Hetaste spelsläppet i juli 2024

Skribent
Hetaste spelsläppet i juli 2024

Så var det dags igen. Vi är mitt uppe i sommaren, men även om det ibland blir stekhett inomhus, är juli månads spelsläpp inte riktigt lika heta. Men det finns en och annan godbit, och vilken ni själva tycker verkar bäst röstar ni på nedan. Förra månaden blev det föga förvånande Elden Ring: Shadow of the Erdtree som knep flest röster (61 %), följt av V Rising (9 %), Luigi's Mansion (3 %) och Star Wars Hunters (3 %).

Den här månaden kan MMO-spelare se fram emot expansionen Dawntrail till Final Fantasy XVI, medan de som tycker att gratis är gott kan sätta siktet på tredjepersonsskjutarna The First Descendant och Once Human.

I övrigt kommer deppiga Darkest Dungeon 2 till konsolerna, medan Souls-liknande Flintlock: Siege of Dawn vill göra livet surt för oss i en värld som varvar gudar med svärd och skjutvapen.

Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform. Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.

Medlem

"Supernatual" ??


signatur

Halo kompis!

Medlem

Parasol Stars: The Story of Bubble Bobble III från 1991 har ett nysläpp till moderna plattformar nästa vecka, ser fram emot det.

Skribent
Skrivet av Bussovic:

"Supernatual" ??

Ett "r" hade hamnat på villovägar.

Skrivet av Kazutoyo:

Parasol Stars: The Story of Bubble Bobble III från 1991 har ett nysläpp till moderna plattformar nästa vecka, ser fram emot det.
https://www.youtube.com/watch?v=Sdflq9NwxCg

Tillagt!

Medlem

Verkar vara ganska mycket den här månaden, men ärligt talat inget som sticker ut för mig.

Kanske Flintlock. Det ser ut som ett lagom stort "3/5" AA-spel, men vet inte om det är värt en röst. Jag avstår nog röst.

Releasehästryttare

Gestalt: Steam & Cinder

https://store.steampowered.com/app/1231990/Gestalt_Steam__Cin...

Skribent

Ser najs ut. Tillagt.

Releasehästryttare
Skrivet av Jonny Myrén:

Ser najs ut. Tillagt.

Jao!

Kolla in Trailern på Once human jag länkade i nyhetstråden! Ser ut som de vill konkurrera med Palworld!

Skribent
Skrivet av Devan:

Jao!

Kolla in Trailern på Once human jag länkade i nyhetstråden! Ser ut som de vill konkurrera med Palworld!

Verkligen. Lirade något alfa- eller betatest och det var rätt kul, även om bossarna var lite träliga.

Releasehästryttare

Slänga upp denna på första sidan så den får lite mer klick kanske?

Medlem

Resident evil 7 är nytt vart?

Medlem
Skrivet av Najkan:

Resident evil 7 är nytt vart?

iPhone

Medlem

Vet knappt vad som finns på denna lista så jag röstar på Ninja Turtles.

Medlem

Inget jag skulle kalla hett alls på listan

Medlem

Vart är Stormgate?? Iofs EA men ändå

Medlem

Svag månad, fick bli Kingdom rush 5. Hade ingen aning att de ens skulle släppas innan denna artikel

Skribent
Skrivet av AlfaBlommaN:

Vart är Stormgate?? Iofs EA men ändå

Stormgate är ... tillagt!

Medlem

Daybreak utan tvekan #1 för mig i sommar.

Medlem

Once Human kom som en käftsmäll, nu är vi 8 pers som fastnat. Först var det jag och polaren bara.... alltså det bästa som hänt spelvärlden förutom from software-spelen


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Once Human kom som en käftsmäll, nu är vi 8 pers som fastnat. Först var det jag och polaren bara.... alltså det bästa som hänt spelvärlden förutom from software-spelen

Ja, jag är också helt såld på det.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Oj, jag hade ingen aning om att ett nytt Kingdom Rush var på väg att släppas. Det blir att köpa medan jag väntar på nästa månads release av Breachway

Medlem

Är nog mest sugen på Nobody wants to die som kommer 17 juli, men var inte med på listan.

Skribent
Skrivet av Izam:

Är nog mest sugen på Nobody wants to die som kommer 17 juli, men var inte med på listan.

Tillagt!

Medlem

Flintlock! Längtar till torsdag!

Medlem

Jag har i skrivande stund 80 timmar i First Descendant. Otroligt bra spel, inte spenderat ett öre. Måste vara den bäst F2P-modellen som släppts på ett decennium. Så satans roligt!

Stormgate kommer spelas, men det är långt ifrån klart. Det känns tomt och har ingen karaktär alls. Men jag hoppas att jag kommer gilla det mer när jag spenderar mer tid i det. Vill uppleva gamla glorydays från Starcraft 2. Jag hoppas Stormgate hoppar igång bra med e-sporten direkt och at utvecklarna supportar turneringarna.

Medlem

The Crust släpptes igår, early access iofs. Ett fabrik- och kolonibyggarspel på månen. Testade demot i våras och det var kul


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det var en tråkig lista.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fick avstå den här gången, det fanns inget intressant för mig.

MEN. När jag såg resultaten insåg jag att det vore trevligt om man kunde sortera dem efter antal röster.

Medlem

Once Human, om dom gör det rätt.

Medlem

Lite nyfiken är man ju på Norland som släpps den 18:e juli (EA).

https://store.steampowered.com/app/1857090/Norland/

12
Skriv svar