Mario Kart World kostar 90 euro, enligt spanska Nintendo
till skillnad från Nintendo går också andra företags spel på rea så att det kostar 900 spänn på release är skit men man kan ju allafall vänta på en rea. Nintendos spel kommer kosta 900 hela switch 2 livstid vilket gör det mycket värre
Nintendos reor på deras spel, på Switch har varit billigare än Sonys reor på deras spel PS5 🤷♂️
Nintendos reor på deras spel, på Switch har varit billigare än Sonys reor på deras spel PS5 🤷♂️
LMAO. okej sure.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Som sagt, fortsätt gråt
Du behöver inte försvara ett miljondollar företag vet du va? Nintendo kommer klara sig jätte bra även om deras spel kostade 200 spänn på release.
Desutom är sidan du använder falsk för jag köpte spider man 2 på rea för 300 spänn 🤷♂️
Bara vänta på rea då… just ja, Nintendospel kommer aldrig på rea
till skillnad från Nintendo går också andra företags spel på rea så att det kostar 900 spänn på release är skit men man kan ju allafall vänta på en rea. Nintendos spel kommer kosta 900 hela switch 2 livstid vilket gör det mycket värre
Det här stämmer bra och det är skitdrygt. På Steam kan man ju hitta nästan vad som helst till 50% rea efter nåt år, men det sker i princip aldrig hos Nintendo. Tror aldrig jag har sett BotW med mer än 20% rea och till och med det är ovanligt.
Ja, världsläget suger och kommer fortsätta göra det inom överskådlig framtid. Nej, det gör inte folk mer villiga att öppna plånboken. Ja, företagen hade gjort miljarder i vinst även utan dessa prishöjningar.
Sluta simpa för "de stackars företagen" och rösta med plånboken i stället.
Den här generationen kommer garanterat bli betydligt trögare för Nintendo.
H-How can she slap, kupo!?
Rätt nöjd med att vara en eftersläpare som spelar spel när det passar mig och inte när de är nya. Det är inte som att underhållningsvärdet påverkas för mig, eller att det finns en brist på fantastiska spel till ibland sjukt låga priser som jag kan spendera tid med under tiden nyare spel jag är nyfiken på går ned i pris.
Sedan är det givetvis så att det är konsumenterna som ger höga priser klartecken eller ej. Skulle spel som kostar runt tusenlappen sälja absolut skit så skulle priserna inte ligga runt tusenlappen. Men, någon underlig FOMO-kultur samt behovet av att vara tidigt på det med nytt och fräscht samt det faktum att folk rör sig med mycket pengar och/eller prioriterar denna typ av underhållning för den snäva ekonomi de för sig med öppnar upp för dessa priser att existera.
Företagen kan bara erbjuda ditt och datt, det är upp till konsumenterna att nappa på erbjudandet eller ej.
Personligen har jag inte nappat på spel med höga priser på något decennium nu... och lika glad för det är jag.
…men gladast är nog räven.
Helt oavsett. Vänta x antal månader så brukar fullpris-spel hamna på en bråkdel av ursprungspriset. (Kanske inte gäller spel som Mario Kart i första hand… men billigare lär det bli) Köper i princip aldrig spel på release, och har en backlog som kommer ta många livstider att ta sig igenom..
Sorry men 90€ för mer eller mindre återvunna spel med minimalistisk till icke existerande story och gameplay som inte blivit uppdaterat sedan slutet av 90talet. Och på de behöva betala för ett tech demo och internet funktioner. Nej tack. Kommer aldrig förstå mig på Nintendo hypen.
Rätt nöjd med att vara en eftersläpare som spelar spel när det passar mig och inte när de är nya. Det är inte som att underhållningsvärdet påverkas för mig, eller att det finns en brist på fantastiska spel till ibland sjukt låga priser som jag kan spendera tid med under tiden nyare spel jag är nyfiken på går ned i pris.
Sedan är det givetvis så att det är konsumenterna som ger höga priser klartecken eller ej. Skulle spel som kostar runt tusenlappen sälja absolut skit så skulle priserna inte ligga runt tusenlappen. Men, någon underlig FOMO-kultur samt behovet av att vara tidigt på det med nytt och fräscht samt det faktum att folk rör sig med mycket pengar och/eller prioriterar denna typ av underhållning för den snäva ekonomi de för sig med öppnar upp för dessa priser att existera.
Företagen kan bara erbjuda ditt och datt, det är upp till konsumenterna att nappa på erbjudandet eller ej.
Personligen har jag inte nappat på spel med höga priser på något decennium nu... och lika glad för det är jag.
Är likadan (spelar mest äldre spel och är ”efter” med det som är nytt) men i Nintendos fall hjälper det inte eftersom deras populära spel sällan sjunker i pris. Provade söka på Breath of the wild nu till Switch, billigaste jag hittade är 591kr (ungefär som när det släpptes för sju år sedan).
