ÄNNU fler Ghost of-spel kommer, Sucker Punch vill undvika "open world-upprepningar"
Kul och höra, jag totalt avskyr den här automatiserade repetitionen, och skulle man kunna minimera antalet loot man kan loota också så vore det toppen, jag tror många spelare känner ett starkt behov att behöva loota allting för att inte missa någonting, vilket kan bli väldigt jobbigt i längden. Hellre ett mindre open-world spel där det är mer unikt och kompakt på sina ställen än 1500 frågetecken.
Uppdragen i byarna var väldigt varierande tycker jag. Men rävarna och den typen av uppdrag var alldeles för lika. Det borde ha varit med flera dueller med mer variation tycker jag.
Det som jag gillade mest met spelet var stridssystemet som var fantastiskt efter ca 20-30 timmar när man lärt sig mästra det.
Gillar fortfarande att kolla på youtube videos när folk som är riktigt duktiga krossar byar snabbt.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
GoT hittade i mitt tycke balansen som AC-serien tappat i att hålla tempot uppe med karaktärsutveckling och handling i en lagom lång 25 timmars kampanj. Jag hade kul genom hela storyn och kände att jag utvecklades ända in till sista striden. Sen körde jag 20 timmar endorfin-kick-mindless-lootbox-multiplayer-grind och sen var jag nöjd.
Har försökt spela om spelet och det håller inte riktigt för en till genomkörare, spelet är egentligen lite repetitivt med sina quests, men tycker de ändå lyckades göra en bra spelupplevelse framför allt genom att man utvecklades hela tiden. Så ser fram emot nästa spel.