Rykte: Nästa Halo verkar, trots allt, utvecklas av 343 Industries

Robot
Rykte: Nästa Halo verkar, trots allt, utvecklas av 343 Industries
Medlem

Halo är ett fantastiskt universum man kan göra bra spel i. Tycker man också kan leja ut det, det är en bra uppbyggd värld och man kan göra mängder med andra typer av spel. Ett skräckspel a la Alien Isolation fast med flood på ett övergivet rymdskepp. Ett ODSTspel som liknar Helljumpers.

Sluta bara göra Master Chief-spel, utnyttja universumet de byggt upp!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ugh, 343…

Medlem

Personligen tyckte jag Infinite var enormt bra, multiplayer har jag inte spelat så mycket men lagt minst 50 timmar i kampanjen och sonen har nog lagt det dubbla och lite till och ett nytt Halo ligger högst upp på hans önskelista.

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Halo är ett fantastiskt universum man kan göra bra spel i. Tycker man också kan leja ut det, det är en bra uppbyggd värld och man kan göra mängder med andra typer av spel. Ett skräckspel a la Alien Isolation fast med flood på ett övergivet rymdskepp. Ett ODSTspel som liknar Helljumpers.

Sluta bara göra Master Chief-spel, utnyttja universumet de byggt upp!

Håller med här! Halo Wars-spelen är fantastiska och det bästa Spartan-spelet är fortfarande Halo Reach där man inte spelar Master Chief.

Ett ODST-spel liknande Helldivers hade varit grymt också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Paincakes:

Personligen tyckte jag Infinite var enormt bra, multiplayer har jag inte spelat så mycket men lagt minst 50 timmar i kampanjen och sonen har nog lagt det dubbla och lite till och ett nytt Halo ligger högst upp på hans önskelista.

Instämmer, hade otroligt roligt med Infinite kampanjen, riktigt bra spel.

Medlem

Förutom att de totalt misslyckas med att få in innehåll i Halo Infinite var det otroligt bra kampanj och spel. Och de ansvariga fick ju sparken för det misslyckande.

It's not a lake, it's an ocean

De har spillt så mycket potential med sina senaste Halo-spel. Och så den misslyckade Halo-serien på det. Halo hade kunnat varit hetare än någonsin om inte varumärket vanskötts så mycket det senaste decenniet. Microsoft är inte rädda om sina viktigaste IP:n. Det är trist att se.

Nu gillade jag visserligen kampanjen i Halo Infinite väldigt mycket, tycker att de fick till känslan perfekt. Men i övrigt misslyckades 343 grovt. De borde inte få förtroendet att utveckla ett nytt Halo, hur mycket extern hjälp de än kommer få.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

De har spillt så mycket potential med sina senaste Halo-spel. Och så den misslyckade Halo-serien på det. Halo hade kunnat varit hetare än någonsin om inte varumärket vanskötts så mycket det senaste decenniet. Microsoft är inte rädda om sina viktigaste IP:n. Det är trist att se.

Nu gillade jag visserligen kampanjen i Halo Infinite väldigt mycket, tycker att de fick till känslan perfekt. Men i övrigt misslyckades 343 grovt. De borde inte få förtroendet att utveckla ett nytt Halo, hur mycket extern hjälp de än kommer få.

Halo tv-serien är ju skitbra! Det blir ingen säsong 3 på Sky Showtime, men Microsoft själva har sagt att serien inte är nedlagd och att de letar andra streamingtjänster som kan ta upp facklan. Jag och sambon hoppas iaf hårt 😍 Sambon hade noll koppling till Halo innan vi började se serien (till skillnad från mig), men hon tyckte nästan om den mer än mig! Nästan..

Infinite tycker jag, som många andra redan nämnt, var riktigt bra! Jag tänkte faktiskt köra om kampanjen nu på nya 34” Ultrawide-OLEDen.

