Neil Druckmann: "Vi kommer inte vara The Last of Us-studion för alltid"
Naughty Dog? Crash Bandicoot-studion? Eller var det Uncharted-studion? Jak & Daxter-studion?
Keef the Thief-studion!
Jag stod en gång i tiden och höll i ett exemplar (Amiga) i en butik men det slutade med att jag köpte något annat.
Keef the Thief-studion!
Jag stod en gång i tiden och höll i ett exemplar (Amiga) i en butik men det slutade med att jag köpte något annat.
Ack, ja. Jag minns anno 1999 eller nåt sånt när man stod i Tradition och klämde på Heroes 3-boxen och det svenska pc-spelet Drakar & Demoner -- vad skulle man välja?! Decisions, decisions... Tyvärr blev det Drakar & Demoner jag gick hemåt med, ett felköp utan dess like. Har ofta tänkt på hur mitt liv hade sett ut idag om man valt rätt, där och då. Säkert hade man varit snyggare, rikare och haft en vräkigare bil. Det gäller att välja rätt i de kritiska ögonblicken i livet. Drakar & Demoner gick inte ens att installera för det var fel på den medföljande koden i manualen. Eller var det handhavandefel? Vem vet.
Jag skulle säga så här:
Uncharted
Jak and Daxter (framför allt det första!)
The Last of Us
Crash Bandicoot
Tycker gott Naughty Dog kunde unna sig att inte verka i olika eror. För det är så tydligt att dom här fyra är från fyra olika epoker. Insomniac är lite bättre på det. Tänk om Jak and Daxter hade levt vidare så som Ratchet & Clank gjort? Det hade varit något.
En Bamseponny av folket
innan 2:an så skulle jag nog sagt the last of us, men efter den så blir de uncharted
TLOU2 är ett mästerverk och är nog det bästa spel som någonsin skapats.
Att vissa har svårt för att Joel dör är bara barnsligt.
Unnade mig en spoiler-tagg där. Bra att tänka på. Inte minst då pc-spelarna inte hunnit till TLOU2 ännu.
Jag gillade ettan mer, har faktiskt inte spelat färdigt tvåan. Det är sabla långt alltså och jag tappade det längs vägen. Det är nog mitt största bekymmer med det. Det hade kunnat tajtats till.
En Bamseponny av folket
Jag gillade ettan mer, har faktiskt inte spelat färdigt tvåan. Det är sabla långt alltså och jag tappade det längs vägen. Det är nog mitt största bekymmer med det. Det hade kunnat tajtats till.
Gillar också ettan bättre men har ändå spelat utan tvåan fyra gånger.
Bäst blir det på högre svårighetsgrad och man gör en stealth omgång.
Vem saknar inte Drake och de eviga uppdragen, och pang-pangandet var faktiskt kul.
Det är din åsikt, att tro att folk inte kan ha en annan får mig att undra vem som är barnslig egentligen. och sa aldrig något om anledningen att jag tycker uncharted är bättre, eller ens att jag tycker de är ett dåligt spel.. väx upp
Dom har ju bara gjort 2st Last of us spel. Uncharted finns det väl 8 spel av om man räknar alla. Känns ju som att de inte kan göra en värdig uppföljare till 2an så inte förvånande att de säger något sådant om att de inte kommer pyssla med Last of us.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Att du inte begriper att alla inte tycker likadant som dig är väl barnsligt?
Det är din åsikt, att tro att folk inte kan ha en annan får mig att undra vem som är barnslig egentligen. och sa aldrig något om anledningen att jag tycker uncharted är bättre, eller ens att jag tycker de är ett dåligt spel.. väx upp
Nu citerade jag någon stolle som påstod att ettan var ett mästerverk medans tvåan var motsatsen. Uncharted har jag faktiskt inte spelat. Men när det gäller the last of us är tvåan överlägset på alla plan. Drömspelet för alla stealth action a'la metal gear solid-fans men dessutom med horror och zombies som toppar ribban ännu högre. Hands down det bästa spelet jag någonsin spelat i modern tid.
Nu citerade jag någon stolle som påstod att ettan var ett mästerverk medans tvåan var motsatsen. Uncharted har jag faktiskt inte spelat. Men när det gäller the last of us är tvåan överlägset på alla plan. Drömspelet för alla stealth action a'la metal gear solid-fans men dessutom med horror och zombies som toppar ribban ännu högre. Hands down det bästa spelet jag någonsin spelat i modern tid.
Underbart att du uppskattar det så mycket, även jag tycker det är väldigt bra, samtidigt måste man ju acceptera att all inte tycker så. Däremot var det ett jävla drev från en högljudd grupp individer angående att spelet var ”woke” och att Abby var ”för biffig” och sån skit, det fick alldeles för stora proportioner och kändes bara trist på alla vis.