Astro Bot "väldigt, väldigt viktig" för Playstation

Robot
Astro Bot "väldigt, väldigt viktig" för Playstation

Räkna med fler familjevänliga Sony-spel.

#astro-bot

Medlem

Menar han att bra spel är väldigt viktigt för konsoler?

Lite mer seriöst så kan man ju hoppas på att Sony får tummen ur och börjar konkurrera med Nintendo framöver, fast med system som har betydligt högre prestanda. Det skulle kunna eller rättare sagt redan är intressant i och med Astro.

dyb
Medlem

Concord då? 😞

Medlem
Skrivet av dyb:

Concord då? 😞

Ja, det är dött!

Aston bot var något jag reagerade på när jag såg sambon testa det. Fick känslan av att de var rätt ur med det spelet; lite som konkurrens till rörmokaren...

Jag är dock fem målgrupp.

Medlem

"Viktigt" brukar väl vara ett kodord för att det säljer skitdåligt men är high brow och ger cred.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

"Viktigt" brukar väl vara ett kodord för att det säljer skitdåligt men är high brow och ger cred.

Tror snarare, "Hur kan vi implementera live service i detta spelet?". Hoppas dom inte mjölkar sönder spelet bara.

Medlem
Pris Drøpp...

Ska absolut köpa spelet när priset droppat. Känner inte att jag vill lägga ut 750 spänn på ett plattformsspel dock. Sånt låter jag massiva mastodont spel som Assassin's Creed, Grand Theft Autø och God øf War göra för plånboken..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av dyb:

Concord då? 😞

Avundsjuk/missnöjd Xbox ägare kanske du är som måste slänga sådana löjliga kommentarer i en tråd som handlar om något annat.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Köpte det härom dagen och har bara tassat runt lite än sålänge men tycker de bygger vidare fint på Astros Playroom. Underbart med en riktig plattformare på Playstation!

Medlem

Vore sjukt skoj om denna studio gjorde ett spel typ Pilot Wings i samma färgglada landskap med kreativa banor, tror det skulle bli en riktig super hit.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ska absolut köpa spelet när priset droppat. Känner inte att jag vill lägga ut 750 spänn på ett plattformsspel dock. Sånt låter jag massiva mastodont spel som Assassin's Creed, Grand Theft Autø och God øf War göra för plånboken..

200 billigare på elgiganten :), detta bör du inte missa

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Synd att de hittils uppvisade försäljningssiffrorna från UK och Japan är rätt dystra. Blott ca.12 700 ex sålda i Japan (siffror från igår) förvånar mig. Jag hoppa det tar sig.

Medlem

Live service och familjevänligt, vad fan händer Sony...

Medlem
Skrivet av theBoosing:

200 billigare på elgiganten :), detta bör du inte missa

Kostar 749kr där vad jag kan se

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Kostar 749kr där vad jag kan se

Kolla prisjakt
Proshop, Dustin, spelbutiken och coolshop har för ~649kr. Jag har kört spelbutiken några gånger, de skickar direkt till brevlådan så du behöver inte ens hämta ut paketet. (Min add-block, ublock, blockerade precis deras butik av någon konstig anledning)

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Kolla prisjakt
Proshop, Dustin, spelbutiken och coolshop har för ~649kr. Jag har kört spelbutiken några gånger, de skickar direkt till brevlådan så du behöver inte ens hämta ut paketet. (Min add-block, ublock, blockerade precis deras butik av någon konstig anledning)

Jag har sett det men det sades att det fanns för 550kr på Elgiganten vilket jag inte kan se

Medlem

bara de börjar ge fan i liveservice spel, enda jag tror skulle kunnat funka är last of us för att de redan är etablerat och skulle mest ses som en kul sidogrej, men det las ju ner.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Själv är jag glad att Sony ger sig an mer familjevänligt material också. Vi har ju faktiskt haft Ratchet & Clank redan så det är ju inte som att de är utan starka varumärken som är familjevänliga. Lite bredd i genreutbudet skulle kunna göra under för variation i gameplay om de ska skapa genreöverskridande spel (väldigt spekulativt att de ens skulle göra det här nu då).

