Stalker 2: Heart of Chornobyl
Stalker 2 är riktigt buggigt men framför allt riktigt bra.
#gcs-game-world, #heart-of-chornobyl, #stalker-2
its not a bug...its anomolies.
Har installerat det på Xboxen och tackar än en gång gudarna för Game Pass. Ser fram emot att utforska Tjernobyl. Var även själv där på riktigt 2012, riktigt häftigt att stå hundra meter från ground zero så att säga.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Addendum! Till följd av spelets natur har jag gjort mitt yttersta för att inte spoila ett jota. Alla detaljer som nämns kommer från de första timmarna. Borde vara lugnt att läsa även för de som vill upptäcka allt själva, vilket många borde vilja när det gäller en titel som denna.
Beträffande buggar bör det även nämnas att utvecklarna sagt att det officiella släppet av spelet – alltså den version ni får ge er i kast med – ska komma med en saftig patch som sägs addressera mängder av buggar. Jag kan dock bara bedöma det jag har fått spela, men hoppas andras upplevelse blir mindre buggig. Det kablades ut ett antal patchar bara under veckan jag recensionsspelat, och jag vet inte om det är placebo men jag inbillar mig i alla fall att spelet flyter och funkar lite bättre nu än när jag började.
Kul att se att det får fina betyg lite varstans, även här. Kommer köra igång detta till helgen och ska klura på om jag ska norpa samlarutgåvan för att stötta studion.
Kul att se att det får fina betyg lite varstans, även här. Kommer köra igång detta till helgen och ska klura på om jag ska norpa samlarutgåvan för att stötta studion.
För första gången i livet köpte jag en ”Ultimate” utgåva. Ett rent stödköp. Om du kan, gör en ukrainare glad idag, de behöver det nu mer än någonsin.
Annars tycker jag att extra superutrustning bara känns som fusk.
Ses i zonen.
Ja, det blir att isntallera så snabbt det bara går, spelar gör jag nog inte förrän i morgon dock. Ikväll blir det en del Flight simulator (om det går att få igång innan FZ-streamen drar igång.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Kul att läsa - och väldigt kärnfull recension. Jag tar också med mig det här med att det är riktigt buggigt men samtidigt riktigt bra. Buggar kan jag leva med såvida fundamentet står stadigt. Att polera någonting som i grunden är kasst, det är lite av ett nollsummespel för mig. Strössel får inte skit att smaka gott.
Jag såg en Youtuberecensent lägga fram STALKER 2 lite så här: "Tänk dig Fallout 4 utan stödhjul, med alla AAA-bekvämligheter och handhållning nedfilat tills bara du och ödemarken återstår". Hur väl stämmer det överens med din upplevelse?
<Uppladdad bildlänk>
Inget litet spel direkt....
Folk på interwebben säger att man kan räkna med 2-3 patchar utöver detta med, en på 30 gb förutsatt att man inte bakat in dessa i nerladdningen
https://youtu.be/BRCLRAJkqjg?si=kKz8pyaYm49H0-zU
Verkar ju för trasigt för att spela just nu
Hoppas dom fixar buggarna och optimerar spelet. Man tycker med UE5 så har utvecklarna alla verktyg för att kunna optimera spelet bra.
Hur var AIn? Det har varit en av huvudsnackisarna. Man marknadsförde en del om AIn i början, men på senare tid hörde man inte så mkt mer. Finns det ett fungerande A-life? Är världen i rörelse förutom sido uppdragen?