Vilken är den vidrigaste färdigrätten?

Medlem
Vilken är den vidrigaste färdigrätten?

Även om jag försöker att undvika färdigrätter så mycket som möjligt så hamnar man ju tyvärr där framför frysdisken ibland, en sådan situation infann sig i lördags. Jobbet plus livet gjorde att jag fick vända mig till den kulinariska baksidan då jag helt glömt bort det här med matlåda...

När jag stod där och kollade igenom utbudet så slog det mig att väldigt lite utav det som säljs här är "gott" mycket av sakerna är ju direkt smaklösa och går ju att få ner men finns det någon som är direkt vedervärdig? Det första som poppar upp i huvudet hos mig är Gorbys, de där pirogerna får det att vända sig i magen på mig bara jag ser förpackningarna. "Köttet" som ska finnas i dem tvivlar jag starkt på är nötfärs, mer troligt något avfall från random slakteri i Rumänien. Billys var ju en klassiker när jag växte upp och den duger väl i krig, men av någon anledning tycker jag att de ibland nästan kan smaka lite fisk(?) När det gäller lådorna som typ "Lövtunn bit" och liknande så är min erfarenhet av de här inte särskilt god heller, testade för något år sedan någon variant med köttbullar och potatismos och den var oätlig så har inte vågat mig på någon sådan sedan dess.

Till min fasa så har jag också vid några tillfällen sett hamburgare med bröd i kyldisken? Why? Who? Vågar inte ens testa någon sådan.

Så det jag undrar över är alltså vilken är den mest vedervärdiga färdigrätten som finns att köpa i affären?

Mitt val? Det blev en Kelda Thaisoppa till slut, den är helt okej.

Medlem

Färdiga hamburgare med bröd från kyldisken kan vara helt ok beroende på tillverkaren.
En extra skiva cheddar och en klick dressing när den är klar i micron så är det en godkänd mumsbit.
Men som sagt, tillverkaren är A och O. Vissa modeller är sämre än McDonalds.

Medlem

Har svårt för frysdiskens utbud, får bli Pan Pizza alt Gorbys, är det på kneget så går jag alltid till nån kyldisk och tar någon "färsk" wrap istället

Medlem

Gillar thai boxarna, ganska gott men inte så mycket i dom. Annas lasagne och billys brukar det annars bli

Medlem

Har bara köpt en färdigrätt en endaste gång för ungefär 10 år sedan. Potatis och köttbullar om jag minns rätt. Gillade den inte alls, så jag ser till att jag alltid fixat till någon god gryta till hands i frysen som jag lätt kan värma upp om jag känner mig lat i köket eller i extremfall så blir det en 200m promenad till det lokala gatuköket.

Medlem

Nedfrusen potatismos i Findus och Dafgårds, det smakar bara inte alls bra när det är uppvärmt. Resten går att äta, sätt inte några förväntningar bara.

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

KoP
Medlem
Skrivet av noyart:

Gillar thai boxarna, ganska gott men inte så mycket i dom. Annas lasagne och billys brukar det annars bli

Är det månne Karins lasagne du tänkte på? Den har jag gått ifrån när det kommer till frysta lasagner och gått över till Lyx lasagne sedan den kom i enportionsförpackningar. Den är kanon, mera kött och mera gött än i Karins.

On topic: Har nog inte prövat någon frystmat som är så vidrig att den ät oätbar.

Medlem

Thaiboxarna får jag hålla med om att de är bra, men innehåller som sagt inte så mycket mat. Karins lasagne tycker jag inte är någon höjdare, men många verkar gilla den. Om jag skulle välja en typ av rätt får jag ändå säga att pajerna från Findus/Dafgård är de som håller högst klass.

Inaktiv

Dafgårds pannbiffar o liknade

Medlem

Billys panpizza värmd i ugn är hur gott som helst! Gärna pepperoni! Till skillnad från spyahögen som uppstår i micro så blir det nästan panpizza på riktigt!

Vidrigast måste nog varit en cheesburgare, tror det var billys också, för många år sedan. Trodde inte det gick o göra en burgare sämre än mcdonalds men där hade jag tydligen fel.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Billys i ugn är grymt gott.. Orginal enbart. Kan gärna piffa till den med lite oregano eller varför inte en skvätt bea som man har haft stående i kylen ohälsosamt länge. Annars gillar jag manneströms köttfärspaj med soltorkade tomater.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

värst är grandiosa "big one"

svårt att avgöra om man äter förpackningen eller pizzadegen

Medlem

Billys med deras 90% sunkigt bröd, 9% sliskig sockerlösning och 1% malda slaktrester ligger nog illa till på den listan. Valfri färsbiff från Findus likaså, smakar mer gummi än kött och likadant oavsett rätt (varför folk antagligen inte märkte när de blandade in lite häst).

Medlem

Pad Thai, kommer inte ihåg märket, men lådan var grön(?)
Kanske det vidrigaste jag ätit!

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Nu hänger jag inte med.
När jag läser kommentarerna blir jag förvirrad?
Skulle vi diskutera godaste frysmaten eller vidrigaste frysmaten?

Edit
Denna måste ju tillhöra kategorin vidrig 😁

https://www.fz.se/forum/post/4322571

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Nu hänger jag inte med.
När jag läser kommentarerna blir jag förvirrad?
Skulle vi diskutera godaste frysmaten eller vidrigaste frysmaten?

Edit
Denna måste ju tillhöra kategorin vidrig 😁

https://www.fz.se/forum/post/4322571

Haha! Jo, märkte det nu också när jag läste tråden. Dock har jag snurrat till det rätt bra i orginalposten och det är väl nästan mer intressant att höra om vad folk tycker är bäst kontra sämst.

