Tema tangentbord

Days Gone via PS Plus ger ingen remaster-rabatt

Robot
Days Gone via PS Plus ger ingen remaster-rabatt

Hade visst "fått" spelet via PS Plus så då får jag nog vänta till en rea, har ingen brådska alls faktiskt.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Remastern kommer troligen komma på ps+ också så småningom så no rush lixom.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Nu har jag visserligen köpt spelet på ps4, det har varit riktigt billigt vid flertalet tillfällen för kännedom. Däremot skulle Sony kunnat gå halvvägs till mötes genom att sälja spelet till ps plus prenumeranter för 100kr men att man förlorar spelet i samband med att man säger upp sitt ps plus konto.

Medlem

Köpte spelet men sen såg jag att spelet fanns på Ps+ så jag orka inte dra av plasten på det jag köpte så spelade digitala utgåvan,

Medlem

Hade röstat pc OCH ps4 men det alternativet fanns icke.

Medlem

Köpte ett fysiskt ex för under hundralappen för längesen när folk fortfarande sa att spelet var kasst.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

man förlorar spelet i samband med att man säger upp sitt ps plus konto.

+1
Hade varit en helt ok kompromiss!

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Hur fungerar det om man äger en fysisk kopia?
Kan man uppgradera den versionen med på något sätt?
Eller bara om man köpt digitalt?

Medlem

Ja det låter ju inte direkt jätte konstigt.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Hur fungerar det om man äger en fysisk kopia?
Kan man uppgradera den versionen med på något sätt?
Eller bara om man köpt digitalt?

Brukar gå att uppgradera med fysisk kopia med.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Siegfried:

Brukar gå att uppgradera med fysisk kopia med.

Ja jag gjorde det med TLOU Part 2. Har även Days Gone fysiskt, som jag inhandlat oförskämt billigt på rea, så det blir till att uppgradera det också. Har inte spelat det ännu så det känns som en bra idé.

signatur

Jump in.

Medlem

Förändringarna var väl inte direkt enorma och inte mycket till extra content som gör mig ens lite sugen att köpa denna remaster. Hade hellre uppskattat en 2:a, som jag gärna betalat för. Har platinum på detta, så finns inte mycket som lockar just nu

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Förändringarna var väl inte direkt enorma och inte mycket till extra content som gör mig ens lite sugen att köpa denna remaster. Hade hellre uppskattat en 2:a, som jag gärna betalat för. Har platinum på detta, så finns inte mycket som lockar just nu

Sony sa ju som bekant nej till en uppföljare så det lär vi nog aldrig se tyvärr

Medlem

Då väntar jag på en rea istället.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jag vet. Kan väl hålla tummarna att om denna remaster gör bra ifrån sig, så kanske det kan komma upp på bordet igen. Den som lever får se

Redaktör
Ponny
Skrivet av Blackwolfe:

Hade röstat pc OCH ps4 men det alternativet fanns icke.

Sorry! Kanske borde haft alternativet vad du "FÖRST" spelade på.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nej, det gjorde de inte. Bend studios sa nej innan det ens gick vidare till Sony.

Medlem

Önskar ett fjärde alternativ🙂
Jag har inte spelat Days gone ännu.

Har dock funderat på att spela det nu i april

Medlem

Har det på skiva och när jag hade PS+ klickade jag hem det. Undrar om det kommer sätta käppar i hjulet för en uppgradering för den billigare prislappen.

signatur

I drank what?

Medlem

Det positiva är väl att fler kanske får upp ögonen för spelet med den här remastern. Utöver det så känns den ganska onödig.
Köpte det själv på PS4 men spelade klart det efter PS5-patchen. Skitkul spel med riktigt roligt gameplay och intressant värld. Tråkigt att det fick sån dålig kritik i början bara för en uppföljare förtjänar det verkligen. En bortglömd pärla i mina ögon.

Medlem

De kommer fixa det. Inte en chans att någon som redan äger spelet kommer punga ut för det igen bara för att sedan betala för en uppgradering till Rm.

Medlem
Citat:

Days Gone Remastered släpps 25 april och kostar 549 kronor

Tack, men nej tack. Inte det priset för en remaster.

Medlem

Sedan använder de jävlarna den dåliga försäljningen av remastern som ett argument för att inte släppa en 2a antar jag....

Skrivet av xdrive:

Sedan använder de jävlarna den dåliga försäljningen av remastern som ett argument för att inte släppa en 2a antar jag....

Bend Studio?

signatur

00:00:02:42

Medlem

Coolt, denna remaster kände jag inte ens till. Blir ett givet köp att uppgradera rör en 100 lapp till PlayStation 5 versionen.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Varför skulle man få en uppgradering till ett spel man aldrig köpt men hyrt?

Är inget fan av PS Plus själv och köper alla spel jag tycker är bra och som jag vill behålla.

Men vad kostar standard digital edition då?
249kr-500kr?
350-600kr för en remaster av det bästa ps4-spelet är ju inte dåligt.

Sedan håller spelet i +500h så lätt värt att köpa! 👍

Köp, spela och ge ditt stöd till Days Gone på sociala medier så får vi förhoppningsvis uppföljarna!

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Jag har också platinum och spelat det hur länge som helst och det är inte mycket nytt men om du vill se en uppföljare så gör du klokt i att köpa och spela remastern.

Själv föredrar jag DS4 så jag spelar också hellre PS4/PC-versionen så jag slipper DualSense, men om chanserna att få se uppföljarna ökar genom att jag drar mitt strå till stacken så spelar jag gärna Days Gone Remastered på PS5! 🍀🏍️

1
Skriv svar