Diskutera – Hur mycket får en konsol kosta som mest?
Beror på vad som ingår och vilka spel som ges ut, man ska nog inte räkna med att det kommer kosta under 6000:- med tanke på prisutvecklingen på tidigare konsoler (läs: PS och Xbox). En del som kommer bli utan, en del som kommer betala mer än vad man tänkt.
För att vara helt krass, jag är beredd att betala mer än det dubbla för en ny konsol om jag kunde återuppleva glansdagarna med BF4 än om den har stöd för RTX eller VR.
Skulle nog säga mellan 7000-8000 kr, förutsatt att prestanda reflekterar priset.
Agreed.
Kring 2000 för en konsol.
Enda gången jag betalat mer var för xb360 Elite då första fick rrod och Nintendo switch
Tror inte jag har nån direkt smärtgräns
100k?
100k?
Det är inte ett realistiskt pris. Men om den kostar 100k seriöst så lär det vara en konsol av sådana proportioner att den blåser all konkurrens i många år. Och då skulle jag nog köpa den.
Det är inte ett realistiskt pris. Men om den kostar 100k seriöst så lär det vara en konsol av sådana proportioner att den blåser all konkurrens i många år. Och då skulle jag nog köpa den.
Att du säger att du inte har en smärtgräns är inte heller realistiskt bara löjligt.
Jag är av den åsikten att ifall en konsol är intressant, då kan jag betala. När vi talar om pris så är det svårt, det är snarare hur delaktig jag skulle känna mig som avgör det. Då tänker jag inte ur rent prestanda perspektiv utan snarare vad medför det för nytt?
Prestanda har alltid varit ett sekundärt attribut, för mig är det snarare ifall en konsol kan innovera med tillbehör eller liknande som spelar större roll. Något som medför en högre involveringsgrad. Säg att ps skulle släppa ett prestandamonster för 5k och ms/nintendo istället släpper något som verkligen får mig uppslukad av ett spel (ett exempel skulle vara riktigt revolutionerande vr), fast prestandan är bristfällig, då skulle jag utan problem kunna slänga ut 10-15k, beroende på hur bra det är.
Att du säger att du inte har en smärtgräns är inte heller realistiskt bara löjligt.
Varför är det löjligt? I kontexten av spelkonsoller har jag ingen smärtgräns för några realistiska priser. Självklart har jag en gräns, men den är långt högre än vad de någonsin kommer kosta. Men jag har ingen jag kan sätta fingret på. Som sagt, om det var en sjuhelvetes konsoll så ha-begäret blir överväldigande så skulle jag kunna betala 100k. Men det är nog nära även min smärtgräns. Dock så lär en PS5 aldrig i världen säljas för de priserna. Mer realistiskt är väl att de skulle krypa upp på 10-15k kanske, och det tycker jag är ok. Bara mitt grafikkort kostade 14k, hela datorn uppåt 40 kanske. Så har inga problem att motivera ett helt system för det priset, och en spelkonsoll för 15 känns ju billigt i jämförelse. En sketen mobiltelefon kostar ju 10k nuförtiden.
Så för att du ska bli nöjd så säger vi väl 100k då.
Varför är det löjligt? I kontexten av spelkonsoller har jag ingen smärtgräns för några realistiska priser. Självklart har jag en gräns, men den är långt högre än vad de någonsin kommer kosta. Men jag har ingen jag kan sätta fingret på. Som sagt, om det var en sjuhelvetes konsoll så ha-begäret blir överväldigande så skulle jag kunna betala 100k. Men det är nog nära även min smärtgräns. Dock så lär en PS5 aldrig i världen säljas för de priserna. Mer realistiskt är väl att de skulle krypa upp på 10-15k kanske, och det tycker jag är ok. Bara mitt grafikkort kostade 14k, hela datorn uppåt 40 kanske. Så har inga problem att motivera ett helt system för det priset, och en spelkonsoll för 15 känns ju billigt i jämförelse. En sketen mobiltelefon kostar ju 10k nuförtiden.
Nej vi säger 500k du har ju ingen smärtgräns
Min dator kostade också en miljard, men skulle inte köpa ett tv-spel för 100000. Du låter bara dryg/försöker skryta om att du har råd, men som spara och slösa säger, du slösar och snackar skit. Nöjd?
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
hmm det är väl väldigt individuellt vad man sätter för gräns? ...som att fråga: -"hur mycket får en bil får kosta?".. vet inte vad ni är ute efter i svaren FZ? ..blir ju bara en stor stor klassfråga av allt.
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Nej vi säger 500k du har ju ingen smärtgräns
Min dator kostade också en miljard, men skulle inte köpa ett tv-spel för 100000. Du låter bara dryg/försöker skryta om att du har råd, men som spara och slösa säger, du slösar och snackar skit. Nöjd?
Jag vet inte vad ni vill att jag ska säga. Konsollen får kosta vad fan den vill, jag kommer köpa den ändå. Jag har ingen smärtgräns för denna typ av prylar som realistiskt kommer överstigas. Den kommer inte kosta 500k, och jag skulle inte heller betala 500k för den. Det är långt över min smärtgräns ja. Det var inte jag som drog upp siffran 100k. Den kommer inte kosta så mycket. Men ni ville ju absolut att jag skulle skriva min jävla smärtgräns. När blir ni nöjda med ett svar?
Fjanterier. Skriv era egna smärtgränser och move on istället för att hålla på.
8000 kr för en riktigt fet PlayStation-konsol.