Stalker 2: Heart of Chornobyl har återigen försenats

Robot
Stalker 2: Heart of Chornobyl har återigen försenats
Medlem

Tråkigt, hade sett fram emot att få födelsedagsspela lite. Nåväl, får hoppas det blir en bra produkt i slutändan så man kan njuta av det när det väl kommer ut

It's not a lake, it's an ocean

Hm. Plötsligt känns risken för att det i stället blir jan-feb 2025 som ganska överhängande. November brukar vara en dundertuff månad.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Många gamers är så himla oförlåtande gällande buggar och tidiga spelsläpp och straffar hårt med negativa betyg på Steam, så det är ett klokt beslut att skjuta upp.

Tyvärr, för man längtar!

signatur

Memento Mori

Medlem

Fantastiskt sätt att leverera en dålig nyhet på.
👏👏 till PR-teamet

Medlem

Inte ett stalker spel utan mängder av förseningar ju.
Tar det med godan ro, hellre att det tar tid än totalt trasigt vid släpp

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Hade nästan räknat med det med tanke på vilka svårigheter dom utsatts för.
Dom får ta den tid det tar. Ser mest fram emot Ragnarök till PC just nu.

Medlem

Kan inte låta bli att känna mig som ett litet gnälligt barn utan tålamod 😁

Har verkligen sätt fram emot det här väldigt länge.
Dom har haft enorm problematik under deras utveckling. Men undrar verkligen hur buggit det är då det var "spelbart" och klart enligt dom så sent som i vintras. Dom behövde bara lite mer tid till att polera det extra. Och nu ytterligare 2 månader.

Ska inte kritisera då jag verkligen har noll insikt i spelprogrammering.

Men hur mycket hinner man verkligen göra på 2 månader.

Väntan är olidlig 😅

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Många gamers är så himla oförlåtande gällande buggar och tidiga spelsläpp och straffar hårt med negativa betyg på Steam, så det är ett klokt beslut att skjuta upp.

Tyvärr, för man längtar!

Ja man vill ju ha en fungerande produkt, speciellt när spelen kostar en del i dag

Bra att det läggs den tid som behövs, jag längtar 🤩

Medlem

"det slutliga släppdatumet"... Nötter. Blir bara sne när de lovar för mycket..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Gör väll inget, då har man ett fint julklapps- spel att unna sig under vintern. Finns massor med andra bra spel att köpa nu i höst.

Medlem

så jävla väntat med tanke på hur det såg ut sist vi såg spelet och nyheterna inifrån. Blir förvånad om det släpps 2024

signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Attans då. Stalker 2, Fable 4 och State of decay 3 var orsaken till att jag valde Xbox och alla verkar ta sin goda tid på sig.

Inaktiv
Skrivet av Kago1316:

Attans då. Stalker 2, Fable 4 och State of decay 3 var orsaken till att jag valde Xbox och alla verkar ta sin goda tid på sig.

Välj PC, det bättre alternativet 👍

Skrivet av anon_1399:

Välj PC, det bättre alternativet 👍

Dra inte igång något.

OnT: Tråkigt men inte oväntat. Att det skulle vara den sista förseningen förstod man att ta med en nypa salt för det är ändå förmodligen bättre att försena igen än att släppa i ett för dåligt skick.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Inaktiv
Skrivet av Monki Rauklund:

Dra inte igång något.

OnT: Tråkigt men inte oväntat. Att det skulle vara den sista förseningen förstod man att ta med en nypa salt för det är ändå förmodligen bättre att försena igen än att släppa i ett för dåligt skick.

Att ge tips är inte att dra igång nått.
Själv ska jag köra PC versionen och UEVR för att försöka spela det i virtual reality.

Medlem

underbart.. Har ändå andra spel att spela först. bland annat space marine 2 som släpps strax. Men bättre som vanligt vi brukar säga att ta den tid det tar, jag har aldrig imot ifall dom håller på saker så länge dom jobbar på att göra skiten så bra som dom kan =D

Medlem

Haha, skönt sätt att leverera nyheten på ändå. Respekt!

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Jag håller med flera ovan att detta gärna få ta sin tid. Fan va kul jag haft i dessa spel och jävlar vilken atmosfär de levererade, framförallt den första delen.

Men jag minns också mycket frustration över krascher och massa trasiga quests och det vore kul om det kunde komma ut någorlunda stabilt.

Medlem

Hellre vänta än lyssna på forumgnäll för att spelet inte är klart.

1
Skriv svar