Jag kom på ytterligare en styggelse och det är ravioli på burk. Inte ätit sedan jag var fattig student, men fy apa vad illa de där ofta smakade.

Medlem
Skrivet av KoP:

Är det månne Karins lasagne du tänkte på? Den har jag gått ifrån när det kommer till frysta lasagner och gått över till Lyx lasagne sedan den kom i enportionsförpackningar. Den är kanon, mera kött och mera gött än i Karins.

Hahaha japp Karins. Vet inte varför Anna poppade upp i huvudet 😂 måste ta o testa lyx lasagne. Vilken affär köper du den ifrån?

KoP
Medlem
Skrivet av noyart:

Hahaha japp Karins. Vet inte varför Anna poppade upp i huvudet 😂 måste ta o testa lyx lasagne. Vilken affär köper du den ifrån?

Ica Maxi, men den finns nog lite här och var då den är ifrån Dafgårds.

Inaktiv

Jag tycker fryspajerna kan vara rätt goda att värma i ugn på mellanvärme ett tag, alternativt mozzarella och körsbärstomatpastan från Felix i kastrull på låg värme. Använder aldrig micro om jag kan undvika och det har jag gjort ganska länge nu. Tycker typ allt blir bättre i ugn eller kastrull på lägre värme men inte det är möjligt för alla förstås.

Vad gäller vidrigaste har jag svårt att komma på något då jag ytterst sällan finner mig i den situation du befann dig i lördags men om det sker så blir det något av det jag skrev ovan. Jag återkommer om jag kommer på något. Hamburgare på konserv ser jävligt vidrigt ut.

Medlem

Sushi från kyldisken har jag testat några gånger och vet inte varför? Sämre än jag trodde alla gå gånger och får till och med mig att ifrågasätta Sushis existens berättigande som annars gärna predikar om det sura risets överlägsenhet.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Alla färdigrätter är vidriga. Köp mat från ett lunchställe istället. Alternativt om det är för dyrt så köp en macka. Den enda färdigrätt jag kan få ner är soldatens ärtsoppa. De värsta är valfri "köttbit" med typ mos från frysen. Fy fan. När jag var klar med studierna och började jobba svor jag att aldrig mer köpa färdigrätt eller ha matlåda till kontoret. Att komma ut och få miljöombyte och i bästa fall en liten promenad till lunchstället är värt så sjukt mycket. Men har också ett stillasittande jobb. Jobbar jag hemma slänger jag oftast i mig frukost runt 10-11 så brukar bara bli nåt mellis och sen middag.

Medlem

Jag måste erkänna att jag har börjat tycka om frysmat på senare år. Hemlagat och restaurangmat är förstås godare, men frysmat är perfekt att ha hemma dagar då man inte orkar laga mat. Har minskat mina inköp av pizza/donk radikalt.

Favoriter? Dafgård/Mannerströms Spagetti Bolognese, Karins Lasagne, Felix Penne Rossi och Dr. Oetkers Pizza.

Bubblare: Thai Cubes alla curry-smaker. Men för lite mat för att bli favoriter. Felix pajer. Goda men för små.

Oätligt? Billy's Cheeseburgare och Garants Lasagne. Fruktansvärda. Borde ställas inför rätta inför en internationell kock-tribunal.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tänkte också direkt på Billys och Gorbys. Om man bjuder en tjej på det plus en Cola Zero på första dejten, så kan man räkna med att det bara blev den dejten. Synd, hon var ju söt.

Releasehästryttare

Nominerar denna:

Ruskigt äcklig, hjälper inte att den kostar nästan 80 kr

Skribent

Allt som innehåller potatismos blir inte bra när det är uppvärmt. Men sen kan jag tycka de flesta av rätterna blir mycket bättre ugnen än i micron. Dock så tar det ju bort lite av idéen med maten och att kunna värma den snabbt....

Men frysta hamburgare med bröd, det blir aldrig bara att värma upp...och sanningen är ju att det går lika snabbt att steka en fryst burgarpuck från scan och slänga upp den på två bröd. Så att dessa existerar är för mig en gåta?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Från en som tvingats ta till frysmat pga en sjukdom som gör att jag inte orkar laga mat dagligen så har jag testat mycket. Jag har vant mig lite men det är inget snack om att det finns grader i helvetet när det gäller färdigrätter från frysen. En av de värsta jag vet är någon så kallad Angusbiff från Dahfgård. Man kan ju tycka att det låter ok på pappret men ni kan tänka er kvaliten på köttet plus att de dränker rätten i saggiga haricoverts och så var det någon form av potatisbollar till... Nough said.

Medlem

All form av husmanskost/riktiga maträtter man köper fryst. Typ pannbiff och potatis eller vad det nu kan vara. Sorgligare än den sorgligaste av skolmat. Äter jag fryst, så äter jag pizza.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Själv är jag inte speciellt pretentiös och elitistisk och kan mycket väl inhandla en färdigrätt när man inte har energi att laga mat eller inte vill betala 150 spänn för takeaway. En del äter i stället mackor vilket är helt värdelöst ur näringssynpunkt.

Favoriten bland de frysta är nog kalvfärsbiff från Findus. Välkryddat med goda smaker. Det finns även en spaghetti bolognese med pesto som är ganska god.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har nog inte köpt en fryst färdigrätt sedan tonåren (om vi inte räknar pyttipanna, då). Det kan ju gott nämnas att matlagning är både yrke och hobby för mig, så det faller sig rätt naturligt. Men i tonåren tryckte jag i mig Gorbys/Billys trots att jag inte ens tyckte det var särskilt gott... Vill även minnas någon lasagne på den tiden som jag tyckte var helt värdelös men ändå köpte då och då bara för att jag var så sugen på lasagne.

It's not a lake, it's an ocean

Lidls ostschnitzel.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar