The Rogue Prince of Persia
2024 verkar vara den Persiske Prinsens år och i Evil Empires regi ligger fokus på avancerad akrobatik och uttrycksfull estetik.
Haha, rolig läsning, men vad tusan innebär "rumphuggen"? 😆
Haha, tack för de fina orden . ”Rumphuggen” betyder att det känns för kort - som att någon huggit av slutet/rumpan på spelet kan man kanske säga 😅
Kul med lite EA-recensioner!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Hmm. Gillade inte riktigt den grafiska stilen. Handritat/tecknat kan se fantastiskt ut, men vissa delar tyckte jag såg lite väl amatörmässigt ut.
Jag är beredd att hålla med. Stilen i sig har jag inga problem med, men ibland känns det lite väl sparsmakat och stilistiskt
Min känsla av det är att det är en annan version av Dead cells. Och det kanske jag inte har helt fel i i och med vem som gör det.
Och jag föredrar nog ändå Prince of Persia: The Lost Crown framför detta.
Jo, du har fel i det. Dead Cells är ett mästerverk med hundratals vapen/items/traps som erbjuder en enorm mängd av olika builds.
Sen finns det mycket, mycket mer.
Detta spelet har inget av det.
Ännu en dag i paradiset.
Kul med lite EA-recensioner!
Det är en förhandstitt som vanligt, bara det att koden numera stöder plus/minus-rutan utan betyg (vilket inte gick att göra innan)!
Det är en förhandstitt som vanligt, bara det att koden numera stöder plus/minus-rutan utan betyg (vilket inte gick att göra innan)!
Aha, då är jag med Bra det!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Sjukt snyggt, och det är jävligt tajt.
Känns inte så fräscht i övrigt vad gäller design..
Det är en grab-bag av det som funkat bäst i andra kontemporära roguelites gameplaymässigt.
Have a Nice Death
Hades
Dead Cells
etc
Det mest innovativa tycker jag är möjligheten att springa på väggar i bakgrunden, kändes riktigt bra och kommer säkert att plockas upp av andra. Utöver det så var det väl medaljongerna och hur de kunde boosta varandra som var mest intressant - vi får se hur det ter sig när fler uppdateringar kommer!
Detta kan säkert bli riktigt bra när det är färdigt.
Dead Cells supportade de ju dessutom väldigt bra efter skarp release.
Precis, man får komma ihåg att det är i Early Access! Det som finns på plats nu är underhållande, bara trist att man möts av en textruta innan man hunnit igenom ett "varv".
Det mest innovativa tycker jag är möjligheten att springa på väggar i bakgrunden
Dom har tagit (typ alla?) moves från Sands of Time och 2D-ifierat dom.. Så om man spelat det så kändes vad dom gjorde rätt självklart.
Kul ändå... För det är ju ändå en annan grej att göra det i 2D.
Men blir lite den grejjen att jag mest tänker "Fan.. Sands of Time var förjävla fett alltså!", när jag spelar.. Ist för att tänka "Fan, det här spelet är fett!"
subterranean homesick alien
Dom har tagit (typ alla?) moves från Sands of Time och 2D-ifierat dom.. Så om man spelat det så kändes vad dom gjorde rätt självklart.
Kul ändå... För det är ju ändå en annan grej att göra det i 2D.
Men blir lite den grejjen att jag mest tänker "Fan.. Sands of Time var förjävla fett alltså!", när jag spelar.. Ist för att tänka "Fan, det här spelet är fett!"
Sands of Time var verkligen före sin tid!
Dead cells är ett mästerverk men detta känner jag inte samma sug för.
Får låta det bakas lite mer
Dead cells är ett mästerverk men detta känner jag inte samma sug för.
Får låta det bakas lite mer
Likheterna med Dead Cells är svåra att bortse från, men samtidigt är DC är så mycket matigare att jämförelsen blir nästan orättvis.
Låter klokt att inte avskriva Prinsen helt utan istället avvakta och se hur utvecklingen fortskrider!