokat/beställt Bundle från Amazon.es med expressfrakt, blev så trött på allt när jag såg de svenska priserna.

Jodå, det får man. Jag har handlat många spel från Nintendo EU/Nintendo Tyskland. Som jag upplevt det så är frakten från tyskarna snabb också, alla spel jag beställt därifrån har jag fått ungefär lika snabbt som när man beställer inrikes. Fördelen med att köpa från Nintendo officiellt är ju om det blir ett garantiärende då de ger fri retur etc. så jag kommer själv nog att avboka min Amazon-beställning om jag kvalar in för att få förboka från Nintendo.

Om du nu aldrig handlat från Nintendo EU förut, passa på att kolla vilka Platinum-points belöningar du kan lösa ut. Har löst in mina platinums för en kortlek, vykort, nyckelkedjor mm. med Nintendotema. Oftast brukar det vara mest småbarnsgrejor, men ibland har de nått intressant man kan få gratis.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Hur lyckades du beställa från amazon.es? Varje gång jag försöker så står det att min Sverige adress är "Not deliverable to this address"

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jodå, det får man. Jag har handlat många spel från Nintendo EU/Nintendo Tyskland. Som jag upplevt det så är frakten från tyskarna snabb också, alla spel jag beställt därifrån har jag fått ungefär lika snabbt som när man beställer inrikes. Fördelen med att köpa från Nintendo officiellt är ju om det blir ett garantiärende då de ger fri retur etc. så jag kommer själv nog att avboka min Amazon-beställning om jag kvalar in för att få förboka från Nintendo.

Om du nu aldrig handlat från Nintendo EU förut, passa på att kolla vilka Platinum-points belöningar du kan lösa ut. Har löst in mina platinums för en kortlek, vykort, nyckelkedjor mm. med Nintendotema. Oftast brukar det vara mest småbarnsgrejor, men ibland har de nått intressant man kan få gratis.

Nice! Aldrig handlat där förut! Har du länk på var man loggar in för att köpa hårdvara från MyNintendo EU?

Medlem
Skrivet av 19jonis92:

Hur lyckades du beställa från amazon.es? Varje gång jag försöker så står det att min Sverige adress är "Not deliverable to this address"

Kolla italienska amazon annars.
Verkar som att paketet med mario kart är bokningsbar därifrån.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag lyckades fixa från franska 👍

Medlem
Skrivet av 19jonis92:

Antagligen är det slutsålt eller så är det slutsålt som export.

Har själv en bokning där bekräftad till Sveariket.

Medlem

OK, blev Switch 2 utan Mario Kart genom tyska Amazon.de..

Medlem

Skrev upp mig för båda och fick invite samt bokade bundlen i lördags.

Nu kom detta för min andra (bara konsol) från Amazon.de som jag också skrev upp mig på.

Hello,

You had recently requested to buy the Nintendo Switch 2 on amazon.de

Unfortunately, we were not able to accommodate your request.

Good news: Invitations are no longer required to buy the Switch 2 on amazon.de and the console will be available to purchase without invitation soon.

If still interested in buying the console, we kindly ask you to visit amazon.de and buy the Nintendo Switch 2 by putting it into your cart when available and proceed to checkout as usual.

Please note that it is possible that the console sells out quickly, so check our website regularly.

Thank you for choosing amazon.

signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

vill inte ha nån mario konsol...

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hej,

Det gick att beställa från Spanska Amazon förra veckan men det kanske ändrat sig.

TIPS: Fick svar från Tyska Amazon att de inte kan ge mig en nedladdningslänk (tidigare begäran) men att de inom kort släpper den fri för försäljning direkt på Amazon.de så länge den räcker.

Edit: Såg att Taskman hann före med ovanstående tips. 😇

Medlem

Går inte att beställa från amazon.de, amazon.it eller amazon.es.

Medlem

Är det någon som fått mail direkt från Nintendo än, eller kommer vi inte att få det i Sverige?

Medlem

Tack! Blev en MK-bundle med fodral/skärmskydd för 6276 kr inkl frakt.

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Tack! Blev en MK-bundle med fodral/skärmskydd för 6276 kr inkl frakt.

