Cyberpunk 2077 visar upp sitt Ray Tracing Overdrive-läge
Var la jag nu mitt RTX 5090..?
Precis, man vill ju ha stabila 8fps när man spelar. 😉
Nu jämför dom mellan ingen raytracing och nya overdrive. Vore mer intressant att jämföra redan existerande raytracing psycho läget mot detta.
https://www.youtube.com/watch?v=dNdeWvyS0_k
Här är en video som jämför Overdrive mot nuvarande RT Ultra.
Men har spelat blivit bättre? Känns ju mer och mer som att techdemo än ett bra spel.
Jag tycker spelet är ganska fattigt gameplay-mässigt. Dock kan man få en härlig upplevelse bara man njuter av storyn och karaktärerna som ger bra inlevelse.
Pangandet, levlandet och all loot är sådant du sett tidigare.
Inte så imponerad faktiskt.
Inte jag heller faktiskt. Vissa scener såg bättre ut med raytracing av tyckte jag.
Förstår aldrig varför man ska bli "imponerad" av detta, när lätt 80% av alla spelare inte har prestandan för att spela såhär på en vettig och stadig FPS... Det finns massa olika sätt att få ett spel se riktigt jävla fint ut, men sen fallerar det så fort man vill faktiskt spela spelet. Nej, kom och väck mig när hårdvaran kommer ikapp så vi faktiskt kan spela.
Jag tycker spelet är ganska fattigt gameplay-mässigt. Dock kan man få en härlig upplevelse bara man njuter av storyn och karaktärerna som ger bra inlevelse.
Pangandet, levlandet och all loot är sådant du inte tidigare.
Tycker pangandet var kul. Men synd att levlandet och loot-systemet inte är bättre, det hade verkligen kunnat lyfta spelet.
Med det sagt så älskade jag att spela Cyberpunk.
Förstår aldrig varför man ska bli "imponerad" av detta, när lätt 80% av alla spelare inte har prestandan för att spela såhär på en vettig och stadig FPS... Det finns massa olika sätt att få ett spel se riktigt jävla fint ut, men sen fallerar det så fort man vill faktiskt spela spelet. Nej, kom och väck mig när hårdvaran kommer ikapp så vi faktiskt kan spela.
Jag kan bli rätt imponerad av en Bugatti Veyron också även fast jag aldrig någonsin kommer få äga en eller ens köra en....
Tycker det här snacket är väldigt likt det som var med Crysis när det kom. Folk gnällde att det minsann inte var nåt då de inte kan spela det... måste man kunna spela det på egen hårdvara för att bli imponerad av det tekniska och att vi faktiskt börjar få ljussättning som ser vettig ut? Sedan kan man säga vad man vill om själva spelet, men det är tekniken som är det viktiga. Om 20 år så kommer du kunna göra raytracing på din mobiltelefon och ingen kommer ens tänka på det mer och det kommer vara lika naturligt som 3D är i dag.
Kanske bara jag som är gammal, men minns när jag får Virtua Fighter i en arkadhall med polygon-karaktärer och var helt däckad av hur snyggt det var jämfört med alla 2D-spel som var standard då. Idag är det ju ingen som tänker mer på att saker renderas i 3D.... Nästa steg är ju AI som t.ex kan göra spel med realistiska i form av smartare NPCs, men även enklare sätt att bygga avancerade världar i, nåt som Epic med sin Unreal Engine 5 är pionjärer inom nu. Raytracing istället för statisk ljussättning är med där också och blir snart lika naturligt som 3D och plattskärmar...
Jag kan bli rätt imponerad av en Bugatti Veyron också även fast jag aldrig någonsin kommer få äga en eller ens köra en....
Tycker det här snacket är väldigt likt det som var med Crysis när det kom. Folk gnällde att det minsann inte var nåt då de inte kan spela det... måste man kunna spela det på egen hårdvara för att bli imponerad av det tekniska och att vi faktiskt börjar få ljussättning som ser vettig ut? Sedan kan man säga vad man vill om själva spelet, men det är tekniken som är det viktiga. Om 20 år så kommer du kunna göra raytracing på din mobiltelefon och ingen kommer ens tänka på det mer och det kommer vara lika naturligt som 3D är i dag.
Kanske bara jag som är gammal, men minns när jag får Virtua Fighter i en arkadhall med polygon-karaktärer och var helt däckad av hur snyggt det var jämfört med alla 2D-spel som var standard då. Idag är det ju ingen som tänker mer på att saker renderas i 3D.... Nästa steg är ju AI som t.ex kan göra spel med realistiska i form av smartare NPCs, men även enklare sätt att bygga avancerade världar i, nåt som Epic med sin Unreal Engine 5 är pionjärer inom nu. Raytracing istället för statisk ljussättning är med där också och blir snart lika naturligt som 3D och plattskärmar...
Tänker på den tiden när det inte var värt att slå på diverse shaders eller bumpmapping på grund av hur mycket performance man förlorade.
