Nästa Battlefield kan avgöra om Dice överlever
Jag är en competitive knarkande nisse. Jag gillar spel där prestige, rank, enkel spelmekanaik och rå skill sätter spelets regler. Har spelat allt från Quake till CS, Valorant, Overwatch och gud vet vad.
Med det sagt så älskar jag Battlefield. Specifikt Battlefield 3 och 4. Gillade 1:an också, men sen dog det för mig. Det var något unikt med BF3 kände jag. Ljudet, miljön, interaktionerna (älskade att soldaterna svor te.x). Ja små saker. Jag är sällan den typen som bryr mig om en kvinna med krok, en svart man eller this and that stred i världskrig 1, 2 eller fiktiva världskrig 13. Kunde inte bry mig om det.
Allt jag efterfrågar är ett spel som är enkelt på det sätt att om jag siktar i huvudet, skjuter så får jag huvudskott. Thats it! Att jag inte dör bakom väggar och skit utan att ha sett mina fiender i en duel. Att spelet ska vara enkel att förstå och lära sig, med bra vapen balans och logisk spelmekanik och vapen rekyl. Jag behöver inte sitta med en excel-fil för att förstå en build eller en sitta i timmar för att transformera en enkel M16 till ett vapen från Doom eller Space Marine. Jag säger det igen; enkelt.
Mitt önskemål hade varit att de släpper "Battlefield". Att det bara heter Battlefield. Ingen siffra, ingenting. Sen att de hela tiden uppdaterar spelet som en live service. Att de släpper kartor och har kart rotationer, att de har en mod som är "officell" som Conquest eller Hardpoint. Att spelet hela tiden uppdateras, slippas och görs bättre och bättre över tid. Att det finns en bra nätverkskod, och att vi kan vara 64+ spelare som krigar. Att det finns en bra balans och counter mot fordon samt mycket mer.
Jag hoppas innerligt att denna Battlefield är ens 1% i närheten av mitt önskemål. Det lilla jag har sett och hört så är det likt BF3 men "bättre". Hoppas att är så!
Ingen dum ide. One game to rule them all. Innehåller alla slagfält. Vietnam, WW, WW2 etc. Bara att dra hem det man vill spela och köra. Fria uppdateringar med grafik osv. De har redan byggt många av slagfälten så mycket går ju återanvända med upphottad grafik.
Dock, räkna med att det blir en prenumerationstjänst. Hur skall det annars bli lönsamt?
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Ingen dum ide. One game to rule them all. Innehåller alla slagfält. Vietnam, WW, WW2 etc. Bara att dra hem det man vill spela och köra. Fria uppdateringar med grafik osv. De har redan byggt många av slagfälten så mycket går ju återanvända med upphottad grafik.
Dock, räkna med att det blir en prenumerationstjänst. Hur skall det annars bli lönsamt?
Det du efterfrågar finns ju typ redan i form av Battlefield Portal i BF 2042. 😅
Tycker det ser ut att vara precis samma smörja som dom föregående 5-6 titlarna. Har väldigt svårt att se hur detta Battlefield ska hitta tillbaka till den själ och identitet som dom äldre spelen hade när dom stod ut emot andra shooters på marknaden, tex Battlefield 2 & 2142.
Fortsätter att rösta med plånboken, vad det nu är värt.
Vi var rätt många som gillade smörjan i BF3 och BF4
Som gammal gamer har jag även spelat BF 1942, BF2 samt BC2 en hel del men tycker ändå att BF3 och BF4 var bästast, smaken är som baken
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Tanken med Battlefield idag är roligare än hur det utspelar sig när man faktiskt spelar det.
Ofta är det 75% randoms. Man spawnar springer till ett fordon kör sitt race, skiter fullständigt i "objectives" eller medspelare sen pang dör man.
Sen återupprepas det och framgång räknas bara att man åt.m. lyckades döda 2 motståndare så ens K/D ration inte blir negativ.
Battlefield kan vara bland det roligaste om man kör en grupp som samarbetar. Dock förstörs lite av det roliga då också då man inser att motståndarlaget bara är en massa randos som kör sitt egna race.
Tanken med Battlefield idag är roligare än hur det utspelar sig när man faktiskt spelar det.
Ofta är det 75% randoms. Man spawnar springer till ett fordon kör sitt race, skiter fullständigt i "objectives" eller medspelare sen pang dör man.
Sen återupprepas det och framgång räknas bara att man åt.m. lyckades döda 2 motståndare så ens K/D ration inte blir negativ.
Battlefield kan vara bland det roligaste om man kör en grupp som samarbetar. Dock förstörs lite av det roliga då också då man inser att motståndarlaget bara är en massa randos som kör sitt egna race.
Därav efterfrågan av en commander. Hoppas dom lyssnar..
Med tanke på att Doce fått piss av alla som kommenterat på deras poster sen 2042 släpptes så tror jag dom fattat alla feedback. Tror inte dom är så dumma att dom inte lyssnar på fansen denna gång. Plus att BF Labs nu också lanserat känns som en extra villighet att ta till sig feedback från spelare.
Absolut. Alla jobbar inte kvar men deras track record att göra bra spel ska man inte glömma bort.
Plus att det som vi sett är nog ganska så man kommer spela. Lär ju inte bli några galna förändringar mot battle royal eller likande. En mer eller mindre bra single player kampanj är väl också på bordet. Det jag sett räcker bra.
Får man spela tidigare om man lägger pre order så kommer jag göra det. Är otroligt taggad på detta. Och ja, jag är en av dom som blev ”blåst” var att pre order förra spelet.
Väntar på Bad company 3
Och Rallisport challenge 3
... Och Rallisport challenge 3
Ooooooooooooh
OK Dice lyssna, Mindre spring, mindre COD och mer milsim, Klart där har vi BF 6 och success, glöm också allt som heter woke.
ja sen har vi det med server browsers och mindre matchmaking. Jag personligen ser gärna också att gömma all K/D förutom för sig själv för rövar som är så sugen på se sånt. Gör spelet för att det ska vara kul att spela, inte att man ska sitta och tänkte vad ska jag göra för komma längst upp på en lista =D
Snälla snälla låt det bli bra
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Väntar på Bad company 3
Och Rallisport challenge 3
Ge mig Motorhead 2 och Pinball Galaxies (eller nåt). Jag saknar gamla mysiga Digital Illusions.
OK Dice lyssna, Mindre spring, mindre COD och mer milsim, Klart där har vi BF 6 och success, glöm också allt som heter woke.
ja sen har vi det med server browsers och mindre matchmaking. Jag personligen ser gärna också att gömma all K/D förutom för sig själv för rövar som är så sugen på se sånt. Gör spelet för att det ska vara kul att spela, inte att man ska sitta och tänkte vad ska jag göra för komma längst upp på en lista =D
Milsim nej men 50/50 ja. KD dolt som du säger, Garvar varje gång jag ser någon i bf med super KD och noll teamwork. Eller när någon gnäller över att inte vara högst upp på listan men har mest kills. No shit sherlock plocka flaggor istället och supporta din squad mm så kommer du upp på listan. Lägg också till något straff system för snipers som ligger i sin bas och aldrig lämnar den. Inga wallhacks system mm. Nitrium du sa det, gör spelet kul att spela.
Kanske dags att göra något nytt istället för att prångla ut BF-spel hela tiden? 🙄 Själv tröttnade jag på BF efter BF: Vietnam och har inte köpt ett Dice spel sedan dess.
Så du missade när Dice släppte Mirrors Edge och gjorde det du efterfrågar?
Så du missade när Dice släppte Mirrors Edge och gjorde det du efterfrågar?
Mirrors edge var inget för mig.
Förutsatt att den nyaste motorn fungerar bra och är stabil så borde dom köra remake på tidigare Battlefield banor och klämma in, alternativt som Map packs man kan köpa till. Jag har själv många bra minnen från Battlefield 4.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Det jag såg av läckorna såg verkligen lovande ut, men jag vågar inte hoppas för mycket. 2042 var en så in i helvetes katastrof att jag har svårt att tro att Battlefield blir bra igen, men jag vill att det ska. Jag syftar inte ens på Bad Company 2 / Battlefield 2,3,4 nivå för att jag ska bli nöjd...
Milsim nej men 50/50 ja. KD dolt som du säger, Garvar varje gång jag ser någon i bf med super KD och noll teamwork. Eller när någon gnäller över att inte vara högst upp på listan men har mest kills. No shit sherlock plocka flaggor istället och supporta din squad mm så kommer du upp på listan. Lägg också till något straff system för snipers som ligger i sin bas och aldrig lämnar den. Inga wallhacks system mm. Nitrium du sa det, gör spelet kul att spela.
Ja som du sa, ok inte 100% milsim men allt annat ja tack. Precis som du säger också med KD, det gör bara att folk skiter I att spela kanske det som är roligt för metan's skull eller dom bryr sig inte om teamwork eller ta flaggor m.m för dom tittar på sin personliga progress eller sin KD vad som kan göra den högre än att försöka vinna varje match.
Inte för mycket "skills" heller självklart ska det vara att medic kan hela eller ressa etc och engineer kan reparera som vanligt. Men inte så jäkla mycket spotting eller shit, och absolut inget see igenom väggar, fan om jag fick välja så ta bort minimap och vill man ha sånt då får man typ stå still trycka på en knapp och så kommer karta upp. Och det är bara för att inte folk ska kunna få information dom inte borde ha I olika lägen.
Server browser och Battlelog tillbaka, tack. Jag ogillar matchmaking.
Kan nån förklara hur detta med matchmaking var ändrat i BF5 och 2042 om man jämför med Battelfield 1 och bakåt? (Har spelat 5:an på konsol en del men glömt).
I BF1 kan jag ju leta efter en specifik server och hoppa in i, men jag kan också klicka att jag tex vill spela Operations och klicka på en specifik Operationskampanj, men vad som händer sen vet jag inte, men jag har svårt att tro att spelet matchar en till andra spelare efter skicklighet.
Memento Mori
Så sant.
Jag ryser jämt av atmosfären när BF1 startar och musiken spelas upp, när den första kartan laddas med introfilmen och berättaren drar den historiska bakgrunden och de taktiska förutsättningarna. Jag ska strax få uppleva att vara med i krig!
Men sen kör man med randoms och efter nån timme känner jag efter och översköljs av en känsla vilket otroligt meningslöst tidsfördriv jag håller på med. Får en slags miniångest och stänger av.
För just som du säger, ingen bryr sig om vilket lag som vann, alla kör bara sitt eget race och det enda som gills är K/D!
Det är så synd, för egentligen är Battlefieldspelens inneboende styrka laganda, samarbete, att känna att man är del av något större, och att sträva mot ett högre mål där segern känns meningsfull.
Memento Mori
NEEEEJ precis tvärtom. Allt handlar om poäng och att hamna högst upp i en lista. Och att stressa sönder. Man ska inte hinna tänka utan bara skjuta, spränga, springa, flyga, hoppa, skjuta och spränga saker hela tiden! Varje sekund ska vara stress. Massa stress och hets. Och låsa upp saker. Jag vill ha jättemycket likadana vapen och tillbehör att låsa upp. Och jag vill kunna dansa medans man väntar på att matchen börjar. En ADHD-dans med massa effekter, stress, hets och explosioner! Precis som riktig krig.
Go Woke, go broke !
Varken EA eller Dice har gått i konkurs. Så en av två saker är sant.
1. Det är inte woke.
2. ”Go woke, go broke” stämmer inte.
Vilket tror du?