Stalker 2: Heart of Chornobyl

Robot
Stalker 2: Heart of Chornobyl

Stalker 2 är riktigt buggigt men framför allt riktigt bra.

#gcs-game-world, #heart-of-chornobyl, #stalker-2

Medlem

Det finns inga buggar bara anomalys

Medlem

Var lite orolig att det skulle vara dåligt, men det är bara janky, precis som de äldre spelen..phew!

Vi ses i zonen!

Medlem

its not a bug...its anomolies.

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Tackar för en bra skriven recension och fin läsning! Kommer ABSLOUT att köpa det nu till helgen och bege mig in i zonen.

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Sitter här taggad och väntar tills 17:00! Tack för recensionen fz!

Medlem

Väntade mig en 3:a, så detta ser jag fram emot!

Medlem

Har installerat det på Xboxen och tackar än en gång gudarna för Game Pass. Ser fram emot att utforska Tjernobyl. Var även själv där på riktigt 2012, riktigt häftigt att stå hundra meter från ground zero så att säga.

signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Ett tips som kanske kan hjälpa mot vissa buggar är att bara göra hardsaves, eftersom quicksaves i sådana här öppna spel kan orsaka problem.

FM-guru
F.d. Sisyr

Addendum! Till följd av spelets natur har jag gjort mitt yttersta för att inte spoila ett jota. Alla detaljer som nämns kommer från de första timmarna. Borde vara lugnt att läsa även för de som vill upptäcka allt själva, vilket många borde vilja när det gäller en titel som denna.

Beträffande buggar bör det även nämnas att utvecklarna sagt att det officiella släppet av spelet – alltså den version ni får ge er i kast med – ska komma med en saftig patch som sägs addressera mängder av buggar. Jag kan dock bara bedöma det jag har fått spela, men hoppas andras upplevelse blir mindre buggig. Det kablades ut ett antal patchar bara under veckan jag recensionsspelat, och jag vet inte om det är placebo men jag inbillar mig i alla fall att spelet flyter och funkar lite bättre nu än när jag började.

It's not a lake, it's an ocean

Kul att se att det får fina betyg lite varstans, även här. Kommer köra igång detta till helgen och ska klura på om jag ska norpa samlarutgåvan för att stötta studion.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Funkar det bra att spela på Series S?

Medlem

"Stalker 2 är riktigt buggigt men framför allt riktigt bra."

Den meningen var så glädjande att få läsa. Tack för en välskriven recension, peppen är på topp inför att få starta upp det själv ASAP!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Kul att se att det får fina betyg lite varstans, även här. Kommer köra igång detta till helgen och ska klura på om jag ska norpa samlarutgåvan för att stötta studion.

För första gången i livet köpte jag en ”Ultimate” utgåva. Ett rent stödköp. Om du kan, gör en ukrainare glad idag, de behöver det nu mer än någonsin.

Annars tycker jag att extra superutrustning bara känns som fusk.

Ses i zonen.

Medlem

Kul! Dessa utvecklare verkligen förtjänar att lyckats, efter allt elände från Ryssland..
Älskade Shadow of Chernobyl när det släpptes men resten har jag inte spelat ännu. Kanske ska börja om medan de finputsar på Stalker 2! Hört att det finns sjukt bra mods nu också.

Fragtjuv

Ja, det blir att isntallera så snabbt det bara går, spelar gör jag nog inte förrän i morgon dock. Ikväll blir det en del Flight simulator (om det går att få igång innan FZ-streamen drar igång.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Det här är ett spel jag faktiskt kan förstå varför de finns massa buggar, med tanke på omständigheterna.

Medlem

Är det dumt att pre-install från Game Pass när de sägs att en patch kommer vid release? Är den redan applicerad i GP versionen kanske?

Medlem

Spännande men jag väntar nog några månader tills de värsta buggarna är fixade o spelet förhoppningsvis blivit mer optimerat för mitt stackars 3060ti

Medlem

Kul att läsa - och väldigt kärnfull recension. Jag tar också med mig det här med att det är riktigt buggigt men samtidigt riktigt bra. Buggar kan jag leva med såvida fundamentet står stadigt. Att polera någonting som i grunden är kasst, det är lite av ett nollsummespel för mig. Strössel får inte skit att smaka gott.

Jag såg en Youtuberecensent lägga fram STALKER 2 lite så här: "Tänk dig Fallout 4 utan stödhjul, med alla AAA-bekvämligheter och handhållning nedfilat tills bara du och ödemarken återstår". Hur väl stämmer det överens med din upplevelse?

Medlem

Synd att det är så buggigt.. förväntade mig heller inget annat

Medlem

Ännu ett spel som känns superlockande men som för mig personligen faller på att det verkar så sjukt läskigt. Inget för oss harhjärtade verkar det som.

Medlem

Inget litet spel direkt....

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Geeks Gaming
Skrivet av theBoosing:

<Uppladdad bildlänk>

Inget litet spel direkt....

Folk på interwebben säger att man kan räkna med 2-3 patchar utöver detta med, en på 30 gb förutsatt att man inte bakat in dessa i nerladdningen

Medlem

https://youtu.be/BRCLRAJkqjg?si=kKz8pyaYm49H0-zU

Verkar ju för trasigt för att spela just nu

Medlem

Att det skulle vara buggigt hade man nästan räknat med, men kul att det ändå verkar leva upp till föregångarna.

Medlem

TAGGAD är bara förnamnet! Om det är så bra som alla säger förtjänar det GOTY.

Ambassadör
Xbox

Ska bli så jäkla najs att hoppa in i det här ikväll! Stabil recension

signatur

Jump in.

Medlem

Tack för bra recension! Det här spelet kommer att passa mig som handsken.

Medlem

Hoppas dom fixar buggarna och optimerar spelet. Man tycker med UE5 så har utvecklarna alla verktyg för att kunna optimera spelet bra.
Hur var AIn? Det har varit en av huvudsnackisarna. Man marknadsförde en del om AIn i början, men på senare tid hörde man inte så mkt mer. Finns det ett fungerande A-life? Är världen i rörelse förutom sido uppdragen?

Skriv svar