Medlem

Det känns som att de försöker för mycket ibland. Halo har ett universum som är tillräckligt utarbetat och det borde inte vara så svårt att göra bra spel. Även som nämndes i första inlägget så kan man ju testa nya genrer och karaktärer. Älskar ju Master Cief men jag skulle gärna testa att vara en UNSC marine eller soldat.

Jag ska försöka hitta tillbaka till Halo. Infinite förstördes för mig när en känd bugg pajade min sparfil och jag har inte orkat spela Halo Wars 2 även om jag älskade ettan. 343 har mycket att bevisa och deras situation kan liknas vid Bioware och DICE där man inte får fucka upp nästa släpp.

Medlem

To infinity and reboot


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Förutom att de totalt misslyckas med att få in innehåll i Halo Infinite var det otroligt bra kampanj och spel. Och de ansvariga fick ju sparken för det misslyckande.

De ansvariga för en otroligt bra kampanj fick sparken?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

De ansvariga för en otroligt bra kampanj fick sparken?

Japp. Bonnie Ross fick sparken plus några till. Sedan så byte Joseph Staten jobb.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Japp. Bonnie Ross fick sparken plus några till. Sedan så byte Joseph Staten jobb.

Ah tråkigt. Då blir det sämre nu då?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Spelade om 4an häromdagen när systern var på besök och fick tillfälle att köra co-op! Blev förvånad att det var så pass bra som det ändå var. Infinite gillade jag också skarpt så jag håller uppe hoppet för nästa del 👍🏻

Medlem

Infinite är enormt mycket bättre än sitt rykte. Majoriteten av de som klagar har ju inte ens spelat igenom kampanjen utan baserar sin kritik på strulet spelet hade initialt med en bedrövlig printscreen från E3 samt avsaknad av co-op vid release. Men slutprodukten är faktiskt en riktigt bra kampanj. Samma sak med multiplayer, jag har nog lagt en 150-200 timmar i mp och allt som finns där är riktigt bra. Det negativa är snarare det som inte finns där.

Medlem

Lider inte Halo lite av att renodlade, linjära actionspel inte är lika heta idag? Känns som rpg är överlägset mest populärt nuförtiden. Det var nog därför det blev svårt för 343 hur de skulle fräscha upp konceptet av en Halo kampanj utan att avvika för mycket från vad Halo formulan är. Jag personligen gillade skarpt att man tillförde lite uppgraderingsträd och nya förmågor medan den "öppna" världen blev sådär.

Men igen. Jag tror faktiskt Halo lider lite av vilken genre det är. Yngre är inte så intresserade och nostalgiska medan många fans har lite utmattningskänslor. Det blir lite damn if you do, damn if you don't över vad man ska göra med det. Tror jag. 🤷‍♀️

Medlem

På tal om genrebyte så har jag alltid drömt om en Halo/Gears of War-fusion. Varje gång jag springer med Marcus, tar skydd och sedan brutalt dödsmördar en Locust har jag alltid fantiserat om att Marcus byts ut mot Masterchief och fienden är en covenant på en ring i en galax långt långt bort.

Tror tyngden och smutsen i GoW hade funkat riktigt bra i Halo storyn. Det hade dessutom varit lättare att ta till sig hela supersoldatkänslan i 3:e person tror jag

Medlem
Skrivet av vamp:

Infinite är enormt mycket bättre än sitt rykte. Majoriteten av de som klagar har ju inte ens spelat igenom kampanjen utan baserar sin kritik på strulet spelet hade initialt med en bedrövlig printscreen från E3 samt avsaknad av co-op vid release. Men slutprodukten är faktiskt en riktigt bra kampanj. Samma sak med multiplayer, jag har nog lagt en 150-200 timmar i mp och allt som finns där är riktigt bra. Det negativa är snarare det som inte finns där.

Tyckte också det var riktigt bra, men själlöst.


signatur

Sapphire Radeon RX 6500 XT 8GB Pulse, Kingston NV2 500GB M.2 2280 NVMe SSD, Kingston Fury Beast 2x8GB 3200MHz RAM, 24" 1920x1080 100Hz | Nintendo Switch Lite

1
Skriv svar