Medlem

Blir det möjligen en stream på detta?

Medlem
Skrivet av Kotz:

Bara bra om grafiken inte är det nyaste. Då kan utvecklarna fokusera på det som matters

Har det inte RAY TRACING så blir det inget köp.

Medlem

Vad kul med en 4:a Jag har haft ögonen på det här ett bra tag och ville att det skulle få ett bra mottagande. Var lite rädd för det motsatta.

Systemet med ledtrådar och information känns intressant då jag älskar utforskning i spel. Riktigt trevligt att utvecklarna implementerat detta.

Hittar inte detta i fysisk utgåva till PS5. Endast digitalt som gäller?

Medlem

Blev faktiskt köp även om jag till en början var skeptisk. Var nog mest det initiala intrycket som kändes lite udda. Kanske på grund av den brittiska settingen och rösterna som man inte är van med i spel. Är pepp nu iaf

Medlem

Bra recension!

Är stort fan av Rebellion och Sniper Elite-serien, men var lite avvaktande till Atomfall för det är så pass annorlunda. Recensionen övertygade mig — det verkar passa mig som handsken! Tack för genomgången.

Och jag lovar att spela på minst rekommenderad svårighetsnivå. 😁

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bra recension!

Är stort fan av Rebellion och Sniper Elite-serien, men var lite avvaktande till Atomfall för det är så pass annorlunda. Recensionen övertygade mig — det verkar passa mig som handsken! Tack för genomgången.

Och jag lovar att spela på minst rekommenderad svårighetsnivå. 😁

Helt klart annorlunda spel. Känns som en mix av Metro+Farcry m.fl. men på engelska landsbyggden typ.

Skön känsla och coola miljöer. Bara kört 2H än så länge men är nöjd hittils. Tycker det är förhållandevis snygg grafik med allt på max och HDR, flyter klockrent utan någon DLSS eller FG vilket man inte är bortskämd med direkt. Trött på tungdrivna spel där man måste spendera massa tid på att fippla med inställningar och configfiler för att få det att flyta bra.

Medlem

@Tiggaren Låter toppen med bra känsla och coola miljöer! Det är precis sånt jag vill ha i den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Fattar inte varför man ska behöva tillverka saker i skjutaspel? Vad är fel på skjutaspel som Quake och Gears of Wars? Det enda man behöver ha koll på är att hålla sig vid liv och se till så att fienden inte håller sig vid liv. Styrkan med skjutaspel är atmosfären och att det är spännande, och kul att skjuta på elakingar. Och att det är orealistiskt.
Inte ens i överlevnadsskräck som Resident Evil var man tvungen att tillverka saker.

"Nu ska vi ha kul och göra lite bandage. För så skulle det vara i verkligheten"
Hoppas det kommer updates så att man kan göra bandage i olika färger och med fräna motiv.
Kanske att man kan spela som en mumie som heter Magnus.

För att det är så himla kul med crafting och survival! Jag tror det är djupt mänsklig att vi får tillfredsställelse av att bygga och förbättra. I alla fall i spel haha

Rena skjutaspel utan RPG-inslag går bort för mig helt nuförtiden (om det inte är Battelfield såklart).

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

För att det är så himla kul med crafting och survival! Jag tror det är djupt mänsklig att vi får tillfredsställelse av att bygga och förbättra. I alla fall i spel haha

Rena skjutaspel utan RPG-inslag går bort för mig helt nuförtiden (om det inte är Battelfield såklart).

Jag är väl inte människa då. Vill bara skjuta. Pang! Blam! Svårt att bli coolare än Lara med sina dubbla pistoler med oändlig ammunition

Medlem

Kul ska spelas med gamepass

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Och jag vill upprepa, spela på svårhetsgraden som spelet REKOMMENDERAR för tappar man detektivarbetet och sökandet så går väldigt mycket förlorat i spelet.

Håller helt med! På svåraste, alla staplar maxade är spelet något helt annat spel än på lättaste. SPRID OCH FÖRSTÄRK!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

Håller helt med! På svåraste, alla staplar maxade är spelet något helt annat spel än på lättaste. SPRID OCH FÖRSTÄRK!

Svåraste vet jag inte? Tror det kan bli lite väl brutalt för stackars mig. Men åtminstone köra utan handhållningen med uppdragen.

signatur

"Writer and Fighter"

”Väldigt stor text” Jag kastar mina pengar på det dirr!
Med vänlig hälsning, Glasögonorm som fått kisa mig igenom allt mellan Elden Ring och Civ.
Tack Rebellion!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Spelar det nu. Det är helt OK, småmysigt som en utsliten pyjamas man gärna vill leta i fickorna efter godsaker.

signatur
Medlem

Kör det nu, är väl ca 6h in och håller det väl som 4/5 än så länge.
Vet inte om det har varit nån patch gällande textstorlek eller ej, men tycker den gör sig bra på konsol+tv, farbror är ju ändå över 40 nu

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Neo
Medlem

Ca 10h in själv, och de verkligen en Fallout kopia men de rätt okej. Skulle inte ge de 4/5 själv men 3 självklart, de helt okej. Inget jag skulle spela om igen. Förutom de så har jag bara haft några buggar som irriterat som startskärmen fastnar eller lagg på olika platser i spelet förutom de har de funkat bra.

12
Skriv svar