Amazons Fallout-serie nominerad till 16 Emmys

Robot
Amazons Fallout-serie nominerad till 16 Emmys

Inklusive för Walton Goggins The Ghoul

#Amazon, #Fallout, #Tv-serier


Medlem

Hört lite si och så om den här serien men jag gillade den faktiskt, tyckte tom den var riktigt bra. Kanske inte den mest minnesvärda serie men så länge man tog den för vad den var och inte alltför seröst så funkade den imho, och jag ser glatt fram emot nästa säsong

Medlem
Skrivet av Petrik:

Hört lite si och så om den här serien men jag gillade den faktiskt, tyckte tom den var riktigt bra. Kanske inte den mest minnesvärda serie men så länge man tog den för vad den var och inte alltför seröst så funkade den imho, och jag ser glatt fram emot nästa säsong

får ge den en chans, inte sett den. 😀


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

hade låga förväntningar så blev positivt överraskad.

Mos
Medlem

Vad ger möjligheten att vinna i samma kategori 2 ggr?

Medlem

Fan bästa serien ja sett sen andor eller the expanse eller la casa de papel.

Medlem

Kul med lite hype och att inte allt måste vara så överdrivet seriöst/pretentiöst hela tiden.

Serien hade självdistans, lagom mycket humor, sköna karaktärer och stundtals riktigt vasst skådespeleri. Framför allt var den underhållande. Och det är egentligen fullt tillräckligt.

Kommer med nöje följa nästa säsong.

Medlem

Gillade serien och kan hålla med om att Walton Goggins förtjänar en Emmy, han gör den rollen förbaskat bra.
Största positiva med serien för mig var att de verkligen fick till Fallout känslan och alla små Fallout detaljer de lyckades lägga in i scenerna.

Medlem

Tycker det var en helt okej serie, definitivt sevärd. Vet inte hur många säsonger det skulle kunna hålla men en till skulle jag kika på iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fanns en bra karaktär, Walton Goggins.

Är väl lite bortskämd med serier så som GoT, Sopranos, Breaking Bad, dessa har iaf 20+ intressanta karaktärer som skulle kunna ha sina egna spin-offs eftersom de är så pass välskrivna + skådisen är så pass bra.

Medlem

Jag blev inte direkt imponerad av serien i sig, jag tyckte storyn var för tunn/simpel och huvudkaraktärerna alldeles för endimensionella och utan någon som helst utstrålning (ghoulen undantagen, han var bra).
Men de flesta av de där nomineringarna handlar ju faktiskt om typ produktion och estetik, och sådana nomineringar förtjänar serien lätt! Framförallt "Outstanding Prosthetic Makeup" skulle jag bli förvånad om de inte vinner, för Ghoulen såg grymt bra ut (för att vara en ghoul).

Men "Outstanding Writing For A Drama Series"? Finns det verkligen någon som tyckte att serien var välskriven på någon nivå bättre än "godkänt"? Undantaget sidostoryn för vad för det var för skumheter i Vaultet hon kom från, så fanns det ju knappt någon story värd att bry sig om... Det var ju bara en serie mer eller mindre intressanta scener med Fallout-motiv som hölls ihop med den tunnaste röda tråd jag sett!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

...

Men "Outstanding Writing For A Drama Series"? Finns det verkligen någon som tyckte att serien var välskriven på någon nivå bättre än "godkänt"? Undantaget sidostoryn för vad för det var för skumheter i Vaultet hon kom från, så fanns det ju knappt någon story värd att bry sig om... Det var ju bara en serie mer eller mindre intressanta scener med Fallout-motiv som hölls ihop med den tunnaste röda tråd jag sett!

Tack. Håller helt med. Serien såg bra ut. Men karaktärerna och storyn i sig sumpade väldigt mycket potential. En skådis som är bra kan bara göra så mycket för att rädda ett kasst manus. Folk prisar med all rätt Walton Goggins, Ella Purnell och co. Men det är svårt att bry sig när motivationer, kompetens och ton skiftar så vilt.

Det känns som det helt enkelt var dåligt skrivet i grunden, och folk försöker fylla i plothålen med sin egna fan-fiction eller genom att härleda till spelmekaniker. Exempelvis när folk säger om BOS plotten "Maximus är idiot savant, det är därför han lyckas ändå!" som ursäkter till varför hans karaktär är som den här.

Varje scen mend Maximus irriterade mig bara. Han var så dålig. En arg liten idiot som bokstavligt talat gör onda saker och belönas.

Och för er som vet.
"The problem is factions."


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Grym serie. Såg den tillsammans med sambon och det var evigt tjatande från henne om att se nästa avsnitt dagligen efter att ha sett första. Brukar verkligen inte vara så med ”mina” serier.

Rekommenderar starkt.

Medlem

Walton i all ära men Moisés Arias som Norm var ju den riktiga mvpn. Gillade serien överlag. Väldigt charmig.

Medlem
Skrivet av Mos:

Vad ger möjligheten att vinna i samma kategori 2 ggr?

Två olika avsnitt är nominerade.

Medlem

Den var helt ok men jag gillade faktiskt Silo mer!

phi
Medlem

Helt okej serie och över mina jättelåga förväntningar men knappast Emmy-kvalitet någonstans.

Medlem

Den var väl okey, men knappast 16 emmy bra.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det är dom lätt värda. Längtar till säsong 2.

Medlem

Att Fallout placeras i samma kategori som t.ex, Better Call Saul, House Of Cards & Fargo känns helt . . . fel?! Pris för bästa manus måste vara. . fel?!!

1
Skriv svar