Microsoft planerar mobil app-butik för Xbox-spel
Ganska tråkigt uttalande ändå, att Candy Crush är viktigare än COD. Jag skiter fullständigt i COD (och Candy Crush för den delen också) men det han menar med andra ord är ju att pengar är viktigare än allt annat. Visst är det ju ofta det för de flesta företag men det säger ju även lite om mentaliteten också. Han är dessutom högsta hönset hos speldivisionen.
Och där godkändes affären av EU. EU gillar inte låsta marknader. En 3d app butik. Bättre för oss konsumenter med mera aktörer.
Som xbox spelare börjar jag tröttna rejält på Spencer, han hittar på allt möjligt utom att göra bra spel.
Ska man spela med en kontroller så ser jag inte anledningen att göra det på en mobil.
Du måste ju ändå först och främst betala för Xcloud samt ha en handkontroller, varför inte lägga pengarna på en bärbar konsol i stället?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Tim Sweeney är väldigt positiv. Inte helt oväntat då han bränt mycket pengar i sin kamp mot duopolet Apple&Google.
https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1637856332031340544...
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
Var nånstans är där?
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jag har en Steam deck, gissa hur mycket jag spelar Xbox cloud gaming på den. Inget alls.
Jag spelar hellre på en bärbar konsol utan streamning än att spela på en mobil med handkontroller med eller utan streamning.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Själv spelar jag Xcloud på min Samsung TV och tycker det är den bästa lösningen just nu. Inväntar bara på Call of Duty och massa andra bra spel från Activision/Blizzard och sedan stabilare stream och 4k om 2-4år.
Tror ni att vi kan få stabilare stream och 4K om max 4år?