Little Big Adventure-remake släpps i höst – se teaser!

Robot
Little Big Adventure-remake släpps i höst – se teaser!
Medlem

oooh! Givet köp ffs!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var lite orolig att detta lagts ner. Ser lovande ut.

Medlem

Goda minnen från detta spel sent 90tal...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Originalet är ett så makalöst bra spel!

Otaliga genomspelningar i ungdomen.

Medlem
Medlem

Har goda minnen från både första (1994) och andra spelet (1997), men mest från det andra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Intressant. Har sett kommentarer om spelet då och då, och alla säger att det är ett så bra spel. Aldrig spelat det själv men nu med en remake kanske det är dags.

Medlem

Hype!

Har originalet på skiva, Steam och GOG. Men detta blir ett köp det med.

Medlem

Fastnade aldrig för detta när det begav sig, men ska nog ge remaken ett försök. Måste ju finnas en anledning att det är så älskat.

Medlem

Ptja, varför inte 😁

MrU
Medlem

LBA (samt International soccer) följde med på den första datorn min familj skaffade. Tog lång tid (veckor/månader?) innan jag fattade att man kunde välja mellan Normal/sprint/discreet/aggressive, så att ta sig förbi första vakten var till en början omöjligt. När poletten föll ned gick det något enklare
Förstod inte så mycket av storyn, men miljöerna och karaktärerna var fantastiska.

Spelade även tvåan som även det var mycket bra.
Klarade nog aldrig ut något av spelen, så är nog dags nu!

Ser fram emot denna nostalgitripp. Har man nämnt något om prislapp?

Medlem

Det bästa med spelen var musiken tycker jag. Inte bara introt när båten ligger och guppar. Utan flera väldigt bra låtar. Det här spelet kunde kan man stoppa in i cd spelaren och lyssna på musiken bara om man vill(första låten/nr är tomt/tyst på skivan. Och det gjorde jag långt efter att jag spelat spelet några gånger. Väldigt trevlig upplevelse både ettan och tvåan.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det bästa med spelen var musiken tycker jag. Inte bara introt när båten ligger och guppar. Utan flera väldigt bra låtar. Det här spelet kunde kan man stoppa in i cd spelaren och lyssna på musiken bara om man vill(första låten/nr är tomt/tyst på skivan. Och det gjorde jag långt efter att jag spelat spelet några gånger. Väldigt trevlig upplevelse både ettan och tvåan.

Det är samma kompositör, han är tillbaka och det har spelats in ny musik för att passa remaken där den skiljer sig från originalet: https://www.littlebigadventure.com/en/about-philippe-vachey/

Medlem

"Huh-uh, Twiiinseen! With this rain I found plenty of mushrooms!"

Flakmonkey

Vet inte om hur bra det kommer hålla rent spelmekaniskt. Minns att kontrollen var lite irriterande redan då men samtidigt var det en av sakerna som gjorde spelet unikt. Gillar dock verkligen vad de gjort med grafiken, modern men samtidigt är det inte någon som helst tveckan om att det är LBA man tittar på.

Medlem

Har varma minnen från uppföljaren på morsans förmånsdator cirka 1997.

Minns fortfarande den starka frihetskänsla som infann sig när man fick tillgång till bilen. Det var ovanligt på den tiden med open world i full 3D. Numera är man ju nästan trött på det och längtar tillbaka till det linjära upplägget.

Skribent

Det här blir att skaffa dag ett! Så får de gärna rappa på med remaken av andra spelet också. Och sen göra trean.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ipad-versionen var helt okay annars. Inga tankkontroller utan funkade hyfsat att med touchskärmen (peka i riktning man vill gå)

1
Skriv svar