I vilket fall, mer variation i spelutbudet breddar talengbasen de har bland sina egna spelutvecklare. Jag hoppas vi får se ännu mer breddning. Hade varit väldigt intressant med spel i riktigt hög kvalitet i andra genrer. Ett Killzone strategispel kan man ju få drömma om, antagligen inte mer än så men ändå.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skrivet av Aloysius:

Ptja, det var ju så MS beskrev HIFI Rush. Det gick sådär.
Skulle tippa att Sony faktiskt menar det, det är viktigt.

Skrivet av Crank:

Vore sjukt skoj om denna studio gjorde ett spel typ Pilot Wings i samma färgglada landskap med kreativa banor, tror det skulle bli en riktig super hit.

Sorry, men Pilot Wings av alla spel?!

Skrivet av CARTMAN:

Med tanke på hur kul spelet är så är det värt varenda krona. Köpte det på skiva för 649kr.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av B-itta:

Exakt vad jag tänkte! Återgår de till att pumpa ut fantastiska singleplayer-upplevelser som tlll PS3 och PS4 så får de mina pengar igen. Men live service och Nintendo-kopior? Nej, då finns det ingen anledning att köpa något.

(The Last of Us 1-2, Heavy Rain, Until Dawn, Horizon Zero Dawn, Detroit: Become Human, God of War ... förr gjorde/släppte de magi! )

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Crank:

Avundsjuk/missnöjd Xbox ägare kanske du är som måste slänga sådana löjliga kommentarer i en tråd som handlar om något annat.

OjojOJ Någon vaknade på den blöta sidan av sängen ser jag🤣
Va du en av de 700 spelarna som köpte concord?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Exakt vad jag tänkte! Återgår de till att pumpa ut fantastiska singleplayer-upplevelser som tlll PS3 och PS4 så får de mina pengar igen. Men live service och Nintendo-kopior? Nej, då finns det ingen anledning att köpa något.

(The Last of Us 1-2, Heavy Rain, Until Dawn, Horizon Zero Dawn, Detroit: Become Human, God of War ... förr gjorde/släppte de magi! )

Alla studior kan ju inte göra actionspel i tredje-personsvy. Kul med lite variation!

Medlem

De kör ju ut The Plucky Squire på PS+ nu om ett par dagar också, även det en plattformare som ser fantastisk ut. Så det är helt rätt tänkt! Hoppas bara inte det blir alltför överskuggat av Astro Bot.

phs
Avstängd

Jag köpte ett PS5 med Astro Bot för några dagar sen, helt lyrisk som gammal plattformsräv, fyller snart 53 och älskar spelet. Hoppas på fler liknande, det är så oerhört välgjort och coolt och nytänkande.

Har aldrig varit sugen på GTA, FPS-spel etc och därför bromsat mitt inköp av PS5, nu gick det inte längre.

Medlem
Skrivet av phs:

Jag köpte ett PS5 med Astro Bot för några dagar sen, helt lyrisk som gammal plattformsräv, fyller snart 53 och älskar spelet. Hoppas på fler liknande, det är så oerhört välgjort och coolt och nytänkande.

Har aldrig varit sugen på GTA, FPS-spel etc och därför bromsat mitt inköp av PS5, nu gick det inte längre.

Körde du Playroom först eller hoppade du direkt på Astro Bot? Mitt spel är fortfarande inplastat så jag vet inte hur lika dom är, om dom återanvänder mekaniker, men det kan vara värt att köra igenom iallafall.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Alla studior kan ju inte göra actionspel i tredje-personsvy. Kul med lite variation!

Men... men... alla borde göra precis vad jag vill ha! 😆

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

phs
Avstängd
Play room
Skrivet av Påskmust:

Körde du Playroom först eller hoppade du direkt på Astro Bot? Mitt spel är fortfarande inplastat så jag vet inte hur lika dom är, om dom återanvänder mekaniker, men det kan vara värt att köra igenom iallafall.

Jo, spelade lite, du får se play room som en tutorial.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Men... men... alla borde göra precis vad jag vill ha! 😆

😄👍

Medlem

Underbart spel, tog platinumen i det igår! Inte alla titlar som jag känner att det är givet att plocka det i, men Astro Bot var verkligen fantastiskt rakt igenom.

Medlem
Skrivet av Jagzzon22:

Underbart spel, tog platinumen i det igår! Inte alla titlar som jag känner att det är givet att plocka det i, men Astro Bot var verkligen fantastiskt rakt igenom.

Grattis! Hur hittar du alla troféer? Vissa här väl ingen beskrivning?

12
Skriv svar