Neil Druckmann: "Vi kommer inte vara The Last of Us-studion för alltid"

Robot
Neil Druckmann: "Vi kommer inte vara The Last of Us-studion för alltid"
Medlem

Ge mig ett nytt Rings of Power!

Medlem

Naughty Dog? Crash Bandicoot-studion? Eller var det Uncharted-studion? Jak & Daxter-studion?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Naughty Dog? Crash Bandicoot-studion? Eller var det Uncharted-studion? Jak & Daxter-studion?

Keef the Thief-studion!

Jag stod en gång i tiden och höll i ett exemplar (Amiga) i en butik men det slutade med att jag köpte något annat.

Neil "Captain Obvious" Druckmann har talat, damer och herrar!

Skrivet av Margy:

Keef the Thief-studion!

Jag stod en gång i tiden och höll i ett exemplar (Amiga) i en butik men det slutade med att jag köpte något annat.

Ack, ja. Jag minns anno 1999 eller nåt sånt när man stod i Tradition och klämde på Heroes 3-boxen och det svenska pc-spelet Drakar & Demoner -- vad skulle man välja?! Decisions, decisions... Tyvärr blev det Drakar & Demoner jag gick hemåt med, ett felköp utan dess like. Har ofta tänkt på hur mitt liv hade sett ut idag om man valt rätt, där och då. Säkert hade man varit snyggare, rikare och haft en vräkigare bil. Det gäller att välja rätt i de kritiska ögonblicken i livet. Drakar & Demoner gick inte ens att installera för det var fel på den medföljande koden i manualen. Eller var det handhavandefel? Vem vet.

Redaktör
Ponny

Jag skulle säga så här:

  1. Uncharted

  2. Jak and Daxter (framför allt det första!)

  3. The Last of Us

  4. Crash Bandicoot

Tycker gott Naughty Dog kunde unna sig att inte verka i olika eror. För det är så tydligt att dom här fyra är från fyra olika epoker. Insomniac är lite bättre på det. Tänk om Jak and Daxter hade levt vidare så som Ratchet & Clank gjort? Det hade varit något.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

innan 2:an så skulle jag nog sagt the last of us, men efter den så blir de uncharted

Medlem

1. Uncharted
2. Crash Bandicoot


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av kennyg123:

innan 2:an så skulle jag nog sagt the last of us, men efter den så blir de uncharted

TLOU2 är ett mästerverk och är nog det bästa spel som någonsin skapats.

Att vissa har svårt för att Joel dör är bara barnsligt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Patrik1975:

TLOU2 är ett mästerverk och är nog det bästa spel som någonsin skapats.

Att vissa har svårt för att Joel dör är bara barnsligt.

Unnade mig en spoiler-tagg där. Bra att tänka på. Inte minst då pc-spelarna inte hunnit till TLOU2 ännu.

Jag gillade ettan mer, har faktiskt inte spelat färdigt tvåan. Det är sabla långt alltså och jag tappade det längs vägen. Det är nog mitt största bekymmer med det. Det hade kunnat tajtats till.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag gillade ettan mer, har faktiskt inte spelat färdigt tvåan. Det är sabla långt alltså och jag tappade det längs vägen. Det är nog mitt största bekymmer med det. Det hade kunnat tajtats till.

Gillar också ettan bättre men har ändå spelat utan tvåan fyra gånger.

Bäst blir det på högre svårighetsgrad och man gör en stealth omgång.

Medlem

När det kommer till story så sätter jag TLOU högst. Känslorna som TLOU2 väckte är något jag kommer bära med mig i många år.

Dock så tycker jag gameplay är roligare i Uncharted och även de har en bra story, så svårt att välja en utav dem.

Vem saknar inte Drake och de eviga uppdragen, och pang-pangandet var faktiskt kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

TLOU2 är ett mästerverk och är nog det bästa spel som någonsin skapats.

Att vissa har svårt för att Joel dör är bara barnsligt.

Det är din åsikt, att tro att folk inte kan ha en annan får mig att undra vem som är barnslig egentligen. och sa aldrig något om anledningen att jag tycker uncharted är bättre, eller ens att jag tycker de är ett dåligt spel.. väx upp

Medlem

Dom har ju bara gjort 2st Last of us spel. Uncharted finns det väl 8 spel av om man räknar alla. Känns ju som att de inte kan göra en värdig uppföljare till 2an så inte förvånande att de säger något sådant om att de inte kommer pyssla med Last of us.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Tack gode gud , det är dags för nåt nytt nu och det gäller det mesta från Playstation. Alltid tungt storydrivna spel i tredje person.

Dont get me wrong det är bra men jag blev mätt för längesedan.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

TLOU2 är ett mästerverk och är nog det bästa spel som någonsin skapats.

Att vissa har svårt för att Joel dör är bara barnsligt.

Att du inte begriper att alla inte tycker likadant som dig är väl barnsligt?

Medlem
Skrivet av kennyg123:

Det är din åsikt, att tro att folk inte kan ha en annan får mig att undra vem som är barnslig egentligen. och sa aldrig något om anledningen att jag tycker uncharted är bättre, eller ens att jag tycker de är ett dåligt spel.. väx upp

Nu citerade jag någon stolle som påstod att ettan var ett mästerverk medans tvåan var motsatsen. Uncharted har jag faktiskt inte spelat. Men när det gäller the last of us är tvåan överlägset på alla plan. Drömspelet för alla stealth action a'la metal gear solid-fans men dessutom med horror och zombies som toppar ribban ännu högre. Hands down det bästa spelet jag någonsin spelat i modern tid.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Nu citerade jag någon stolle som påstod att ettan var ett mästerverk medans tvåan var motsatsen. Uncharted har jag faktiskt inte spelat. Men när det gäller the last of us är tvåan överlägset på alla plan. Drömspelet för alla stealth action a'la metal gear solid-fans men dessutom med horror och zombies som toppar ribban ännu högre. Hands down det bästa spelet jag någonsin spelat i modern tid.

Underbart att du uppskattar det så mycket, även jag tycker det är väldigt bra, samtidigt måste man ju acceptera att all inte tycker så. Däremot var det ett jävla drev från en högljudd grupp individer angående att spelet var ”woke” och att Abby var ”för biffig” och sån skit, det fick alldeles för stora proportioner och kändes bara trist på alla vis.

Medlem

Original-Crash-trilogin ftw! Ser enormt fram emot dekompileringarna blir färdiga, C1 är ju hyfsat spelbart redan!!

Uncharted är också trevliga spel, men tycker det är för mycket skjuta i 1-3 dock. 4:an hade bra balans

1
Skriv svar