Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World
Och jag tyckte Pro Controllen till Switch var dyr. Nu höjer de priset på en motsvarande kontroll med ca 50 procent. Lita på att konkurrenterna kommer följa efter. Snart finns inga handkontroller för under tusenlappen. Det är det tråkiga med den här sortens prishöjningar.
Jag tycker 8bitdo:s controller till Switch är lika bra (eller bättre än vanliga pro) . Kostar betydligt mindre.
1000 jävla spänn!? Skit på dig nintendo. Blir att emulera istället
Kan man emulera Switch 1 spel ? Plånboken förblir fet om det går
Jag tycker 8bitdo:s controller till Switch är lika bra (eller bättre än vanliga pro) . Kostar betydligt mindre.
Ultimate? Funderar på att köpa
Kan man emulera Switch 1 spel ? Plånboken förblir fet om det går
Har man kunnat göra sen första veckan switchen släpptes. 60fps Zelda 4k osv
Rätt roligt hur nintendo fans tappar hakan över BotW switch2 version . För 800kr
Min bror har också en 8bitdo till Switch och gillar den riktigt mycket. Jag har en av deras Xbox kontroller, också riktigt bra. Det är helt klart bra kontroller de gör till mycket trevliga priser. Men undrar lite om ökade priser på äkta varan kommer göra att tredjepartstillverkare höjer sina priser?
Köper mycket hellre en ROG Ally eller Steamdeck för dem pengarna! Köra emulator sen på Nintendo-spel. Tror dom kommer floppa hårt i Europa med dessa priser och trista utbud.
Är på rea nu dessutom, lockar mer:
https://www.inet.se/produkt/6336947/asus-rog-ally-z1-extreme#...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Ljusa sidan, ingen scalpning
Komsolerna kommer pre-scalped så alla blir rövkörda 😁
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Jag har också en. Nä, inte riktigt lika bra. Men fullt dugliga.
Jag kommer köpa från Tyskland. 5900-ish för bundlingen så man sparar en hel del
Var kan man beställa för det priset?
Och jag tyckte Pro Controllen till Switch var dyr. Nu höjer de priset på en motsvarande kontroll med ca 50 procent. Lita på att konkurrenterna kommer följa efter. Snart finns inga handkontroller för under tusenlappen. Det är det tråkiga med den här sortens prishöjningar.
Det är ju förmodligen ett par år tills nästa generation kommer från övriga så man får ju hålla tummarna för att det inte alls slår väl ut med priserna för Nintendo så MS och Sony hinner tänka över det hela🤞🤞.
https://nordic.ign.com/untitled-mario-kart-game/92873/news/he...
Intressant läsning. Kortfattat:
Analytikerna tror att Nintendo ”testar marknaden” med prissättningen, samt att dom spår att den begränsade tillgången år 1 gör att dom kommer kunna sälja alla konsoler dom tillverkar ändå, trots det höga priset.
Var kan man beställa för det priset?
Amazon.de
Det är nya grisiga tider nu, bara att vänja sig. Mat eller spel, spelar ingen roll. Rösta med plånkan.
Mat är dock billigare idag historiskt sett. Priserna har under flera decennier stanna av i pris jämfört med inflationstakten. Detta samt ökade temperaturer i värden (torka) är orsaken till ökade matpriser. Allt annat är fake news.
Mat är dock billigare idag historiskt sett. Priserna har under flera decennier stanna av i pris jämfört med inflationstakten. Detta samt ökade temperaturer i värden (torka) är orsaken till ökade matpriser. Allt annat är fake news.
Flera decennier?,.. menar du på 30-40 talet?...
Billigare vette tusan om det blivit,...
Ultimate? Funderar på att köpa
Inte testat Ultimate faktiskt. Men har en SN30 Pro+ jag haft i många år. Valde den för den kändes mer prisvärd än pro. Kostade typ 399,- då.
Har även en 2C som är bra. Lite plastigare men kostar 349,-. Bra när barnen ska spela MK8 och man inte vill köpa nya Joy cons för 900
Spelen får utvisa för så länge det inte finns några spel är den värd noll. Mario Kart förvisso men jag vet att jag snabbt brukar tröttna på det, så knappast värt 1000 kr. Metroid Prime 4 vill jag så klart spela men kan jag göra på Switch Lite som kostade mig under 2000 kr ny.
Bergsala + Svenneskatter. Finland har också Bergsala som distributör och där kostar den 500 kr mindre. Dyrt ändå jämfört med övriga Europeiska länder.
Nu hade ju någon här i tråden fått info om att de som förbestämt för 5800-6000 kr får konsolen för detta pris. Hur skulle butiken kunna gå med vinst om de sedan skulle betala extra skatter eller avgifter till staten? Enda anledningen till att priset nu ökar är att butikerna tar chansen att få extra betalt.
shit vad bra. då kommer jag slå till på ettan då jag tror den kommer gå ner i pris. Bara för att spela Zelda........... Hahha, jag har en plan!
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Flera decennier?,.. menar du på 30-40 talet?...
Billigare vette tusan om det blivit,...
Jag syftade inte just på 9 decennier, men visst även då kostade nog maten mycket i relation till inkomsten. Till skillnad från idag.
https://nordic.ign.com/untitled-mario-kart-game/92873/news/he...
Intressant läsning. Kortfattat:
Analytikerna tror att Nintendo ”testar marknaden” med prissättningen, samt att dom spår att den begränsade tillgången år 1 gör att dom kommer kunna sälja alla konsoler dom tillverkar ändå, trots det höga priset.
Alltså ja har man inte tillräcklig tillgång så kan man trissa upp priset.
Alla skulle gjort samma sak med en produkt.
Vet man att det kommer säljas hur som helst så är det bara att dra upp priset.
Exempel nvidia kort