Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World
Jag tycker 8bitdo:s controller till Switch är lika bra (eller bättre än vanliga pro) . Kostar betydligt mindre.
Kan man emulera Switch 1 spel ? Plånboken förblir fet om det går
Min bror har också en 8bitdo till Switch och gillar den riktigt mycket. Jag har en av deras Xbox kontroller, också riktigt bra. Det är helt klart bra kontroller de gör till mycket trevliga priser. Men undrar lite om ökade priser på äkta varan kommer göra att tredjepartstillverkare höjer sina priser?
Är på rea nu dessutom, lockar mer:
https://www.inet.se/produkt/6336947/asus-rog-ally-z1-extreme#...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Komsolerna kommer pre-scalped så alla blir rövkörda 😁
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Jag har också en. Nä, inte riktigt lika bra. Men fullt dugliga.
Inte för att vara sån men jag köper nog hellre en psp2 som kan spela ps4 spel än denna konsol. Jag inväntar mer rimliga spel priser samt framförallt bra spel 🤙
https://nordic.ign.com/untitled-mario-kart-game/92873/news/he...
Intressant läsning. Kortfattat:
Analytikerna tror att Nintendo ”testar marknaden” med prissättningen, samt att dom spår att den begränsade tillgången år 1 gör att dom kommer kunna sälja alla konsoler dom tillverkar ändå, trots det höga priset.
Såg att Nintendo stoppat bokningar i usa nu pga tullarna som infördes dagen efter.
De säger att den riskerar bli 50% dyrare pga de flyttat sin produktion till Vietnam som får typ högsta tullarna…
Så ett land iaf som blir dyrare än Sverige i så fall.
2025 börjar bra.
Inte testat Ultimate faktiskt. Men har en SN30 Pro+ jag haft i många år. Valde den för den kändes mer prisvärd än pro. Kostade typ 399,- då.
Har även en 2C som är bra. Lite plastigare men kostar 349,-. Bra när barnen ska spela MK8 och man inte vill köpa nya Joy cons för 900
Spelen får utvisa för så länge det inte finns några spel är den värd noll. Mario Kart förvisso men jag vet att jag snabbt brukar tröttna på det, så knappast värt 1000 kr. Metroid Prime 4 vill jag så klart spela men kan jag göra på Switch Lite som kostade mig under 2000 kr ny.
Nu hade ju någon här i tråden fått info om att de som förbestämt för 5800-6000 kr får konsolen för detta pris. Hur skulle butiken kunna gå med vinst om de sedan skulle betala extra skatter eller avgifter till staten? Enda anledningen till att priset nu ökar är att butikerna tar chansen att få extra betalt.
shit vad bra. då kommer jag slå till på ettan då jag tror den kommer gå ner i pris. Bara för att spela Zelda........... Hahha, jag har en plan!
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci