Rykte - Star Wars: Jedi Fallen Order 2 avtäcks innan sommaren
Trevligt! Gillade första väldigt mycket
Gillade första... men hade hellre sett spelet lite mer öppet.
världarna är för "instängda" och linjära.
hade gärna sett att banorna va mer som Tomb Raider spelen när man kan ta flera olika sätt att ta sig fram, medans Fallen order va väldigt smala. hoppas ni fattar.
Kan bara hålla med. Banorna var rätt meeeh, och att gå tillbaka till dem om och om igen kändes som artificiell förlängning av en rätt tom produkt. Att spelet ansågs vara "bra" var för att det vara ett solo-äventyr utan "as service". Lite som Star Wars Squadron, man vill uppmuntra EA och andra tillverkare att ge oss vad vi vill ha, trots att de de spottar ut ärr rätt mediokert jämfört med tidigare Jedi-spel. Spelade lite Force unleashed och kände direkt att Fallen order kändes väldigt "lätt" och lågbudget.
Att ded "redan" kommer en uppföljare känns som om risken är stor att de gjort ett hastverk för att tjäna pengar (Host, Miles Morales, host) som ska ut så fort som möjligt vare sig det är klart eller inte. Missförstå mig rätt: Jag gillade Fallen Order, men det var verkligen inte AAA-nivå.
Har inte samma att trycka ned på som resten, annat än belöningarna man fick. Var alldeles för mycket "skins" vilka var tråkiga att hitta.
Allt från skins till ditt skepp, andra kläder och saker för ens ljusabel.
Tycker f.ö att all customization för vapnet var tråkigt. Man ser den knappt när man svingar runt ändå.
La ner 1an ungefär halvvägs, kartan i spelet var inte värt mödan helt enkelt
Jag lirade genom hela på Xbox och tycker det är det bästa Star Wars-äventyrsspelet sen Jedi Academy, men den där jävla isgrottan dyker fortfarande upp i mina mest kallsvettiga mardrömmar.
Gillade första... men hade hellre sett spelet lite mer öppet.
världarna är för "instängda" och linjära.
hade gärna sett att banorna va mer som Tomb Raider spelen när man kan ta flera olika sätt att ta sig fram, medans Fallen order va väldigt smala. hoppas ni fattar.
Jag tycker precis motsatsen, att de borde satsat på bättre konstruerade banor än att försöka ha någon open-world-aspekt som egentligen inte gav något? Utforskningen var ju menlös i det att det handlade om skins och ljusabelfärger.
Men oavsett finns det stora möjligheter att förbättra inför en 2an
"Writer and Fighter"
Första spelet var helt OK men jag var mest besviken med handlingen/story (mellanmjölk). Spelet började väldigt bra för att sedan stå och stampa typ hela spelet. När väl det började hända grejer i storyn igen då var spelet slut. Tyckte banorna var okej, mycket fina miljöer och bra pussel. Kort sagt så var spelet väldigt mycket PG13 där man tonat allting i story och strider till en så "låg" nivå som möjligt åldersmässigt.
Fan vad kul. Ettan är magisk. Lirat ut det till Steam först. Sedan köpte jag det till PlayStation™ 5 i höstas o lira ut det. Känns som ett väldigt lyckat sci-fi Uncharted.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Håller tummarna för uppföljaren. Första spelet var bra, men bandesignen var ingen höjdare och incitamenten att utforska på tok för dåliga.
Jag gillade storyn starkt, det var snyggt med, trevliga miljöer, men som du säger, bandesignen var inte det bästa. Bättre belöningar för utforskande borde egentligen vara det enklaste i ett Star Wars-spel. Men jag ser det mest som potential för förbättringar, det var trevligt spel men inget jag lagt ner många timmar alls på sen första omgången.
Första spelet är ett av det bästa Star Wars spelen jag spelat, håller med flera om många saker. Bandesignen behövs ses över, det var riktigt snygga men saknade flow och den lilla utforsknings aspekten var rätt så meningslös. Storyn lyfte upp spelet rejält, gillade karaktärerna men önskar vi fått mer av flera av dem men det får vi nog i 2:an och jag hoppas det är ett längre spel också. Gameplay var annars rätt bra, de kan göra det lite mer djupare så blir det nog riktigt bra. Skulle vara även kul att få lite fler planeter att utforska samt något mer civiliserade planeter, något som jag överlag är rätt trött på när det kommer till allt det nya med Star Wars är att de aldrig utforskar planeter med mer civilisation, mest bara öde planeter.
Vill lägga till att jag tycker huvudpersonen var en av de sämre aspekter med spelet (kommer inte ens ihåg hans namn nu?). Men resterande persongalleri var intressanta och många som jag gärna hade fått veta mer om. Alla Jedi-jägare hade kunnat få lite mer story och Night Sisters hade gärna fått utforskas mer.
Angående banorna så är jag nog mest besviken för jag vet att Respawn kan så mycket bättre. Banorna i tex. Titanfall 2 var fantastiska, både visuellt, stämning och hur de flödade på. Det finns spår av Titanfall 2s designen i Fallen Order också när det är som bäst. Så Respawn kan!
"Writer and Fighter"
Hoppas att de slipar manus, combat och level design. Jag lade ner ettan efter fem-sex timmar - Cal är en fruktansvärt tråkig karaktär, ljussabeln kändes mer som klubba än svärd och de planeter jag hann besöka lyckades inte fånga min uppmärksamhet någon längre stund. Men jag gillar konceptet, så jag är ändå hoppfull.
H-How can she slap, kupo!?
” Dice gjorde ju två Battlefront-försök som även om de inte var dåliga ändå blev något av besvikelser.”
Haha, va? På vilket sätt då menar du?
Redan för över två år sedan (oktober -19) hade de två Battlefront-spelen från Dice sålt i 33 miljoner exemplar… Så de var inte bara bra, de har sålt sjukt bra också (siffran är nog aningen högre nu). Lite efterforskning får ni ju göra 😉
Sedan blev det ju lite ramaskri (välförtjänt) när tvåan släpptes. Detta fick de dock fixa till ganska snabbt. En del skada var dock redan gjord förstås.
Båda Dice-Battlefront är riktigt bra spel dock, enligt mig. Speciellt om man gillar Star Wars.
” Dice gjorde ju två Battlefront-försök som även om de inte var dåliga ändå blev något av besvikelser.”
Haha, va? På vilket sätt då menar du?
Redan för över två år sedan (oktober -19) hade de två Battlefront-spelen från Dice sålt i 33 miljoner exemplar… Så de var inte bara bra, de har sålt sjukt bra också (siffran är nog aningen högre nu). Lite efterforskning får ni ju göra 😉
Sedan blev det ju lite ramaskri (välförtjänt) när tvåan släpptes. Detta fick de dock fixa till ganska snabbt. En del skada var dock redan gjord förstås.
Båda Dice-Battlefront är riktigt bra spel dock, enligt mig. Speciellt om man gillar Star Wars.
Hsn skrev ju bara att det var en besvikelse, spelar ju ingen roll hur mycket det sålt.
Plockade hem BF2 när det var gratis på Epic. Kul några timmar men inte mer än så för min del. Orginalen körde jag dock massor utav när det begav sig för 16 år sen.