Är det en seriös sida? Någon som har erfarenhet? Har läst lite blandade omdömen om dom.

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Är det någon som fått mail direkt från Nintendo än, eller kommer vi inte att få det i Sverige?

Jag fick ett mail den 2a april att jag var utvald och får beställa direkt från Nintendo. De ska skicka ut ytterligare ett mail när det väl går att beställa, och det har inte dykt upp än.

Skrivet av Nintendo:

You’ve been selected for the opportunity to pre-order a Nintendo Switch 2 console and selected accessories from My Nintendo Store next week! Pre-orders will open between 08/04/2025 and 11/04/2025.

On that day, you will receive another email with an invitation link. Access to pre-orders is restricted to your Nintendo Account and the email address associated with it. An active Nintendo Switch Online membership* is required to pre-order.
Your invitation will remain open until the end of the day that the invite email is sent. After that, pre-orders will remain available while stocks last.

Skrivet av Nintendo:

Here’s why you were selected.
You were selected based on your Nintendo Switch Online membership status, the amount of time playing purchased/paid Nintendo Switch games* and because you are opted-in to receive promotional emails from Nintendo. You are receiving this offer because you opted-in to share usage information with Nintendo. More details on the selection procedure can be found on My Nintendo Store.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Är det en seriös sida? Någon som har erfarenhet? Har läst lite blandade omdömen om dom.

Ingen aning. Valde Klarna (Faktura), få först betala sen. Så återstår att se

Medlem

Hej! Jag kan inte så mycket om detta med att importera konsoler, i japan tex. är den ju regionlåst. Om man beställer från amazon.es, kommer den att vara låst också? Hur funkar det med garanti? Kan man ta det genom nintendo sen istället?

Medlem
Skrivet av Umbriel:

<Uppladdad bildlänk>

Jag fick mail idag om att jag kunde förboka. Följde länken i mailet och lyckades förboka en Mario Kart bundle för 509.99 euros med fri frakt.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Jag fick mail idag om att jag kunde förboka. Följde länken i mailet och lyckades förboka en Mario Kart bundle för 509.99 euros med fri frakt.

Grattis! Känns som klart bästa sättet att köpa, mycket bättre pris än svenska återförsäljare, och tryggt och bra att köpa direkt från Nintendo. Jag väntar på invite, men det kan nog ta ett tag, har bara haft NSO sedan december...

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Grattis! Känns som klart bästa sättet att köpa, mycket bättre pris än svenska återförsäljare, och tryggt och bra att köpa direkt från Nintendo. Jag väntar på invite, men det kan nog ta ett tag, har bara haft NSO sedan december...

Tack! Ja priset i Sverige är ju helt galet.

Medlem

Alltså hur hittar man vart man kan skicka förfrågsn om att boka switch 2 på my nintendo? Jag lyckas inte hitta någonstans så misstänker att jag börjar bli blind

Medlem

Är ni intresserade av import kan det vara läge att kolla amazon tyskland och frankrike nu.

Medlem
Skrivet av sisk0:

Jag fick ett mail den 2a april att jag var utvald och får beställa direkt från Nintendo. De ska skicka ut ytterligare ett mail när det väl går att beställa, och det har inte dykt upp än.

Din lyckost.
Fick ingen invite som det verkar från Nintendo, tror dessvärre jag hade ett längre uppehåll från NSO-medlemskapet, så föll väl på det. Får hoppas Nintendo kör en andra runda med invites eller öppnar upp förbokningarna innan release, vill hellre köpa från Nintendos butik än från Amazon.

Skrivet av Lathron:

Alltså hur hittar man vart man kan skicka förfrågsn om att boka switch 2 på my nintendo? Jag lyckas inte hitta någonstans så misstänker att jag börjar bli blind

Man begär inte en invite från dem, kvalar du för en så får du ett mail från dem per automatik.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Är ni intresserade av import kan det vara läge att kolla amazon tyskland och frankrike nu.

Äntligen lyckades jag. Blev varianten utan Mario Kart, vill gärna ha det fysiskt☺️

Skriv svar