Moon Studios är nu helt självständiga
Oh nice att de blivit helt indie nu. Spelet ser sjukt kul ut men jag har inte skaffat det än då jag ville vänta på fulla releasen, jag spelar inte early access spel. Kul att det går bra för studion, de tidigare 2 Ori spelen va ju helt suveräna
Jasså de ska lägga in DLSS för att förbättra prestandan, fanns FSR redan innan eller blir det här ett spel man bör ha Nvida GPU för att spela med bra prestanda?
Gillar verkligen hur endgame verkar se ut, många olika builds o testa, artstylen träffar helt rätt för mig oxå. Blir ett givet köp någon gång, frågan är om man orkar hålla ut tills det lämnar early access. Finns som tur många andra spel att hålla tankarna på annat.
Har någon koll på när detta spelet kommer att vara i en någotsånär färdig version? Har alltid tyckt att det sett intressant ut men vill gärna avvakta tills man iaf nästan kan spela spelet i sin helhet.
Tror det är typ 1 år bort tills dess.
Officielt är det ”its done when its done”
All heder och respekt till den policyn. Men, jag börjar bli otålig ändå 😅
All heder och respekt till den policyn. Men, jag börjar bli otålig ändå 😅
Bara köpa och spela när denna nya uppdatering släpps då
Jag har lagt 30 timmar på nuvarande version och nya uppdateringen ska lägga till mer än dubbelt så mycket att göra
Tänkte på detta alldeles nyligen. Blev ju sjukt sugen på det. "Mitt Diablo" var min känsla. En annan känsla: väntar på 1.0-versionen. Detta är något jag vill uppleva när det är färdigt.
Sedan får de göra en ny Ori
Det är dags. ❤️
En Bamseponny av folket
Håller med.. men å andra sidan sluta andra spelet väldigt bra.
Frågan är om man vill ha en till eller bara låta Ori 1-2 gå ner till historien som ett av dom bästa och känslomässigaste spelen i historien och stänga boken.
Köpte det för typ ett år sedan när det var nån rabatt. Var bara in och testade det lite grann för att se om det var värt att behålla eller refunda. Jag gillade det jag såg och det kändes klart värt att behålla. Eftersom jag gärna väntar med Early Access-spel så ser jag fram emot att sätta mig in i detta framöver, så detta är bra nyheter då utvecklarna nu kommer ha fria tyglar utan att någon utgivare blandar sig i och tvingar saker att ske.
Tack! Då blir det nog att avvakta lite till
Fint med friheten för studion. Nu är det bara att dom jobbar på så blir det förmodligen ett köp vid full release.
Meh, tycker Ori känns färdigt, tycker det slutade bra. Men tar gärna ett nytt Metroidvania från dom efter No Rest for the Wicked.
The more I practice, the luckier I get.
De har gjort för många misstag redan.
Som många andra moderna ARPG så som Diablo 4 känns det här alldeles för cyniskt och artificiellt. De har massa inslag från MMO, mobilspel och FTP som finns där bara för att få spelaren att fastna, att logga in ständigt och som slösar spelarens tid.
Levlade zoner, randomiserad loot, tidsrestriktion för crafting, svårt att grinda ihop uppgraderingsmaterial, dagliga och veckovisa uppdrag.
Jag fattar inte att så många av de här spelen inte lyckas få till lootdrops att kännas naturligt och genuint. Istället känns allt som att en matteformel räknat ut vad du ska få kombinerat med lite slumpfaktor. Allt känns som ovärt skräp.
Som många andra indieutvecklare ska det kopieras så mycket från From softwares Souls-spel men man saknar känsla och förmåga att dölja de saker som gör att ett spel känns för konstgjort speligt och live-service.
Memento Mori
De har gjort för många misstag redan.
Som många andra moderna ARPG så som Diablo 4 känns det här alldeles för cyniskt och artificiellt. De har massa inslag från MMO, mobilspel och FTP som finns där bara för att få spelaren att fastna, att logga in ständigt och som slösar spelarens tid.
Levlade zoner, randomiserad loot, tidsrestriktion för crafting, svårt att grinda ihop uppgraderingsmaterial, dagliga och veckovisa uppdrag.
Jag fattar inte att så många av de här spelen inte lyckas få till lootdrops att kännas naturligt och genuint. Istället känns allt som att en matteformel räknat ut vad du ska få kombinerat med lite slumpfaktor. Allt känns som ovärt skräp.
Som många andra indieutvecklare ska det kopieras så mycket från From softwares Souls-spel men man saknar känsla och förmåga att dölja de saker som gör att ett spel känns för konstgjort speligt och live-service.
Har inte läst eller kollat upp något från early access, men detta låter ju lite oroväckande. Får hoppas att dom får tillräckligt med feedback men att dom även lyssnar, så dom kan förbättra/ändra dom negativa aspekterna.
The more I practice, the luckier I get.
Vi är alla olika och gillar olika saker så är det jag köpte spelet i höstas och har flera karaktärer,jag gillade spelet och grafiken är otroligt bra väldigt speciell och the breach ser fantastiskt bra ut det ända jag gillar mindre är pestillence som sprider sig annars gillar jag vad jag spelat och sett och konstigt nog har min dator inte haft några som helst problem med spelet inga bugar eller nått annat.
orolig av kommentarer på steam att det är ett konsollspel för handkontroll då går det bort direkt mus & tagentbord så vore det intressant men e tydligen inte bra där om man ska tro recensionerna
Det är definitivt gjort med handkontroll i åtanke, var ett jävla meck att spela med mus+keyb. Eller så är det bara jag som är kass.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Det är definitivt gjort med handkontroll i åtanke, var ett jävla meck att spela med mus+keyb. Eller så är det bara jag som är kass.
Utvecklarna själva rekommenderar ju handkontroll. Det märks ju även på combat att den är mer rörelsedriven (likt Soulsspelen) än många andra ARPG och då är ju kontroll överlägset.
Utvecklarna själva rekommenderar ju handkontroll. Det märks ju även på combat att den är mer rörelsedriven (likt Soulsspelen) än många andra ARPG och då är ju kontroll överlägset.
Ja, det är nog mest en mental spärr man själv behöver komma över, har ju alltid lirat ARPGs med mus+keyb.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Ja, det är nog mest en mental spärr man själv behöver komma över, har ju alltid lirat ARPGs med mus+keyb.
Samma här, men nu spelar jag till och med PoE2 end game med handkontroll då dodge och placering är av mycket större vikt i PoE2 än andra ARPG jag spelat. Framför allt i bosstrider.
Samma här, men nu spelar jag till och med PoE2 end game med handkontroll då dodge och placering är av mycket större vikt i PoE2 än andra ARPG jag spelat. Framför allt i bosstrider.
Ah, själv uppskattar jag WASD mycket mer i PoE2, men det är såklart en smaksak 😊