Moon Studios är nu helt självständiga
Oh nice att de blivit helt indie nu. Spelet ser sjukt kul ut men jag har inte skaffat det än då jag ville vänta på fulla releasen, jag spelar inte early access spel. Kul att det går bra för studion, de tidigare 2 Ori spelen va ju helt suveräna
Jasså de ska lägga in DLSS för att förbättra prestandan, fanns FSR redan innan eller blir det här ett spel man bör ha Nvida GPU för att spela med bra prestanda?
Gillar verkligen hur endgame verkar se ut, många olika builds o testa, artstylen träffar helt rätt för mig oxå. Blir ett givet köp någon gång, frågan är om man orkar hålla ut tills det lämnar early access. Finns som tur många andra spel att hålla tankarna på annat.
Lite trevliga nyheter! Ser jättekul ut men väntar nog till release innan jag ger mig på det ordentligt.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Tänkte på detta alldeles nyligen. Blev ju sjukt sugen på det. "Mitt Diablo" var min känsla. En annan känsla: väntar på 1.0-versionen. Detta är något jag vill uppleva när det är färdigt.
Det är dags. ❤️
En Bamseponny av folket
Köpte det för typ ett år sedan när det var nån rabatt. Var bara in och testade det lite grann för att se om det var värt att behålla eller refunda. Jag gillade det jag såg och det kändes klart värt att behålla. Eftersom jag gärna väntar med Early Access-spel så ser jag fram emot att sätta mig in i detta framöver, så detta är bra nyheter då utvecklarna nu kommer ha fria tyglar utan att någon utgivare blandar sig i och tvingar saker att ske.
Fint med friheten för studion. Nu är det bara att dom jobbar på så blir det förmodligen ett köp vid full release.
Meh, tycker Ori känns färdigt, tycker det slutade bra. Men tar gärna ett nytt Metroidvania från dom efter No Rest for the Wicked.
The more I practice, the luckier I get.
De har gjort för många misstag redan.
Som många andra moderna ARPG så som Diablo 4 känns det här alldeles för cyniskt och artificiellt. De har massa inslag från MMO, mobilspel och FTP som finns där bara för att få spelaren att fastna, att logga in ständigt och som slösar spelarens tid.
Levlade zoner, randomiserad loot, tidsrestriktion för crafting, svårt att grinda ihop uppgraderingsmaterial, dagliga och veckovisa uppdrag.
Jag fattar inte att så många av de här spelen inte lyckas få till lootdrops att kännas naturligt och genuint. Istället känns allt som att en matteformel räknat ut vad du ska få kombinerat med lite slumpfaktor. Allt känns som ovärt skräp.
Som många andra indieutvecklare ska det kopieras så mycket från From softwares Souls-spel men man saknar känsla och förmåga att dölja de saker som gör att ett spel känns för konstgjort speligt och live-service.
Memento Mori
Vi är alla olika och gillar olika saker så är det jag köpte spelet i höstas och har flera karaktärer,jag gillade spelet och grafiken är otroligt bra väldigt speciell och the breach ser fantastiskt bra ut det ända jag gillar mindre är pestillence som sprider sig annars gillar jag vad jag spelat och sett och konstigt nog har min dator inte haft några som helst problem med spelet inga bugar eller nått annat.