ÄNNU fler Ghost of-spel kommer, Sucker Punch vill undvika "open world-upprepningar"

Robot
ÄNNU fler Ghost of-spel kommer, Sucker Punch vill undvika "open world-upprepningar"

Både svärd och gevär i Ghost of Yōtei.

#ghost-of-tsushima, #ghost-of-yotei


Backloggens befriare
Citat:

En utmaning med att skapa ett open-world-spel är den repetitiva naturen av att göra samma sak om och om igen. Vi ville balansera det och hitta unika upplevelser.

Ja, inte fanken lyckades de med det i ettan i alla fall.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, inte fanken lyckades de med det i ettan i alla fall.

Nej, själva uppdragen är det absolut sämsta i första spelet.

Nästan vartenda sidouppdrag kan väl sammanfattas med "prata med bybo, följ leriga spår, döda alla på plats, loota det saknade föremålet".

Medlem

Kul och höra, jag totalt avskyr den här automatiserade repetitionen, och skulle man kunna minimera antalet loot man kan loota också så vore det toppen, jag tror många spelare känner ett starkt behov att behöva loota allting för att inte missa någonting, vilket kan bli väldigt jobbigt i längden. Hellre ett mindre open-world spel där det är mer unikt och kompakt på sina ställen än 1500 frågetecken.

Medlem

Uppdragen i byarna var väldigt varierande tycker jag. Men rävarna och den typen av uppdrag var alldeles för lika. Det borde ha varit med flera dueller med mer variation tycker jag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Uppdragen i byarna var väldigt varierande tycker jag. Men rävarna och den typen av uppdrag var alldeles för lika. Det borde ha varit med flera dueller med mer variation tycker jag.

Haha jag älskade rävgryten och de hade viss variation i alla fall så kändes aldrig trött på dem Höjdpunkten var ju när en dessutom fick klappa rävarna!

Medlem

Det som jag gillade mest met spelet var stridssystemet som var fantastiskt efter ca 20-30 timmar när man lärt sig mästra det.

Gillar fortfarande att kolla på youtube videos när folk som är riktigt duktiga krossar byar snabbt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Tar över fanan efter Ubisoft och spottar ur sig sin egna Assassins Creed serie

Medlem

GoT hittade i mitt tycke balansen som AC-serien tappat i att hålla tempot uppe med karaktärsutveckling och handling i en lagom lång 25 timmars kampanj. Jag hade kul genom hela storyn och kände att jag utvecklades ända in till sista striden. Sen körde jag 20 timmar endorfin-kick-mindless-lootbox-multiplayer-grind och sen var jag nöjd.

Har försökt spela om spelet och det håller inte riktigt för en till genomkörare, spelet är egentligen lite repetitivt med sina quests, men tycker de ändå lyckades göra en bra spelupplevelse framför allt genom att man utvecklades hela tiden. Så ser fram emot nästa spel.

1
Skriv svar