Nu är shaders de mest naturliga i spelvärlden, allt använder dessa, mobilspel använder shaders, och en enkel bumpmap är det mest primitiva som existerar.
Vi kommer se på raytracing likadant i framtiden.
Men har spelat blivit bättre? Känns ju mer och mer som att techdemo än ett bra spel.
Har spelat igenom 2 gånger. Spelet är okej men världen är väldigt själalös och tom. Känns mest som kulisser och gator med samma butiksfronter med stängda dörrar där du inte kan gå in. Generiska fotgängare överallt och inga riktigt unika händelser.
Jämfört med RDR2 är dom lååångt bakom. Grafiken och art direction är dock väldigt snygg oftast. Speciellt på story missions områden.
riktigt skön grafik ja. men inte värt en dator för 50 lax för så marginellt mkt bättre grafik man får jämfört med en dator för 25 lax
Ultra är oftast onödigt men öjöj vad gött det är att spela på ultra, ens e-penis blir hård 😂
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Inte jag heller faktiskt. Vissa scener såg bättre ut med raytracing av tyckte jag.
japp håller med,
https://www.youtube.com/watch?v=dNdeWvyS0_k
Här är en video som jämför Overdrive mot nuvarande RT Ultra.
Oj, det var en stor skillnad på både reflektioner men även ljus.
Inte jag heller faktiskt. Vissa scener såg bättre ut med raytracing av tyckte jag.
Må vara hänt, men den kvalitén är ändå inget som rt-spel inte skulle kunna kompensera för, och de kommer utav kompromissad/immiterad raytracing.
(Jag skulle även vilja att man bara använde vedeld som ljussättning i alla fotade biofilmer, blir mysigare så.. ugh! ).
( Men de finns så klart många exempel både för/emot raytracing i filmer..
för:
Dator-tecknad film.. inget någon hade upplevt annars. (Inget ont om gammeldags).
Stop motion-delarna av terminator... njae
Låg-likhets-gummiansikten... njae
Ersatte tex kartongfigurer som rebeller i A new hope 1977.
emot:
Fakade scener bara för att spara pengar eller göra det JÄtähäftiigt1! bortom trovärdighet tex:
bil-stunts eller 24 helikoptrar som formationsflyger förbi i VARJE Hollywood action.
Jabba de hut "förbättringar" m.m. ).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Må vara hänt, men den kvalitén är ändå inget som rt-spel inte skulle kunna kompensera för, och de kommer utav kompromissad/immiterad raytracing.
(Jag skulle även vilja att man bara använde vedeld som ljussättning i alla fotade biofilmer, blir mysigare så.. ugh! ).
( Men de finns så klart många exempel både för/emot raytracing i filmer..
för:
Dator-tecknad film.. inget någon hade upplevt annars. (Inget ont om gammeldags).
Stop motion-delarna av terminator... njae
Låg-likhets-gummiansikten... njae
Ersatte tex kartongfigurer som rebeller i A new hope 1977.
emot:
Fakade scener bara för att spara pengar eller göra det JÄtähäftiigt1! bortom trovärdighet tex:
bil-stunts eller 24 helikoptrar som formationsflyger förbi i VARJE Hollywood action.ä
Jabba de hut "förbättringar" m.m. ).
Det är ju säkert riktigt stämningsfullt med RT i rätt scener men av vad jag sett hittills känns det mest som Nvidia vill sälja fler kort.
@uberpwnage2.0 & @pattern:
Ok, ingen större skillnad mot för när dom släppte det då med andra ord, förutom bugfixar då. Bilar går fortfarande på räls och NPC'er reagerar inte med sin omgivning speciellt bra?!
Men dom kanske har åtgärdat teleporterande poliser?
@uberpwnage2.0 & @pattern:
Ok, ingen större skillnad mot för när dom släppte det då med andra ord, förutom bugfixar då. Bilar går fortfarande på räls och NPC'er reagerar inte med sin omgivning speciellt bra?!
Men dom kanske har åtgärdat teleporterande poliser?
Precis, innehållsmässigt är det i princip som när det släpptes. Fast buggarna är fixade. Men att dom skulle lägga till massa content det vart inget av. Något extra sidemission och nån extra jacka är väll typ vad dom lagt till. Inget med substans, inget revolutionerande.
Ultra är oftast onödigt men öjöj vad gött det är att spela på ultra, ens e-penis blir hård 😂
haha ja, tur att det finns annat som har samma effekt när man har "skitdator"
//monster
Jämfört med RDR2 är dom lååångt bakom. Grafiken och art direction är dock väldigt snygg oftast. Speciellt på story missions områden.
RDR2 är övervärderat enligt mig. Stela och linjära uppdrag som måste göras på rätt sätt annars blir det direkt "mission failed" och starta om. RDR2 vinner i detaljer, de har lagt ner mycket på saker som hästanatomi och gyttja. Men jag har spelat klart Cyberpunk 2077 och RDR2 har jag spelat ungefär 30% av kampanjen innan jag tröttnade.