Days Gone via PS Plus ger ingen remaster-rabatt
Hade visst "fått" spelet via PS Plus så då får jag nog vänta till en rea, har ingen brådska alls faktiskt.
00:00:02:42
Nu har jag visserligen köpt spelet på ps4, det har varit riktigt billigt vid flertalet tillfällen för kännedom. Däremot skulle Sony kunnat gå halvvägs till mötes genom att sälja spelet till ps plus prenumeranter för 100kr men att man förlorar spelet i samband med att man säger upp sitt ps plus konto.
Hade röstat pc OCH ps4 men det alternativet fanns icke.
+1
Hade varit en helt ok kompromiss!
Ja det låter ju inte direkt jätte konstigt.
Sorry! Kanske borde haft alternativet vad du "FÖRST" spelade på.
En Bamseponny av folket
Det positiva är väl att fler kanske får upp ögonen för spelet med den här remastern. Utöver det så känns den ganska onödig.
Köpte det själv på PS4 men spelade klart det efter PS5-patchen. Skitkul spel med riktigt roligt gameplay och intressant värld. Tråkigt att det fick sån dålig kritik i början bara för en uppföljare förtjänar det verkligen. En bortglömd pärla i mina ögon.
Coolt, denna remaster kände jag inte ens till. Blir ett givet köp att uppgradera rör en 100 lapp till PlayStation 5 versionen.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Varför skulle man få en uppgradering till ett spel man aldrig köpt men hyrt?
Är inget fan av PS Plus själv och köper alla spel jag tycker är bra och som jag vill behålla.
Men vad kostar standard digital edition då?
249kr-500kr?
350-600kr för en remaster av det bästa ps4-spelet är ju inte dåligt.
Sedan håller spelet i +500h så lätt värt att köpa! 👍
Köp, spela och ge ditt stöd till Days Gone på sociala medier så får vi förhoppningsvis uppföljarna!
Jag har också platinum och spelat det hur länge som helst och det är inte mycket nytt men om du vill se en uppföljare så gör du klokt i att köpa och spela remastern.
Själv föredrar jag DS4 så jag spelar också hellre PS4/PC-versionen så jag slipper DualSense, men om chanserna att få se uppföljarna ökar genom att jag drar mitt strå till stacken så spelar jag gärna Days Gone Remastered på PS5! 🍀🏍️