Vill du se en remake av Silent Hill?

Medlem
Vill du se en remake av Silent Hill?

Och är Blooper Team rätt folk att göra den i så fall?
Blev inspirerad när jag såg att nån recenserat Uncharted 2 och sa att det håller än, 15 år senare.
Jag köpte Silent Hill för 25 år sen och det är fortfarande en av mina absoluta största spelupplevelser någonsin. Det är helt unikt. Och jag tycker det håller än.
Har sett ett par yngre streamare (småglin när det släpptes) som spelat det nu, och de brydde sig inte om att grafiken var gammal, de älskade spelet och uppskattade den speciella atmosfären.

Moderator | Testpilot

Varför inte? Om utvecklarna vill jobba på det och vi får en bra sådan så har jag inget emot det. En del är less på remakes, men för det mesta har jag inget emot dem om de är bra.

Ofta kan de ju användas som ett sätt att få liv i en franchise igen så att en riktig uppföljare kan påbörja utveckling.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ja! Denna gången kanske jag vågar spela klart det.

Medlem

Har inte spelat originalet men tyckte SH2:R var väldigt bra så inte mig emot om dom gör ettan också.

It's not a lake, it's an ocean

Ja, absolut. Berättelsen är starkare i Silent Hill 2, men med tanke på vad Bloober lyckades åstadkomma med remaken av SH2 ger jag dem mitt fulla förtroende och förhoppning om att de får ta sig an SH och därefter SH3.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför inte? Om utvecklarna vill jobba på det och vi får en bra sådan så har jag inget emot det. En del är less på remakes, men för det mesta har jag inget emot dem om de är bra.

Ofta kan de ju användas som ett sätt att få liv i en franchise igen så att en riktig uppföljare kan påbörja utveckling.

Vissa spelserier behöver inga uppföljare. Silent Hill är ett lysande exempel. De två första spelen var bra, men det är 23 år sen SH 2 släpptes. Sen körde de serien i graven.
Remaken är snygg men har också hoppsparkande fiender som snarare hör hemma i ett fightingspel. Blooper Team borde göra remake på Tekken 3. Få har rätt känsla för såna här spel och de lyckades bara med de två första.

Medlem

Vore kul, nu är jag inte klar med tvåan, men jag skrev en tråd fylld med anteckningar, egna spelskisser m.m. om hur originalet påverkade mig i livet. https://www.fz.se/forum/trad/461363

Gjorde även en kort liten film där jag visar en oljemålning från den tidseran på Pyramid head.

Medlem

Kan definitivt tänka mig en remake på SH1. Tyvärr har inte grafiken åldrats så grasiöst ifrån PlayStation 1 generationen. Även om man hade kunnat uppskatta originalet i dagsläget för vad det gjorde så skulle ett ansiktslyft göra sig gott.
Grafik är inte det viktigaste i spel, och stämningen skulle finnas kvar i originalet, men tror ändå med dagens grafik så hade det varit spännande att se hur även SH1 skulle kännas med sin dimma, mörker och rost. Jag kände definitivt att det var jobbigt att ta mig igenom SH2 Remake här nyligen. Blev inte många springande steg i spelet då jag gick oftast. Var för rädd för att springa. 🙈 Så de gjorde ett riktigt bra jobb att fånga stämningen med bara uppdaterad grafik vilket jag känner är tecken på hur före sin tid Silent Hill var en gång i tiden.

signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Redaktör
Ponny

100 procent ja! Tvåan är ju den heligaste kon, men tycker ettan är där uppe också (personligen). Och då spelet ju kom till PS1 är chansen stor att det skulle bli en ännu mer relevant remake.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ettan är spelet jag aldrig riktigt spelade, då det var till PS1. Hade på så sätt varit roligt då det blivit en helt ny upplevelse.

Förutom just 2an tyckte jag även om 3 och 4, så är helt för remake även av dom. 4:an tror jag har störst potential då det var häftigt koncept. Kanske bara behöver lite polering och hjälp på sina ställen för att nå sin fulla potential.

Skribent
Skrivet av DrevSpieg:

Kan definitivt tänka mig en remake på SH1. Tyvärr har inte grafiken åldrats så grasiöst ifrån PlayStation 1 generationen. Även om man hade kunnat uppskatta originalet i dagsläget för vad det gjorde så skulle ett ansiktslyft göra sig gott.
Grafik är inte det viktigaste i spel, och stämningen skulle finnas kvar i originalet, men tror ändå med dagens grafik så hade det varit spännande att se hur även SH1 skulle kännas med sin dimma, mörker och rost. Jag kände definitivt att det var jobbigt att ta mig igenom SH2 Remake här nyligen. Blev inte många springande steg i spelet då jag gick oftast. Var för rädd för att springa. 🙈 Så de gjorde ett riktigt bra jobb att fånga stämningen med bara uppdaterad grafik vilket jag känner är tecken på hur före sin tid Silent Hill var en gång i tiden.

Det som tillförde en hel del för mig i SH1 var just den åldrade grafiken och hur texturerna som "warpade". För ibland visste man inte om det var en fiende eller om det bara var något annat. Detta gjorde att man hela tiden var på helspänn. Var flera gånger vi satt i soffan och en av oss skrek till för något som "rörde sig" och resten hoppade till på grund av kompisens reaktion.

För mig var detta en stor del av SH så jag vet inte? Skulle vara kul att se spelet i modern grafik, men samtidigt så skulle det inte vara samma sak för mig.

signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar