FZ Play gräver rollspelsguld i Avowed
Skall bli kul och se vad folk tycker, kritikerna är positiva till spelet i alla fall.
Skall bli kul och se vad folk tycker, kritikerna är positiva till spelet i alla fall.
Najs! Inte lika högt som The Outer Worlds men ändå runt det betyg jag väntade mig.
Ett tips är att lägga fokus på magi. Jag tycker att striderna blir klart roligare med magi än bara närstrid.
Det är planen, frågan är vad som är roligast att ha på sidan av magi. Svärd, musköt eller annat.
In Wakkaah we trust!
10 minuter sen.
Från detta https://www.youtube.com/watch?v=W3QkO8fy3tg till det som är idag gör mig extremt besviken. Är ju inte riktigt samma spel och gav mig falsk hopp. Efter att nu spelat spelet hos en vän i några timmar med early access så är det inget jag kommer att spela eller införskaffa. Vad hände med den mörka och dystra toning som man ser i trailern? Istället såg jag alla färger mitt mänskliga öga kan se i spectrum. Vilken jäkla flopp det blev för mig i all fall. Stötte dock inte på några buggar som många har fått så det var ju bra antar jag.
Från detta https://www.youtube.com/watch?v=W3QkO8fy3tg till det som är idag gör mig extremt besviken. Är ju inte riktigt samma spel och gav mig falsk hopp. Efter att nu spelat spelet hos en vän i några timmar med early access så är det inget jag kommer att spela eller införskaffa. Vad hände med den mörka och dystra toning som man ser i trailern? Istället såg jag alla färger mitt mänskliga öga kan se i spectrum. Vilken jäkla flopp det blev för mig i all fall. Stötte dock inte på några buggar som många har fått så det var ju bra antar jag.
Intressant iakttagelse! Jag vill minnas att många jämförde spelet med Skyrim när teasern släpptes. Det berodde ju bl.a. på att Avowed visades i första person, men kan även ha berott på att trailern har en rätt dyster atmosfär likt den i Skyrim. Nu är det som ett helt annat spel. Ser mer ut som Dragonage veilguard. En ren gissning, men kanske ville Obsidian undvika att folk gjorde jämförelser mellan skyrim och Avowed? Hade vart intressant att höra nån mer tanke kring detta
Hade nog också föredragit en mer dyster atmosfär i spelet, men ska nog inte uttala mig förrän jag har lirat det. Kanske blir jag positivt överraskad
Atmosfären och tonen är ganska lik den i Pillars of Eternity-spelen. Världen man målar upp är ju allt annat än munter. Miljöerna varierar rätt kraftigt mellan de fyra olika områdena i spelet.
Ja ni som gnäller har ni ens spelat POE 2? Tycker det fångar settingen/färgskalan rätt så bra av det jag har sett.
Jag är imponerad efter mina första timmar. Det är definitivt ett underhållande actionrollspel! Det som sticker ut allra mest i mina ögon är en fenomenal leveldesign med många gömda hemligheter och belöningar för den som utforskar. Striderna är underhållande och definitivt utmanande om man går iväg till lite svårare områden i förväg. Tycker att världen känns hyfsat trogen till Pillars of Eternity, åtminstone så som jag minns det. Dialogerna är inte alltid 10/10 men har sina stunder med både humor och spännande lore. En stark 4 av 5 känns det som efter mina första timmar i spelet.
Det är planen, frågan är vad som är roligast att ha på sidan av magi. Svärd, musköt eller annat.
Spellsword brukar va kul att köra, så man kan kan va på offensiven på alla avstånd.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Jag körde en riktig glass cannon med trollspö och magibok som ena vapenuppsättingen och ett ordentligt muskedunder som den andra. Effektivt och kul, men riskfyllt om fienden väl får tag i en. Men det går fint att testa builds lite som man vill. Det är inte så dyrt att respecca.
Efter streamen blev jag övertygad och köpte Avowed standard-versionen, hade tänkt ta det via game pass men såg också att prenumerationen går ut i början på mars och jag orkar inte stressa mig igenom spelet, utan vill njuta av allt som Obsidian dukat upp. Tack för videon
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Jag körde en riktig glass cannon med trollspö och magibok som ena vapenuppsättingen och ett ordentligt muskedunder som den andra. Effektivt och kul, men riskfyllt om fienden väl får tag i en. Men det går fint att testa builds lite som man vill. Det är inte så dyrt att respecca.
Låter bra!
Spellsword brukar va kul att köra, så man kan kan va på offensiven på alla avstånd.
Något sånt ja!