Microsoft planerar mobil app-butik för Xbox-spel
Ganska tråkigt uttalande ändå, att Candy Crush är viktigare än COD. Jag skiter fullständigt i COD (och Candy Crush för den delen också) men det han menar med andra ord är ju att pengar är viktigare än allt annat. Visst är det ju ofta det för de flesta företag men det säger ju även lite om mentaliteten också. Han är dessutom högsta hönset hos speldivisionen.
Om de gör specifika mobilspel så är det ju en sak, men jag förstår inte hur man kan göra ett konsolspel bra på en mobiltelefon om det inte är typ ett peka och klicka spel.
T ex Turtles funkar bra om man har kontroll.
T ex Turtles funkar bra om man har kontroll.
Ska man spela med en kontroller så ser jag inte anledningen att göra det på en mobil.
Du måste ju ändå först och främst betala för Xcloud samt ha en handkontroller, varför inte lägga pengarna på en bärbar konsol i stället?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ska man spela med en kontroller så ser jag inte anledningen att göra det på en mobil.
Du måste ju ändå först och främst betala för Xcloud samt ha en handkontroller, varför inte lägga pengarna på en bärbar konsol i stället?
Fast om du vill spela Xbox Cloud Gaming på en bärbar konsol t.ex Steam Deck så behöver du ändå betala Xcloud. Handkontroll+fäste får du för 600 kr
Förstår vad du menar och jag håller nog i princip med men en telefon och troligen handkontroll behöver du nog ändå och en bärbar konsol är en pryl till.
Tim Sweeney är väldigt positiv. Inte helt oväntat då han bränt mycket pengar i sin kamp mot duopolet Apple&Google.
https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1637856332031340544...
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
Och där godkändes affären av EU. EU gillar inte låsta marknader. En 3d app butik. Bättre för oss konsumenter med mera aktörer.
Var nånstans är där?
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Fast om du vill spela Xbox Cloud Gaming på en bärbar konsol t.ex Steam Deck så behöver du ändå betala Xcloud. Handkontroll+fäste får du för 600 kr
Jag har en Steam deck, gissa hur mycket jag spelar Xbox cloud gaming på den. Inget alls.
Jag spelar hellre på en bärbar konsol utan streamning än att spela på en mobil med handkontroller med eller utan streamning.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag har en Steam deck, gissa hur mycket jag spelar Xbox cloud gaming på den. Inget alls.
Jag spelar hellre på en bärbar konsol utan streamning än att spela på en mobil med handkontroller med eller utan streamning.
Ah okej, man får spela precis som man vill Men jag tror för den breda massan kan det nog slå igenom stort.
Var nånstans är där?
Han menade säkert iom den uttalade viljan att få till en appbutik som fungerar på både iOS och android så ökar chanserna att de får igenom A/B-affären.