PSVR2 prissänks kraftigt

Robot
PSVR2 prissänks kraftigt

Ner 200 euro i Europa. Okänt hur det blir i Sverige.

#ps5, #psvr2, #sony

Medlem

Finns många bra VR spel både på PC och PS5.

Fantastiskt headset för det priset!

Medlem

Jag trodde med säljboomen av psvr2 i samband med black Friday att priset skulle ligga kvar på 400 euro. Det höll i sig väldigt länge det priset ju.

Oavsett så är det ett bra pris för detta headset.

Medlem

Som vanligt så sänks inte priserna här.,..

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Bland det bästa som kan hända.
När PSVR2 varit nedsatt i pris har det flygit av hyllorna och varit slutsålt.
Det är vinnande konceptet för PSVR2 och VR-allmänt.
Mer VR till massorna.

Att det inte skulle finnas spel till PSVR2 skulle jag inte hålla med om, jag ser massvis med spel på PS-store och många kommande titlar är på väg även till PSVR2 liksom Quest och SteamVR.
Det enda man kan säga är att Sony inte verkar göra PSVR2 exklusiva spel, men hela Sony har gjort en felsatsning med nedlagda Live-service projekt.

tipsar om communityt PSVR without parole om man är intresserad av just PSVR2.

Medlem

Det behövs verkligen en prissänkning, säljer väl inte så bra när det kostar som konsolen, trots bra teknik som förtjänar sin publik. Nordisk Film gör sig själva en björntjänst tror jag om de inte följer med i prisutvecklingen här...

Medlem

Så skulle den ha kostat vid release! Då hade dom kanske fått lite fjång på försäljningen 😁

Redaktör
Skrivet av Vileoxe:

Som vanligt så sänks inte priserna här.,..

Skrivet av Gertzy:

Det behövs verkligen en prissänkning, säljer väl inte så bra när det kostar som konsolen, trots bra teknik som förtjänar sin publik. Nordisk Film gör sig själva en björntjänst tror jag om de inte följer med i prisutvecklingen här...

Jag tror priset kommer sänkas här också, vi får se när den blir av i mars. Det är märkligt, men man anger ju inga riktpriser i Sverige utan säger att återförsäljarna själva bestämmer. En följd är att vi som nu inte får veta det från officiellt håll, utan får vänta och se.

signatur
Redaktör
Skrivet av VeZZLaN88:

Så skulle den ha kostat vid release! Då hade dom kanske fått lite fjång på försäljningen 😁

Risk att tillverkaren tvingas sälja med förlust då, för sån här teknik är dyr (avancerade linser, t.ex.). Ryktas ju om ny VR från Valve för 1 200 eruo som ändå kommer gå med förlust. Tekniken kanske är för dyr för sitt eget bästa.

signatur
Medlem

Ps vr2 är väl något man skulle kunnat hyra en helg plus 1 spel, sedan kan man vara nöjd.

Det enda jag vill köra genom är resident evil village. Kanske pröva Re4.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gnällkuk

Varför vill man köpa en produkt som Sony gett upp på nästan direkt två gånger? Sonys VR-deal är så jävla konstig. Utveckla och släpp headsets till överenskommit peng och sen släppa typ noll spel.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skit produkt för skit pengar

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tror priset kommer sänkas här också, vi får se när den blir av i mars. Det är märkligt, men man anger ju inga riktpriser i Sverige utan säger att återförsäljarna själva bestämmer. En följd är att vi som nu inte får veta det från officiellt håll, utan får vänta och se.

Ajuste, de kör på den något vagare linjen här ja. Så vi får bara hoppas NF "känner för det" att följa efter. Den lär ju inte flyga av hyllorna men något bättre kan den nog göra med en sådan sänkning. Oh well, den som lever får se som det sägs.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför vill man köpa en produkt som Sony gett upp på nästan direkt två gånger? Sonys VR-deal är så jävla konstig. Utveckla och släpp headsets till överenskommit peng och sen släppa typ noll spel.

Håller med.
Headsetet är fantastiskt.
Men utan spel blir det värdelöst.
Varför kan jag inte spela RE7 på psvr2 exempelvis?

Sony hade chansen att ta VR till nästa nivå. Levererar en outstanding produkt.
Med typ inga spel?

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Risk att tillverkaren tvingas sälja med förlust då, för sån här teknik är dyr (avancerade linser, t.ex.). Ryktas ju om ny VR från Valve för 1 200 eruo som ändå kommer gå med förlust. Tekniken kanske är för dyr för sitt eget bästa.

