Omröstning: Semester i husvagn, båt, stuga, tält, utomlands, hemma?

Medlem
Omröstning: Semester i husvagn, båt, stuga, tält, utomlands, hemma?

Hur brukar ni tillbringa er semester?

Husvagn.

Kanske båt.

Eller utomlands.

Medlem

Spenderar större delen av tiden i sommarstugan, men de bästa nätterna är de jag spenderar i tält/hängmatta i naturen.

(Röstade på stuga + tält)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hemma.

Är avundsjuk på inlägget ovan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Stuga.
Men blir nån tur utomlands också.
Blir nån dag att bila till Helsinki och sen åka över till Tallinn.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Upp till camping

Medlem

Hemma. Funderar dock på att skaffa tält med tillbehör och tälta i skogen en helg. Det är ca 10 år sedan sist, så börjar bli dags. Fick låna täkt då med, så lika bra att skaffa eget.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Semestern blir i princip hemma hela förutom några dagar hos min bror i Kalmar.. sen blir det höstsemester och utlandsresa för mig och barnen. Fruktansvärt lyxigt och är jättetacksam att jag får möjligheten att åka tillsammans med dom🙂

Medlem

Oftast hemma för att hinna med att göra saker som inte riktigt hinns med när man måste jobba också.
Kan bli nån stuga också för att komma bort från allt.
Nåt år körde vi en massa svartjobb under hela vår semester, drog in nästan 100k på fyra veckor.
Det var fina pengar men absolut inte värt det.

Medlem

Blir ju lite här och där tänker jag...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hemma. Det är där datorn är och gaming laddar mina batterier


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Jag tänkte i år vara hemma med dagsutflykter lite då och då.
Men ja... Min AC-service på bilen i början av juni utvecklades till byte av AC-slangar, kondensor, sommardäck och nya bromsskivor och bromsbelägg. Vilket verkstaden inte hunnit fixa eftersom den mekaniker som får hantera AC-grejer tog semester när han bokade in mig.
Så utan bil och med en stundande större utgift blev det en lugn hemmasemester.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hemma.

Är avundsjuk på inlägget ovan.

Vad stoppar dig? Syftar på tält/hängmatta i det fria förstås.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Utomlands eller sitta hemma.
Hade jag ägt ett hus och haft mer pengar så hade jag nog semestrat i husvagn tror jag.

Medlem

Ekonomin gör att det blir mycket hemma i Stockholm. Men försöker göra saker här på hemmaplan ändå, Stockholm är en vacker stad och finns en del att göra och uppleva. Förra året blev det turer till museerna på slottet och Nationalmuseum, i år blir det i alla fall en helikoptertur över staden, ska bli kul att se den från ovan
Enda trista är att göra det mesta själv, men det är inte destinationens fel

It's not a lake, it's an ocean

Vi var i Kina i februari så denna sommar blev det mest hemmasemester. Förutom en övernattning på Kolmården och lite andra mindre utflykter. Barnen är små så man behöver inte övertänka det.

Jag har många ina barndomsminnen från husvagnssemestrarna, men ryser lite av tanken på att genomföra dem i vuxen ålder.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blir hemma den här semestern. Dels köpte vi för några år sedan hus ute på landet, så vi bor utan grannar omgivna av skog och åkrar och med gångavstånd till både badsjö och vandringsleder i bergen, så jag har inte längre så mycket intresse av att åka iväg någonstans då det mesta jag vill ha finns här.

Det var annorlunda när vi bodde i lägenhet inne i stan, då ville jag komma bort så mycket det bara gick och det blev oftast stuga eller utlandsresa.

Just den här sommaren har vi dock en tre-månaders-bebis, så hans mat- och sovklocka får styra, och det innebär ännu mindre resande än vanligt😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Eftersom jag bor i villa så är inte stuga så lockande. Utomlands är kul fast men inte med barn så jag svarar hemma.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Hemma. Det är där datorn är och gaming laddar mina batterier

Ingen gaminglaptop, Switch eller Steamdeck du kan ta med annars?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ingen gaminglaptop, Switch eller Steamdeck du kan ta med annars?

Inget behov. Det kan bli en weekend i Stockholm utanför min gaming annars är det bra


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Managor:

Hemma. Funderar dock på att skaffa tält med tillbehör och tälta i skogen en helg. Det är ca 10 år sedan sist, så börjar bli dags. Fick låna täkt då med, så lika bra att skaffa eget.

Ska du tälta själv eller har du en familj som ska med? Om du ska ut själv eller kanske en partner kan jag rekommendera hammockar.
Alltså "tält" som man spänner mellan träd istället för ställer på marken. Supermysigt att ligga och lyssna på naturen och vaggas till sömn av vinden
Finns till och med modeller med tillhörande madrass så att man kan sova på mage som jag föredrar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ska du tälta själv eller har du en familj som ska med? Om du ska ut själv eller kanske en partner kan jag rekommendera hammockar.
Alltså "tält" som man spänner mellan träd istället för ställer på marken. Supermysigt att ligga och lyssna på naturen och vaggas till sömn av vinden
Finns till och med modeller med tillhörande madrass så att man kan sova på mage som jag föredrar.

Ska ut själv tänkte jag.

Det var ingen dum idé! Lär nog skaffa både och. Och en tarp som man kan ha när det regnar.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Ska ut själv tänkte jag.

Det var ingen dum idé! Lär nog skaffa både och. Och en tarp som man kan ha när det regnar.

Exakt. Supermysigt. Och en tarp som du säger så man kan sitta och laga lite mat med ett gaskök under även om det regnar
Det var flera år sedan jag var ute sist men jag saknar det.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar