Regissören bakom Alien: Romulus lät sig inspireras av Alien: Isolation

Medlem

Såg Romulus i förrgår, blev riktigt positivt överraskad! Den plockar nästan upp den visuella tråden från ettan bäst av alla, och bjöd på en suverän resa i Alien-universumet.

Av filmerna hoppar den nästan direkt upp på topp fem strax under Alien och Aliens. Prometheus (som jag faktiskt gillade) är lite svårplacerad. Det enda som är säkert är att Alien3 hör hemma i bottenträsket ihop med AvP1/2.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan tipsa om att Alien: Isolation har kraftig rabatt på Xbox, 105 kr istället för 420 kr.

https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/alien-isolation/C1H9V6...

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Kul att läsa, för den blev ju totalsågad i en kritiker recension i veckan, och det fick mig att ifrågasätta om jag skulle gå och se den.
Men nu kan jag tänka om då 👌

På vilket sätt representerar en kritiker alla möjliga som kan se filmen? Ta deras jox med en tunna salt

signatur

Spelplattform: Playstation 5
Stationär dator: Linux EndeavourOS [Cinnamon DE]

Medlem

Jag gillade filmen! Skitbra! Finns det ngt man kan kritisera, absolut, men i sin helhet var det en välgjort film som är värdig "Alien" stämplet.
Ngt som vissa kritiker sa som var dåligt är just ngt som jag gillade, tex ljuden från film 1/2,eller kulisserna. Det kändes bekant men ändå annorlunda, till skillnade från Prometheus filmerna. Eller tom saker från Alien Isolation.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Den där telefonen som gör att man springer mot den för äntligen få spara spelet finns tydligen med i filmen. På vilket sätt?

Ja det finns det. subtilt i bakgrunden. jag såg tre stycken totalt, kan ha varit fler. enligt regissören själv så ska de som i spelet finns med precis innan ngt ska hända. Men då måste man känna till det och verkligen hålla utkikt. Sen är det kanske så att har man sett horror filmer eller just Alien filmer, kan man även utan detta tänka sig att "oops, strax händer ngt...."

Medlem
Skrivet av HoboCop:

På vilket sätt representerar en kritiker alla möjliga som kan se filmen? Ta deras jox med en tunna salt

Håller helt med dig! Men just denna lyckas ifrågasätta om jag skulle se filmen.
Men nu är det ju ändring på det igen.

Killmonday Games

Såg filmen på rigoletto med ett glas rött och ger den en stark 7/10. Funkar skitbra på bio för stunden men inget man tänker på dagen efter.

signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Den var riktigt bra och slutet var det inget fel på. Slutet avslöjar kopplingen till

the engineers i Prometheus och skapandet av Davids xenomorphs

.

Medlem

Jag tyckte filmen var ganska bra. Handlingen i Alien filmerna är i bästa fall ganska spretig och att knyta ihop massor olika trådar från tidigare filmer som Romulus gjorde kan inte varit lätt. Lätt en av de bättre Alien filmerna. Tyckte också om att karaktärerna inte var de typiska cookiecutter karaktärerna som dessa typer av filmer ofta har.

JRA
Medlem
12
Skriv svar