Både Sony och Valve har egna plattformar att tjäna pengar på.
Valves headset är enligt rykten byggd på mer aktuell ny teknik.
PSVR2 är allt old school tech men förfinat till max som går typ

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men la inte Sony lagt ner sitt stöd för sitt VR headset ungefär halvvägs igenom 2024?

Har kom de två första parts spelen som var under utveckling ens ut?

PSVR2 med PC adaptern är nog ett riktigt prisvärt alternativ för PC-VR marknaden, men för mig med en PS5:a är det tveksamt om jag skulle köpa ett även till fantasipriset 449.99 EUR, det lär vi aldrig få här i Sverige.

Har ett Quest 2, och det räcker än så länge. Hade jag inte haft det och PC-VR supporten är bra kanske det hade varit en vettig instegsmodell, men META har ett helt ekosystem och det är I slutändan mjukvara som är poängen med ett VR-Headset.

OLED HDR displays, och eye-tracking kan vara deras äss, för har du bra eye-tracking så kan du vara selektiv med vad du renderar utan att det blir konstigt för dig som användare.

Har testat polarens Pimax, här hemma och det börjar bli bra svettigt att spela t.ex DCS.

Har ett 3090 och det är nog ungefär allt den orkar driva ordentligt.

Om någon är sugen på att spela lite VTOL-VR så är jag hugad

signatur

P.L.U.R

Medlem

Livet är för kort för att tramsa runt i VR.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Håller med.
Headsetet är fantastiskt.
Men utan spel blir det värdelöst.
Varför kan jag inte spela RE7 på psvr2 exempelvis?

Sony hade chansen att ta VR till nästa nivå. Levererar en outstanding produkt.
Med typ inga spel?

Anledningen till det är att spel inte gör sig bra i VR.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ps vr2 är väl något man skulle kunnat hyra en helg plus 1 spel, sedan kan man vara nöjd.

Det enda jag vill köra genom är resident evil village. Kanske pröva Re4.

Du borde prova Synapse också. Det är riktigt coolt att få använda telekinesis med hjälp av Eyetracking.
Du tittar på ett objekt och tar tag i det med handen och styr hur du vill röra eller kasta det.

Men lite tragiskt att så många har noll koll på PSVR2, det finns väldigt många bra spel.
Över 25st i alla fall som är riktigt bra och sedan väldigt många fler som är bra.
Det är en myt helt enkelt att det inte finns spel, det är lätt att göra en lista med många bra spel.

Att jämföra den med Quest 2 också är nästan komiskt. Det är som att jämföra att spela på mobilen med att spela på konsol eller en mid-tier PC. Om man streamar från PC så motsvarar det i jämförelse med PSVR2 att streama datorn till mobiltelefon. Det går och funkar ok, men det är stor skillnad i kvalité.

Det ända jag stör mig på med PSVR2 är att de inte standardiserade 90-120FPS utan ibland kör med reprojection som jag tycker skadar upplevelsen. Sedan så finns det såklart kvalitéts uppgraderingar som skulle kunna ske, men då pratar vi helt andra prisklasser. Quest 5/PSVR3/Steam Index 2 kommer förmodligen ha löst de största problemen. 4K, stabil 120FPS(eller mer), ljusstyrka, inga eftersläpningar och kanske något mer kan bli bättre. Ljusstyrkan är väl redan löst för OLED, FPS kan förhoppningsvis lösas med DLSS4/FSR4 och eftersläppningar är nog snart borta med.

Med prissänkningen så kommer det säkert vara många som köper PSVR2 för att köra med PC nu också, för det finns inget i prisklassen som ens kommer i närheten. Hoppas att de aktiverar eyetracking på PC framöver. Om nu Valves headset kommer med stöd för det så kanske fler spel får stöd för det och då kan Sony eller någon annan släppa en uppdatering som gör det möjligt.

Medlem

PSVR2 är riktigt bra och det finns många bra spel till det också. Men håller med om att priset är löjligt högt.

Läste nån stans att spel säljer bättre på PSVR2 än andra plattformar och att dom flesta med Quest bara spela ett fåtal spel.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Spontant kan jag tycka att äger man redan ett vr headset så köper man väl inte ett till? Då kränger man väl det gamla?

Medlem
Skrivet av pazu:

Fel.
Resident evil 7 exempelvis är det mest skrämmande jag upplevt någonsin i spelväg.
På en vanlig skärm är det bara ännu ett resident evil.

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag håller med dig och uppenbarligen fler än jag men det finns dem som gillar det även om denna publik inte är tillräckligt stor eller köpvilliga.

1
Skriv svar