Elden Ring Nightreign
Ny mark bryts när tre slåss ihop i The Lands Between. Men ändå – Nightreign är tveklöst ett Fromsoftware-spel.
Ja det kanske kan vara något för Souls folket.
Jag var sjukt peppad då det utannonserades då jag är ett stort fan av Fromsoftwares spel. Ett roguelike på tid ville jag dock inte ha. Jag vill kunna utforska i lugn och ro, eller så lugnt det kan vara i ett soulslike.
Jag är skeptisk och peppad. Elden Ring + expansionen var mumma från himlen men jag likt många andra blev förundrad och besviken över avsaknaden till coop för två personer, annars hade jag kanske kunnat få med tjejen på detta men hur ska tre personer 30+ få ihop så att de kan spela samtidigt någorlunda ofta?
Jag och en polare påbörjade BG3 för väl över ett år sedan och börjar äntligen se mållinjen, tror vi.
Kan man hoppas på nån go FZ-stream på detta med Efsta Havsbringa och två polers?
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Jag har känt mig skeptisk till detta men allt eftersom så börjar jag känna hype. Denna förhandstitten ökade den känslan.
Jag tar det som ett tecken på att min entusiasm gör fram! Har man dessutom två polare att lira är det nästan ett måste att testa 🙂
Jag är skeptisk och peppad. Elden Ring + expansionen var mumma från himlen men jag likt många andra blev förundrad och besviken över avsaknaden till coop för två personer, annars hade jag kanske kunnat få med tjejen på detta men hur ska tre personer 30+ få ihop så att de kan spela samtidigt någorlunda ofta?
Jag och en polare påbörjade BG3 för väl över ett år sedan och börjar äntligen se mållinjen, tror vi.
Jo, det där är kanske ett beslut som kommer att bita dem i baken senare. Definitivt svårt att få loss tre kompisar som kan spela samtidigt - Speciellt i åldersgruppen +30år.
Frågade utvecklare som var på plats om valet att hoppa över ett tvåspelarläge, men fick tyvärr inget rakt svar.
Personligen så gissar jag att man riskerar att hamna i en loop av ständigt återupplivande om man bara är två.
Jag tar det som ett tecken på att min entusiasm gör fram! Har man dessutom två polare att lira är det nästan ett måste att testa 🙂
Du tar det helt rätt! Speciellt din slutkläm triggade mig positivt.
Ännu en dag i paradiset.
Jag har känt mig skeptisk till detta men allt eftersom så börjar jag känna hype. Denna förhandstitten ökade den känslan.
Samma här, var en aning skeptisk men efter att ha sett Vaatis preview och nu läst denna så börjar hypen öka successivt.
För 39.99€ kan det nog bli en riktigt trevlig upplevelse.
Tack för texten.
The more I practice, the luckier I get.
Samma här, var en aning skeptisk men efter att ha sett Vaatis preview och nu läst denna så börjar hypen öka successivt.
För 39.99€ kan det nog bli en riktigt trevlig upplevelse.
Tack för texten.
Tack för de fina orden och att du läser! €39.99 är verkligen ett trevligt utgångspris - lär göra det lättare för många att ge det en chans! 🙂
Kan man hoppas på nån go FZ-stream på detta med Efsta Havsbringa och två polers?
Ännu svårare vid 40+ men det ska gå 😃. Var likt många andra här inte så taggad innan men blev mer pepp nu när jag såg videon och läste texten.
Elden Ring är nog top 5 av mina favorit spel genom tiderna men detta spel lockar inte för 5 öre. Ogillar konceptet med en Roguelike coop survival med fortnight väg som närmar sig och 3 dagars (45min) runs.
Nej tack. Att ta sin egen tid och utforska är mycket roligare än något tidspress spel.
Den som vet vet.
Ännu svårare vid 40+ men det ska gå 😃. Var likt många andra här inte så taggad innan men det mer pepp nu när jag såg videon och läste texten.
Haha, ja så är det säkert. När vänder det månne? Vid pensionen?
Tack för att du läser!
Jag är nyfiken på den långsiktiga moroten, jag läser att det finns valuta som ges efter varje försök. Hoppas det är något som känns givande även i längden.
Sen är det ju med co-op, snabb googling verkar det inte finnas crossplay(?), ifall sant så blir det riktigt jobbigt att låsa sig till viss plattform. Jag vet inte hur vänligt detta spel blir med randoms eller om det nästintill är krav att spela med ett samansatt gäng för att lyckas.
Ska bilda egen uppfattning denna helg om network testet fungerar som det ska, gissar att det är samma build
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Ber om ursäkt om jag missade detta i texten (se hjärntrött efter en lång dag): Men hur är spelet att lira ensam? Tänker balansen mellan tidspress, hur svårt det är och om ens pågående runda sparas när man stänger av.
Vi fick endast spela som grupper om tre och då var spelet balanserat därefter. Att ge sig på test-builder ensam skulle vara ”Omöjligt” enligt en utvecklare på plats 😅
Solo-rundorna i det färdiga spelet ska vara balanserade för just ensamma spelare. Men exakt hur fick vi inte veta, kan inte heller svara på om det går att spara en pågående runda. När vi spelade gick det inte ens att pausa när man väl var igång..
Ber om ursäkt om jag missade detta i texten (se hjärntrött efter en lång dag): Men hur är spelet att lira ensam? Tänker balansen mellan tidspress, hur svårt det är och om ens pågående runda sparas när man stänger av.
Man får både reliker, som hjältarna kan utrustas med för att få buffar inför framtida rundor, och en valuta som kallades ”murk”. Men vi fick aldrig veta vad den kunde användas till 😅
Mest troligt kommer Roundtable Hold att innehålla ännu fler npc:er och möjlighet att handla, men det är i nuläget 100% spekulation från min sida
Undrar vad som händer om en spelare stänger av. Blir den personen till en Ai då eller är spelet slut?
Bra fråga som jag ej kan svara på - tror inte att ai-kompanjoner är en grej, men förhoppningsvis kommer kompisen att kunna koppla upp sig till er session igen.
Bra fråga som jag ej kan svara på - tror inte att ai-kompanjoner är en grej, men förhoppningsvis kommer kompisen att kunna koppla upp sig till er session igen.
Är inte spelet endast för en eller tre spelar? Vad händer om man är tre och en hoppar av? Får man fortsätta som två spelare och är balanserat för tre?