Du behöver inte försvara ett miljondollar företag vet du va? Nintendo kommer klara sig jätte bra även om deras spel kostade 200 spänn på release.
Desutom är sidan du använder falsk för jag köpte spider man 2 på rea för 300 spänn 🤷♂️
Haha vad du gråter alltså.
Digitalt på PSN store?
Yeah sure
Digitalt på PSN store?
Yeah sure
Den ena pratar fysiska spel, den andra digitala.
Min upplevelse (har ingen data på det här) är att Nintendos fysiska spel både håller värdet bättre men knappt aldrig reas ut. Ibland kör de dock riktigt schyst deals digitalt. Tvärtom med Sony. Jag har nästan 50 fysiska PS5-spel i mitt ägo, snittpriset ligger på ca 250 kr.
Spider-Man 2 kostar över 900 kr digitalt!
Last Of Us remaken kostar 899 kr digitalt.
Två spel som man är klar med efter 50+ timmar!
Det är MAN INTE med Mario Kart World
Fortsätt gråt!
Att Nintendo nu apar efter andra i spelbranschen genom att höja priset på sina spel är väl inget konstigt?
Jag menar, det var först Rockstar med sitt RDR2 som höjde standard priset på spel från 699 till 750 kr, DIGITALT!
Sen kom Sony och höjde det till 929-949 kr som nya standard för deras spel!
Så varför skall inte Nintendo få göra densamma menar ni?
Har sett och hört rykten om GTA 6 som kommer kosta över 1200 spänn vid release och folk har varit förbannade i kommentarerna men samtidigt säger dom att dom kommer köpa spelet för DOM VET att dom kommer spela det i flera års tid. Då är 1200 spänn en piss i havet med den logiken!
Vissa spel, som Mario Kart, har av naturligt mer kvantitet i speltid än ett single-player DK spel.
Efter man har 100% allt i DK så är man klar med spelet; svårt att motivera varför det skall kosta lika mycket som ett "live-service" spel!
Jag tycker ändå att det är rimligt att tekniskt avancerade spel tar mer betalt för sina produkter eftersom dom generellt kostar mer att producera. Assassin's Creed Shadows ska ha kostat runt 250 miljoner dollar, RDR2 kostade någonstans mellan 170-230 miljoner dollar och många av Nintendos storspel till Switch verkar ha kostat mellan 100-150 miljoner dollar. Så om Nintendo kommer börja producera större mer invecklade spel kan jag förstå prishöjningen. Uppföljaren till Breath of the Wild och Tears of the Kingdom är exempelvis ett spel som jag skulle kunna betala mer för.
Om dom däremot planerar att fortsätta på samma nivå tycker jag att prishöjningen är obefogad.
PSN: OAKTHYR
Det tror jag verkligen inte Nintendo har. Och ser en till open world konceptet och hur stor kartan är känns det nästan som fem spel i ett så det kommer nog upplevas som prisvärt när en spelar och har kul i flera år med det!
Ja exakt då betalar jag gärna en extra slant.
Digitalt på PSN store?
Yeah sure
varför försvara du sånt här? vad får du ut av det. vi alla får det bättre om spel inte går up i pris vet du
Ja exakt då betalar jag gärna en extra slant.
Ja, kollade nyss på Treehouse-sändningen där de spelade MKW och det var verkligen flera banor i turnéringen som de fick åka mellan så banorna startade inte bara utan allt hängde samman mer! Och freeroaming-läget var verkligen som att spela Mario Kart Forza Horizon!!! Ser amazing ut och härlig förnyelse av spelserien där dygsnrytmen och vädret också förnyas dynamiskt!
Ja, kollade nyss på Treehouse-sändningen där de spelade MKW och det var verkligen flera banor i turnéringen som de fick åka mellan så banorna startade inte bara utan allt hängde samman mer! Och freeroaming-läget var verkligen som att spela Mario Kart Forza Horizon!!! Ser amazing ut och härlig förnyelse av spelserien där dygsnrytmen och vädret också förnyas dynamiskt!
Hehe kommer bli fett
varför försvara du sånt här? vad får du ut av det. vi alla får det bättre om spel inte går up i pris vet du
Jag försvarar inte! Utan kommer med sakliga argument om varför Nintendo nu höjjer priset, tre år efter Sony gjorde det 😉
Fortfarande är Sonys spel, digitalt, dyrare, precis som vi talade om, även med rea. Det bevisar DEKUDEALS hemsidan som inte är en fejksida. Vi talade om digital priser och ditt påstående är felaktigt!
Det är skit tråkigt med att ALLT kostar skjortan nu. Marabou Mjölkchocklad: 43 kr i min butik kontra 19 spänn för 3 år sedan.